- Cel inwestowania w tego typu obiekty jest jasny – zmniejszenie liczby samochodów wjeżdżających do śródmieścia – podkreśla prezydent Jacek Jaśkowiak.
Pierwszy parking P&R oddano do użytku w lutym 2018 r. Powstał on przy ul. Szymanowskiego, dysponuje 130 miejscami postojowymi. Trzy kolejne obiekty zrealizowano w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Na ich budowę miasto pozyskało dofinansowanie unijne.
Warto wiedzieć: Poznań: Jak zachęcić więcej kierowców do parkingu Park & Ride? Kolejne grupy będą mogły tu parkować za darmo
Nowe obiekty, z których za tydzień będą korzystać zmotoryzowani, znajdują się przy ul. św. Michała, przy Biskupińskiej (w sąsiedztwie stacji kolejowej) oraz w rejonie Hetmańskiej, Starołęckiej i Wagrowskiej (w pobliżu ronda Starołęka). - W ostatnich tygodniach trwało testowanie systemu informatycznego, a także szkolenie osób, które będą zajmowały się jego obsługą. Dziś wszystko jest już gotowe, by przekazać nowe obiekty do użytkowania - zapewnia Grzegorz Bubula, wiceprezes spółki PIM.
Zobacz, jak powstawały parkingi na Starołęce i Strzeszynie:
Parking przy ul. św. Michała jest w stanie pomieścić 100 samochodów, przy Biskupińskiej – 50, przy Wagrowskiej – 57. Wszystkie obiekty zostały ogrodzone, wyposażone m.in. w monitoring, biletomaty, tablice elektroniczne, automatyczne toalety, pod wiatami ustawiono stojaki na rowery, wyposażono je w zestawy naprawcze dla rowerzystów (umożliwiają usunięcie drobnych usterek w jednośladach).
- Stwarzając kierowcom możliwość bezpiecznego i legalnego parkowania poza centrum, chcemy zachęcać ich do pozostawienia samochodu na obrzeżach miasta i kontynuowania podróży środkami transportu publicznego - mówi Jaśkowiak.
Kierowcy pozostawiający auto na parkingu przy Szymanowskiego, najczęściej kontynuują podróż tramwajami, kurusjącymi trasą „pestki”. Także tramwaje będą oczywistym wyborem osób, parkujących przy ul. św. Michała czy Wagrowskiej. Natomiast w przypadku parkingu przy Biskupińskiej, który zlokalizowano w pobliżu stacji kolejowej, najszybciej do centrum dojedzie się pociągiem. Zmotoryzowani pozostawiając tu samochody mogą przesiąść się do pociągów Kolei Wielkopolskich i POLREGIO. Wybierając transport kolejowy w ciągu 10 minut dotrą ze Strzeszyna do dworca Poznań Główny.
MPK Poznań: Mandat za jazdę bez biletu - co zrobić, żeby zos...
Bilet parkingowy będzie honorowany w pociągach, które zatrzymują się na stacji Poznań Strzeszyn. Na jego podstawie można się poruszać tylko na obszarze Poznania (stacje zawierające w swojej nazwie Poznań oraz Kiekrz).
Uwaga! Potwierdzenie opłaty parkingowej z parkingu P&R upoważnia kierowcę do darmowego korzystania z komunikacji miejskiej w strefie A+B+C +D w godzinach funkcjonowania parkingu. Posiadacze sieciówek lub biletów okresowych na karcie PEKA pozostawiając auto na parkingu P&R nie muszą płacić za postój (pełna lista biletów upoważnionych do darmowego korzystania z parkingu znajduje się w regulaminie parkingów). Warto też pamiętać, że mając sieciówkę na PECE możemy jeździć na terenie Poznania także pociągami (stacje zawierające w swojej nazwie Poznań oraz Kiekrz).
Sprawdź też:
Zmiany przepisów w MPK Poznań - zobacz, czego nie wolno robi...
Kolejne parkingi P&R powstaną w sąsiedztwie dworca autobusowego i stacji kolejowej na Górczynie (trwają prace projektowe) oraz w ramach zintegrowanego węzła przesiadkowego Grunwaldzka (na granicy Poznania i Plewisk).
Kierowcy tych aut mają wypadki
Kierowcy BMW powodują najwięcej wypadków? To mit! Oto samoch...
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?