Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zamykają trasę katowicką w czwartek! Decyzja zapadła [MAPA, ZDJĘCIA]

Marcin Idczak
Proponowane objazdy po zamknięciu nitki dojazdowej w stronę ronda Rataje
Proponowane objazdy po zamknięciu nitki dojazdowej w stronę ronda Rataje Polskapresse
Wojewódzki inspektor budowlany podpisał decyzję o zamknięciu nitki wjazdowej do Poznania trasy katowickiej. Podpisał ją we wtorek o godzinie 9. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że ZDM musi jak najszybciej zastosować się do niej. Nieoficjalnie udało nam się ustalić, że wjazd zostanie zamknięty już w czwartek!

Specjaliści z Politechniki Poznańskiej przygotowali najnowszą ekspertyzę stanu technicznego wiaduktów estakady katowickiej (część ul. Krzywoustego pomiędzy rondem Rataje a ul. Wiatraczną).

Czytaj też:
Estakada katowicka zamknięta dla ruchu. Zobacz możliwe objazdy!

– Na ich postawie musiałem podjąć decyzję o zamknięciu jednej, północnej, nitki estakady (prowadzącej w stronę centrum miasta – red.) – mówi Jerzy Witczak, wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego. Stosowny dokument podpisał we wtorek o godzinie 9.

– Ma rygor natychmiastowej wykonalności – zapowiada Jerzy Witczak.

Oznacza to, że jedna część estakady katowickiej może zostać zamknięta dla ruchu jeszcze dziś. Drogowcy będą musieli się zastosować do decyzji niezwłocznie. Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich wyjaśnia, że jeszcze w tym tygodniu (najpóźniej w środę) zostaną przedstawione warianty objazdów dla samochodów jadących od strony Szczepankowa, Kórnika, czy też Katowic (estakadą będzie można jechać nadal od strony ronda Rataje w kierunku Franowa).

Polecamy:

Z naszych informacji wynika, że samochody mają zjeżdżać z ul. Krzywoustego w rejonie ul. Wiatracznej, Chartowo i Żegrze. Później objazdy będą prowadziły wokół i poprzez ratajskie osiedla. To będzie oznaczało ogromne korki w tej części Poznania, ul. Krzywoustego jest główną trasą dojazdową do centrum miasta od Wschodu.

– Niestety musimy się przygotować na ogromne korki na naszych osiedlach – stwierdza Miron Perliński z rady osiedla Rataje. – Szczególnie dotyczy to ul. Piłsudskiego i okolicznych, gdyż z pewnością znaczna część kierowców będzie nią jechała do ronda Rataje i centrum miasta – dodaje.

Stan techniczny drugiej nitki estakady (prowadzącej na Franowo) nie jest jeszcze tak tragiczny. Dlatego będzie można nią jeszcze jeździć. Jest warunkowo dopuszczona do ruchu do końca tego miesiąca. Jednak – prawdopodobnie – zostanie ona ograniczona do jednego pasa ruchu. Nadal ma obowiązywać ograniczenie prędkości do 30 km/godz.

Odbudowa obu wiaduktów estakady powinna rozpocząć się jeszcze w tym roku. Prace zaplanowano na pięć lat. Łącznie mają kosztować 270 milionów złotych (w 2014 roku przeznaczonych będzie na ten cel 20 milionów).

Polecamy:

Władze Poznania liczą na dofinansowanie unijne, gdyż ul. Krzywoustego jest trasą dojazdową do autostrady. O konieczności przeprowadzenia generalnego remontu obu nitek estakady mówiło się już od kilku lat. Jednak brakowało decyzji i pieniędzy by to zrobić. Ograniczano się jedynie do montowania podpór pod wiaduktami, zmniejszaniu ilości pasów jezdni i dopuszczalnej prędkości.

WIDZIAŁEŚ COŚ CIEKAWEGO? ZNASZ INTERESUJĄCĄ HISTORIĘ? MASZ ORYGINALNE ZDJĘCIA?
NAPISZ DO NAS NA ADRES [email protected]!

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski