Mogą w nim wziąć udział zarówno mikro, małe, średnie jak i duże przedsiębiorstwa województwa wielkopolskiego. Liczy się zaangażowanie w społeczne sprawy i realizacja programów z zakresu CSR.
Raport dotyczący ubiegłorocznej edycji plebiscytu pokazuje, że większość zgłoszonych do "Asów" inicjatyw pochodziła od średniej wielkości firm. Jednak jak wskazuje Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich, jeden z organizatorów plebiscytu, to w mikro i małych przedsiębiorstwach od lat realizowane są zasady społecznej odpowiedzialności biznesu, ale nikt ich tak nie nazywa. Wynikają one z więzi między pracodawcą a pracownikiem oraz silnego związku z miejscem, w którym prowadzony jest biznes.
Dlatego w tym roku Wielkopolska Izba Przemysłowo-Handlowa, drugi z organizatorów plebiscytu, zachęca szczególnie mikro i małe przedsiębiorstwa do zgłaszania się do "Asów". Nie ma obawy, że małe projekty CSR będą konkurowały z programami dużych spółek.
Na zgłoszenia przedsiębiorstw do plebiscytu czekamy do 21 października
"Asy" podzielone są na kilka kategorii. Rywalizacja podzielona jest ze względu na wielkość przedsiębiorstwa. Dodatkowo w tym roku przyznana zostanie nagroda dziennikarzy dla najlepszej, naszym zdaniem, inicjatywy odpowiedzialnej społecznie. Swój projekt wybiorą też internauci. Głosowanie w sieci rozpocznie się 25 października na naszej stronie www.gloswielkopolski.pl i potrwa do 22 listopada.
Zwycięzców we wszystkich kategoriach poznamy 27 listopada na uroczystej gali, która odbędzie się w poznańskim City Parku. Tam też zostaną wręczone statuetki "Asa Odpowiedzialnego Biznesu".
Jak zgłosić się do plebiscytu?
Wystarczy wypełnić formularz, który udostępniony jest w internecie.
Można go pobrać ze strony www.asbiznesu.pl oraz www.gloswielkopolski.pl/naszeakcje/asbiznesu. W plebiscycie wezmą udział te firmy, które prawidłowo wypełniony formularz odeślą do 21 października. Należy w nim opisać działania z zakresu CSR.
Czym jest odpowiedzialny biznes?
CSR to skrót od angielskiego zwrotu Corporate Social Responsibility. W Polsce CSR tłumaczymy jako społeczną odpowiedzialność biznesu. Polega ona m.in. na uwzględnianiu przez firmę aspektów społecznych i ekologicznych podczas prowadzenia działań handlowych i w kontaktach m.in. z klientami oraz pracownikami. Ważne, aby przedsiębiorstwo rozumiało, że CSR nie jest częścią PR firmy, ale wynika z głębszych potrzeb.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?