Zmiany na autostradzie A1. Dwie nowe bramki zwiększą przepustowość w Nowej Wsi

Marek Weckwerth
Marek Weckwerth
Na autostradzie A1 AmberOne w Nowej Wsi pod Toruniem powstaną dwie dodatkowe bramki zjazdowe
Na autostradzie A1 AmberOne w Nowej Wsi pod Toruniem powstaną dwie dodatkowe bramki zjazdowe Marek Weckwerth
Rosnące natężenie ruchu skłoniło operatora płatnego odcinka A1 AmberOne do przebudowy Placu Poboru Opłat w Nowej Wsi pod Toruniem. Powstają dwie dodatkowe bramki zjazdowe.

Prace budowlane już się rozpoczęły. Koncesjonariusz autostrady AmberOne - GTC (Gdańsk Transport Company) wraz z operatorem systemu poboru opłat - firmą Intertoll chcą, aby nowe bramki zostały uruchomione na początku 2022 roku.

- Prace prowadzone są w taki sposób, aby nie były uciążliwe dla kierowców. Nie można jednak wykluczyć konieczności czasowego zamykania pojedynczych bramek – wyjaśnia Anna Kordecka, rzecznik GTC.

Będzie tak jak w Rusocinie

Obecnie w Nowej Wsi są 4 pasy wjazdowe i 8 zjazdowych. Nowe bramki zjazdowe zwiększą liczbę bramek do 10, co sprawi, że przepustowość PPO Nowa Wieś na zjeździe będzie równa przepustowości PPO Rusocin koło Gdańska.

- Warto podkreślić, że PPO Rusocin, dzięki rosnącemu zainteresowaniu automatycznymi płatnościami AmberGO, tylko sporadycznie boryka się z problemami zatorów. Aktualnie PPO Rusocin z automatycznymi płatnościami AmberGO jest w stanie obsłużyć do 2000 pojazdów na godzinę – kontynuuje Anna Kordecka.

Sprawdzają się bramki mieszane

Przy dużym natężeniu ruchu wakacyjnego, gdy kierowcy korzystają z różnych metod płatności, zastosowanie mają bramki mieszane, które obsługują zarówno tradycyjne jak i automatyczne metody płatności. Jeśli jednak więcej kierowców będzie korzystało z AmberGO, wówczas więcej pasów będzie mogło być stale dedykowanych płatnościom automatycznym, co spowoduje znaczne zwiększenie przepustowości i co za tym idzie zmniejszenie zatorów.

To też może Cię zainteresować

Rozbudowa PPO Nowa Wieś wpłynie także na jeszcze bardziej efektywne wykorzystanie istniejących dwóch bramek rewersyjnych (zamiennie wjazdowych i wyjazdowych), dzięki którym częściej będzie można korzystać z 5, a nawet 6 zamiast 4 pasów wjazdowych.

To przełoży się na wzrost przepustowości bramek wjazdowych z 1200 do ponad 1800 pojazdów na godzinę i redukcję zatorów na wjeździe na autostradę w okresach szczytowych.

Jan Błachowicz, konferencja mistrza UFC

Wideo

Materiał oryginalny: Zmiany na autostradzie A1. Dwie nowe bramki zwiększą przepustowość w Nowej Wsi - Gazeta Pomorska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie