Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Elektroniczny podpis w Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu

Piotr Talaga
Od dziś wiele spraw administracyjnych można załatwiać w Urzędzie Wojewódzkim za pośrednictwem Internetu. Umożliwia to bezpłatny podpis elektroniczny.

Elektroniczne nie tylko podpisy - zobacz

Elektroniczna platforma usług administracji publicznej pozwala m.in. na złożenie wniosku o udostępnienie informacji publicznej, dokonanie wpisów do rejestrów wojewody, złożenie skargi oraz składanie wniosków o umorzenie, odroczenie lub rozłożenie na raty grzywny z tytułu należności mandatu.

Aby z tych udogodnień móc skorzystać, należy założyć konto użytkownika na portalu www.epuap.gov.pl, z którego wysyła się wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego ePUAP. Następnym krokiem jest uwierzytelnienie profilu w jednym z urzędów (urzędnik potwierdza zgodność danych osobowych z wprowadzonymi do systemu).

Dane można potwierdzać w urzędach wojewódzkich (np. w Poznaniu przy al. Niepodległości), oddziałach ZUS, urzędach skarbowych, konsulatach oraz niektórych urzędach gmin.
Profil zaufany ePUAP działa jak odręczny podpis. Jest on bezpłatny i dostępny dla wszystkich osób, które założą konto na portalu ePUAP.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski