Wyburzą dwa budynki i zlikwidują 170 miejsc parkingowych?

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
W związku z budową ścieżki rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej na odcinku od Ułańskiej do Matejki trzeba będzie wyburzyć budynki, należące do dawnego kina Olimpia
W związku z budową ścieżki rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej na odcinku od Ułańskiej do Matejki trzeba będzie wyburzyć budynki, należące do dawnego kina Olimpia Grzegorz Dembiński
Udostępnij:
Kontrapasy, kontraruch, zwężenie niektórych odcinków pasów ruchu, przesunięcia chodników lub budowa nowych, wprowadzenie na niektórych odcinkach parkowania równoległego, likwidacja 170 miejsc parkingowych, wykup działek od prywatnych właścicieli, a nawet wyburzenia budynków – to zapowiedź budowy dróg rowerowych wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej. Do realizacji tego pomysłu, za którym stoi Zarząd Dróg Miejskich, jest jeszcze daleko. Na razie ogłoszono przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej.

Likwidacja 170 miejsc parkingowych, w tym 67 przy Grunwaldzkiej oraz 103 przy Rycerskiej i Iłłakowiczówny to efekt planowanej budowy dróg rowerowy wzdłuż Grunwaldzkiej (od ronda Skubiszewskiego do skrzyżowania Bukowskiej i Roosevelta). Ale pojawią się też nowe chodniki i przejścia dla pieszych.

Za przygotowanie koncepcji odpowiada ZDM, za jej realizację spółka PIM, która w ubiegłym tygodniu ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej budowy dróg rowerowych wzdłuż ul. Grunwaldzkiej.

Projekt ma być gotowy do grudnia 2018 r. Zostanie przebudowana nie tylko ul. Grunwaldzka, ale także Rycerska, Reymonta, Wyspiańskiego, Iłłakowiczówny i Szylinga.

O przykładach proponowanych rozwiązań przeczytacie w naszym serwisie plus:

Zobacz też:
Poznań wyłącza sygnalizacje na kilku ruchliwych skrzyżowaniach

Źródło: TVN24/x-news

POLECAMY:

Chwaliszewo przed wojną nazywane było poznańską Wenecją. Było tam naprawdę pięknie!Przejdź do kolejnego zdjęcia --->

15 najpiękniejszych zdjęć przedwojennego Poznania. To prawdz...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 48

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kjksj
urząd miasta powinien podać Głos Wielkopolski i panią Kisiel DO SĄDU za szerzenie nieprawdziwych informacji!!!
a
aaa
a gdzie jest informacja, że będzie to kosztem jezdni?
d
daaa
może załatwi sobie Pani jakąś pracę w miejscu zamieszkania, w Koziegłowach? bo pisanie w poznańskiej gazecie z persektywy zapuszkowanego PeZeta wprowadza nieco zamętu, czego oczekują poznaniacy. a gdzie te korki po wydzieleniu torowiska, przed którymi tak straszyliście? jakoś nawet w czasie Budmy tragedii nie było...
E
Eco-Osholom
Zanim coś sie napisze w gazecie, wypada dowiedzieć się, o czym się pisze. Przynajmniej kiedyś tak było... Zapomniała Pani?
adam
Dziękuję za rozsądne wyjaśnienie, artykuł w gazecie na siłę sensacyjny i wnoszący jedynie chaos. Szkoda, że media zamiast informować szukają jedynie sensacji.
Panu już chyba ucieli.
N
Nowy
Jeśli myślisz, że poszerzanie ulic pomoże na korki, to jedź do Los Angeles. Jak postoisz w tamtych korkach na 6 pasach ruchu, to dopiero zrozumiesz, że walka z korkami za pomocą szerszych jezdni, to jak walka z otyłością za pomocą popuszczania pasa.
L
Lewaq
Jak będę autem jeździł, to korek będzie większy. Naprawdę o to ci chodzi?
K
Kama
po co robić kolejne ściezki rowerowe skoro głupi rowerzyści i tak jadą po ulicy. ściezki nie są rozwiązaniem na korki, liczba samochodów sie zwiększa a przepustowość ulic nie także ich zwężanie w niczym nie pomoże.
z
zynder
za brak roweru będą ucinać stopę a za recydywę pindola
z
zynder
jak będziesz jeździł autem to zobaczysz
L
Lewaq
Pokaż zdjęcia tych korków. Albo niech je Głos pokaże. I jeszcze korki w strefie Tempo 30. No pracuję w centrum, codziennie Grunwaldzką jeżdżę i cholera korków trafić nie mogę. Może i są w godzinach szczytu, ale szczytem kretyństwa jest budowa tak szerokiej jezdni, żeby przez 2 godziny dziennie nie było korka, a przez kolejne 22 po pustych pasach hulał wiatr. Zresztą, najczęściej ci, którzy najgłośniej krzyczą, mieszkają w Plewiskach, dlatego im korki na Grunwaldzkiej przeszkadzają, ale ja się w sprawy Plewisk nie wtryniam to i sobie nie życzę ich wtryniania.
31 węzłowy Burke
Powiedzcie, tak po linii i na bazie, co przyjmujecie aż tak wali w gor? 31
p
poznanianka od ur
że zanim to sie stanie , zanim znowu zrujnują wszystko i spiepszą jak Kaponiere pan jaskowiak juz nie bedzie prezydentem mojego ,kiedys pięknego ,miasta
d
domki w słupsku
to idź sobie zwal konia, pieprzony stulejkowiczu!!
Więcej informacji na stronie głównej Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie