A2: Konsultują powstanie trzeciego pasa

    A2: Konsultują powstanie trzeciego pasa

    Marcin Karabasz

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    A2: Konsultują powstanie 3. pasa

    A2: Konsultują powstanie 3. pasa ©Grzegorz Dembiński

    Przez trzy tygodnie każdy mógł złożyć wniosek do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w sprawie budowy trzeciego pasa autostrady. Najczęściej zgłaszanym problemem pozostaje hałas.
    A2: Konsultują powstanie 3. pasa

    A2: Konsultują powstanie 3. pasa ©Grzegorz Dembiński

    Dziennie pomiędzy Komornikami a Luboniem przejeżdża 60 tys. samochodów. Podróżujących przez węzeł Poznań-Krzesiny jest jeszcze więcej. Rok temu pojazdów było o kilkanaście tysięcy mniej. W związku ze zwiększonym natężeniem ruchu planowane jest powstanie trzeciego pasa poznańskiego odcinka autostrady A2. Konsultacje społeczne w tej sprawie trwały do 20 kwietnia. Mieszkańcy najbardziej obawiają się zwiększenia hałasu. Wnioski można było składać do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

    - Wpłynęło ich ponad 50. Były w różnej formie - wykorzystywano zarówno elektroniczną, jak i tradycyjną pocztę - mówi Łukasz Dąbkowski, rzecznik prasowy RDOŚ. W sprawę zaangażowały się zarówno osoby prywatne, jak i instytucje. - Niektóre z wniosków zawierały jedynie kilka zdań, inne - np. te od rad osiedli - były bardzo rozbudowane - dodaje Ł. Dąbkowski. Zastrzeżenia co do inwestycji mają mieszkańcy, których wspiera Jan Sulanowski, radny Prawa i Sprawiedliwości ze Świerczewa.

    Obawiają się oni, że 3 pas spowoduje jeszcze większy napływ pojazdów. Hałas - ich zdaniem - już teraz jest zbyt duży. W tej sprawie złożyli nawet do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska specjalną petycję, pod którą podpisało się ponad 160 osób.
    1 »

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (4)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Trzeci pas – jak najszybciej!

    kierowca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Trzeci pas to nagląca konieczność. A może od razu dobudować czwarty? To nie będzie przesada...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Większy hałas? Nie sądzę.

    Jotgie (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

    Hałas powinien się zmniejszyć, gdyż ten odcinek samochody będą przejeżdżać - w przeciwieństwie do chwili obecnej - w krótszym czasie bez zmiany obrotów silnika. Więc w jednostce czasu na...rozwiń całość

    Hałas powinien się zmniejszyć, gdyż ten odcinek samochody będą przejeżdżać - w przeciwieństwie do chwili obecnej - w krótszym czasie bez zmiany obrotów silnika. Więc w jednostce czasu na jednostkowych odcinku będzie po prostu mniej samochodów (ruch się "rozciągnie").zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Hmmmm

    Ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

    W listopadzie 2017 roku otwarta zostanie S5 z węzła Głuchowo za Stęszew do tych 60 000 aut dobije dodatkowo cały ruch który w tej chwili leci przez Komorniki część osób bedzie wybierać wjad do...rozwiń całość

    W listopadzie 2017 roku otwarta zostanie S5 z węzła Głuchowo za Stęszew do tych 60 000 aut dobije dodatkowo cały ruch który w tej chwili leci przez Komorniki część osób bedzie wybierać wjad do Poznania dłuższy ale krótszy przez miasto. Pytam się NA CO WY LUDZIE CZEKACIE ??? Już teraz wypadków na tym odcinku jest bardzo dużo. Ile osób musi zginąć bo ktoś tam w swoich tabelkach policzył że wybudowanie tej trasy później jest komuś na rękę.... SPRAWA NR 2. Zjazd na Dębinie czy ta parodia na Dębinie doczeka się doprowadzenia do stanu takiego by się nie korkowała ???? Jestem ciekaw kiedy dojdzie do tego że korek przez ten spierdzielony zjazd spowoduje karambol na autostradzie bo korkujące się auta będą stawać na autostradzie ?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Hałas niszczy nasze zdrowie

    kris (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Podwyższenie normy hałasu do 70 db (norma w UE to 55db) przez Ministra aby uciec od odpowiedzialności to najlepszy dowód gdzie ta władza ma nas czyli wyborców. Są ekrany w terenach gdzie jest las...rozwiń całość

    Podwyższenie normy hałasu do 70 db (norma w UE to 55db) przez Ministra aby uciec od odpowiedzialności to najlepszy dowód gdzie ta władza ma nas czyli wyborców. Są ekrany w terenach gdzie jest las i pole kukurydzy . Podobno ma chronić pszczoły bo grozi im wyginięcie. Taką wersję na hałas w miastach szerzy ministerstwo. A po prostu trzeba nazwać to wprost : budowali te ekrany w okolicach głównie Warszawy bo trzeba było się nachłapać warszawce. W okolicach Poznania gdzie A2 biegnie w bliskim sąsiedztwie zabudowań mieszkalnych już tych ekranów jak na lekarstwo. Poziom hałasu jest okropnie duży szczególnie gdy popada deszcz. O otwartym oknie w nocy trzeba zapomnieć . Nawet te latające samoloty z Krzesin nie są tak uciążliwe jak właśnie ta autostrada. Mamy posłów , radnych , którzy biorą kasę za reprezentowanie naszych czyli społeczeństwa interesów i co ? A no nic w tym temacie nie robią ! Pisanie pism do Ministra aby się wykazać ,że coś tam robią to żadna odpowiedzialność i poczucie obowiązku i zwyczajne uczciwości wobec nas obywateli. Żądamy skuteczności od naszych przedstawicieli a nie pozorowania pracy . zwiń

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY