Elektroniczne nie tylko podpisy - zobacz
Elektroniczna platforma usług administracji publicznej pozwala m.in. na złożenie wniosku o udostępnienie informacji publicznej, dokonanie wpisów do rejestrów wojewody, złożenie skargi oraz składanie wniosków o umorzenie, odroczenie lub rozłożenie na raty grzywny z tytułu należności mandatu.
Aby z tych udogodnień móc skorzystać, należy założyć konto użytkownika na portalu www.epuap.gov.pl, z którego wysyła się wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego ePUAP. Następnym krokiem jest uwierzytelnienie profilu w jednym z urzędów (urzędnik potwierdza zgodność danych osobowych z wprowadzonymi do systemu).
Dane można potwierdzać w urzędach wojewódzkich (np. w Poznaniu przy al. Niepodległości), oddziałach ZUS, urzędach skarbowych, konsulatach oraz niektórych urzędach gmin.
Profil zaufany ePUAP działa jak odręczny podpis. Jest on bezpłatny i dostępny dla wszystkich osób, które założą konto na portalu ePUAP.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?