- W trakcie tych robót będą utrudnienia, ale na razie nie przewidujemy zamknięcia żadnego z odcinków tej linii kolejowej, ani wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej - wyjaśnia Zbigniew Wolny, rzecznik PLK PKP w Poznaniu
Modernizacja spowoduje nie większe niż pięciominutowe wydłużenia czasu jazdy. Zmiany zapowiadane będą w internecie i na dworcach. Na początek prace będą się odbywały w podpoznańskich miejscowościach: Szreniawa, Strykowo i Granowo. Będą one polegały na wymianie torowiska, a także remoncie peronów.
Na początku września kolejarze przedstawią ewentualne zmiany w rozkładzie jazdy w następnych miesiącach.
Obecnie aż na dwunastu kilometrach niezelektryfikowanej linii z Poznania do Wolsztyna pociągi ograniczają prędkość. W niektórych miejscach tak szynobusy jak i parowozy mogą jechać ledwie 20 km/h. Po zakończeniu modernizacji autobusy szynowe będą mogły jeździć z prędkością do 100 km/h. Pociągi towarowe pojadą z prędkością do 70 km/h.
Mimo modernizacji linia ma zachować swój zabytkowy charakter. W dalszym ciągu będzie tam wyłącznie jeden tor.
Koszt remontu linii między Luboniem a Wolsztynem to prawie 82,9 mln zł. Aż 77 procent tej kwoty kolej otrzymała z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
W najbliższych tygodniach należy się też spodziewać rozstrzygnięcia przetargu na modernizację również niezelektryfikowanej linii kolejowej z Poznania do Wągrowca. Jest to już drugi przetarg.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?