Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zgłoś zabytkowy pojazd do wyborów Najpiękniejszego Pojazdu Zabytkowego Wielkopolski! [ZDJĘCIA]

PILAR
Hanomag Kommissbrot/Korbwagen
Hanomag Kommissbrot/Korbwagen właściciel
Przepiękny mustang z 1965 roku, który garażuje w Gnieźnie, pierwszy volkswagen transporter z 1956 roku, warszawa, GAZ czajka, maserati i bugatti "czystej krwi" - to tylko niektóre z już zgłoszonych samochodów, które wezmą udział w Wyborach Najpiękniejszego Pojazdu Zabytkowego Wielkopolski, które organizujemy we współpracy z Automobilklubem Wielkopolski.

Ogłoszenie wyników wyborów odbędzie się 31 sierpnia podczas finału jubileuszowego 40. Poznańskiego Międzynarodowego Rajdu Pojazdów Zabytkowych. Tego dnia kilkadziesiąt zabytkowych maszyn pojawi się na poznańskim Starym Rynku.
Aby zgłosić pojazd do udziału w głosowaniu, wystarczy do 7 sierpnia przysłać na adres mejlowy [email protected] zgłoszenie pojazdu, które powinno zawierać: markę, model i typ, rok produkcji, pojemność silnika, moc, prędkość maksymalną, miejscowość, z której zgłaszany jest pojazd.

Do tego w mejlu można podać krótki opis pojazdu, ciekawostki o nim lub opis jego renowacji. Koniecznie należy załączyć zdjęcie pojazdu (czekamy też na motocykle i samochody ciężarowe!).

Specjalny formularz zgłoszenia do pobrania:**TU**.

Zgłoszone już pojazdy można oglądać w internecie pod adresem
www.gloswielkopolski.pl/NajpiekniejszyPojazdZabytkowy2013
. Samo głosowanie rozpocznie się 2 sierpnia.

Zwycięzcy wyborów zostaną przyznane honorowe nagrody od prezesa Automobilklubu oraz redaktora naczelnego "Głosu". Nagrodą jest również przygotowanie całostronicowego tekstu o zwycięskim pojeździe, który ukaże się na naszych łamach.
W wyborach mogą wziąć udział pojazdy zagraniczne wyprodukowane nie później niż w 1969 roku (włącznie) oraz pojazdy produkcji polskiej wyprodukowane nie później niż w 1980 roku (włącznie).

Te kryteria spełnia hanomag "Kommissbrot/Korbwagen"- jak dotychczas najbardziej charakterystyczny samochód zgłoszony do udziału w wyborach. Auto zostało wyprodukowane w 1928 roku w Niemczech. W latach dwudziestych powstało ponad 15 tys. hanomagów. Była to jak na tamte czasy zawrotna liczba.

W oryginale ich karoseria wcale nie była wiklinowa. Jednak część użytkowników chciała "autka" przerobić na wyścigówki. Stąd wziął się pomysł lekkiej karoserii z wikliny - to jedyny taki przypadek w dziejach motoryzacji.

Dzięki takiej przeróbce dość prosty pojazd z silnikiem o pojemności 499 cm3 i mocy 10-12 koni mechanicznych mógł się rozpędzić do prędkości 80 km/h, poprawiając o 30 procent fabryczne osiągi.


ZOBACZ TEŻ:


Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski