Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Elastyczne zatrudnienie – sposób na zarobek i rozwój umiejętności w każdym wieku w firmie Bocian Pożyczki

Materiał partnera zewnętrznego
Rozmowa z Tomaszem Krzeszowskim– Waloszkiem, Kierownikiem Działu Szkoleń i Rozwoju spółki Everest Finanse, działającej na rynku pod marką Bocian Pożyczki.

Czym zajmuje się firma Bocian Pożyczki i jaka jest jej historia?
Nasza firma specjalizuje się w udzielaniu pożyczek. Nasz produkt to pożyczka na dowolny cel – szybko i bezpośrednio do domu Klienta. Firma została założona w roku 2000 w Śremie (woj. wielkopolskie) i do dziś tu znajduje się jej Centrala oraz jeden z 28 oddziałów. Pozostałe oddziały pełniące funkcję administracyjną rozlokowane są w całej Polsce. W roku 2014 otworzyliśmy oddziały w Warszawie i w ten sposób objęliśmy zasięgiem działania całą Polskę.

Pierwotnie obsługą Klientów zajmowało się kilku kierowników i kilkudziesięciu Doradców, dziś pracuje dla nas ponad 150 menedżerów oraz ponad 1000 Doradców. Jesteśmy dużą firmą z wieloletnim doświadczeniem i stąd również pożądanym pracodawcą.

Jakim pracodawcom jest firma Bocian?
Dokładamy starań aby być jak najlepszym pracodawcom. W roku 2014 nasze starania zostały docenione przez pracowników. Na podstawie ich opinii został nam przyznany ogólnopolski tytuł Inwestor w Kapitał Ludzki, należymy również do Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Mam poczucie, że w firmie panuje sprzyjająca kultura organizacyjna, swego rodzaju klimat, który towarzyszył tworzeniu firmy od samego początku: przyjazna atmosfera pracy, życzliwość. Chcemy aby każdy pracownik miał poczucie, że jest ważny. Zarówno pracownicy wspierający kluczową działalność jak i pracownicy Działu Operacyjnego odpowiedzialni za kontakt z Klientami: menedżerowie oraz Doradcy Klienta.

Jakie główne zadania realizują pracownicy na stanowisku Doradcy Klienta?
Główne zadania na stanowisku Doradcy to bezpośredni kontakt z Klientami firmy: sprzedaż pożyczek oraz odbiór rat zgodnie z podpisaną przez Klientów umową. Dodatkowo Doradcy wykonują działania marketingowe w terenie (ulotki, plakaty) pozwalające rozbudowywać portfel Klientów.

W jaki sposób motywują Państwo Doradców Klienta?
Podstawową motywacją do pracy na stanowisku Doradcy Klienta jest możliwość zarabiania pieniędzy oraz elastyczny czas pracy, możliwość dopasowania godzin realizacji zadań zawodowych do swoich możliwości. Jeżeli chodzi o system wynagrodzeń to w przypadku Doradców Klienta jest on ściśle powiązany z wynikami operacyjnymi, czyli Doradcy zarabiają w systemie prowizyjnym wypłacanym w korzystny sposób, bo w każdym tygodniu. Posiadamy również motywatory pozafinansowe, takie jak karta SIM z nielimitowanymi połączeniami oraz pakietem internetowym.

Na czym dokładnie polega elastyczny czas pracy?
Praca Doradcy Klienta nie ma ściśle określonych godzin, nie ma również grafiku pracy, a więc jest elastyczna i może być dopasowana do możliwości Doradcy. Planuje on pracę samodzielnie, biorąc pod uwag swoje możliwości czasowe oraz potrzeby i możliwości Klienta, np., wiadomo, że Klienta łatwiej zastać w domu w godzinach popołudniowych niż rano czy w ciągu dnia.

Jaki kompetencje powinien posiadać kandydat na stanowisko Doradcy Klienta?
W przypadku stanowiska Doradcy Klienta nie można wskazać jednego modelu kompetencyjnego. Podstawowe cechy, które musi posiadać potencjalny kandydat to zaangażowanie i chęć zarabiania pieniędzy. Przydatne będą na tym stanowisku umiejętność budowania relacji, asertywność, umiejętność wywierania wpływu, gotowość do pracy w terenie.

Ponad połowa naszych pracowników to osoby powyżej 40. roku życia, z całą pewnością osoby w tym wieku sprawdzą się doskonale na tym stanowisku.

Czy pracę na stanowisku Doradcy Klienta może podjąć osoba bez doświadczenia w branży?
Brak doświadczenia nie jest przeszkodą do zatrudnienia na stanowisku Doradcy Klienta. Posiadamy wewnętrzny system wprowadzenia na stanowisko pracy, podczas którego nowy Doradca pod okiem menedżera zdobywa wiedze teoretyczną oraz odbywa wspólnie wizyty u Klientów. Podczas okresu wdrożenia oferujemy wsparcie merytoryczne: każdy Doradca otrzymuje do nauki Podręcznik oraz dostęp do portalu szkoleniowego, na którym znajduje się zestaw procedur określający zadania i zachowania na stanowisku pracy.

Możliwość czerpania wiedzy z naszego bogatego doświadczenia to niezwykła okazja do poszerzania swoich kompetencji i umiejętności.

A jaki jest najbardziej odpowiedni wiek dla pracownika na tym stanowisku?
Z całą pewnością nie można określić najbardziej odpowiedniego wieku. Ale wspomniałem już, że w firmie Bocian Pożyczki ponad połowa Doradców Klienta to osoby w wieku 40+. Zatrudnienie tak dużej liczby osób w tym wieku jest efektem przekonania, że zasób kompetencji w tej grupie wiekowej jest nie do zastąpienia przez umiejętności osób młodszych. W naszej firmie cenionym umiejętnościami u tych osób są: nawiązywanie i budowanie relacji, konsekwencja w działaniu, uczciwość, otwartość na realizację zadań stawianych przez (często młodszego) menedżera.

Jakie dalsze plany ma przed sobą firma?
Firma rozwija się w bardzo szybkim tempie. Ponieważ w minionym roku zasięgiem działania objęliśmy już całą Polskę, kolejne zadanie to zwiększanie naszego udziału w rynku. Mamy zamiar osiągnąć to poprzez wzrost dostępności naszej oferty oraz podnoszenie jakości i gwarancję rzetelnego serwisu, ponieważ właśnie tym chcemy konkurować na rynku.

Materiał partnera zewnętrznego

WRÓĆ NA "GŁOS WIELKOPOLSKI"

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski