Hybrydowy Volkswagen Passat GTE pojawił się w Poznaniu

    Hybrydowy Volkswagen Passat GTE pojawił się w Poznaniu

    Piotr Robakowski

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Wśród wielkopolskich salonow Volkswagena, hybrydowy Passat GTE sprzedawany będzie tylko w firmie Centrum Poznań.
    1/11
    przejdź do galerii

    Wśród wielkopolskich salonow Volkswagena, hybrydowy Passat GTE sprzedawany będzie tylko w firmie Centrum Poznań. ©Volkswagen

    Blisko 174 tys. złotych kosztuje najtańsza wersja Volkswagena Passata GTE. Wersja kombi jest o 3 tys. złotych droższa. Firma Centrum Poznań była pierwszym w sieci VW salonem, który zdecydował się na sprzedaż auta w ramach projektu e-salon.
    Długo oczekiwany hybrydowy Volkswagen Passat miał swoją polską premierę podczas marcowego Poznań Motor Show. Auto wzbudziło spore zainteresowanie zarówno wśród dziennikarzy, jak i publiczności która odwiedziła tegoroczną imprezę. W aucie zastosowano hybrydowy zespół napędowy typu plug-in, który daje w sumie moc 218 KM. Ważniejsze jest jednak to, że akumulatory pozwalają przejechać bez konieczności włączania silnika spalinowego blisko 50 kilometrów.
    Całkowity zasięg auta przy wykorzystaniu obu źródeł napędu to ponad 1100 km. Volkswagena Passata GTE wyposażono w nowoczesny silnik benzynowy w technologi TSI o pojemności 1.4 litra oferujący moc 156 KM i elektryczny motor osiągający moc 115 KM. Takie połączenie zaowocowało bardzo niskim zużyciem paliwa, które wynosi według danych fabrycznych 1,6 litra benzyny na 100 kilometrów, oraz 12,2 kWh które wydatkowane jest przez jednostkę elektryczną. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem jednej oferowanej w tym modelu przekładni automatycznej typu DSG. W aucie zastosowana technologię ładowania litowo-jonowych akumulatorów podczas jazdy, a także w czasie hamowania. Ładowanie możliwe jest z domowego gniazdka za pomocą kabla. Proces ten trwa niewiele ponad 4 godziny. Jeśli z domu do pracy mamy niespełna 50 kilometrów, a trakcie naszych służbowych obowiązków możemy podłączyć auto do prądu, może się okazać że rzadko kiedy usłyszymy dźwięk tradycyjnego silnika spalinowego. Nie oznacza to, że będziemy jeździć za darmo. Jednak opłaty wynikające z tytułu użytkowania Passata GTE będą znacząco niższe od tych wydatkowanych na utrzymanie auta z konwencjonalnym napędem. Ciekawostką jest możliwość obsługi kilku funkcji auta wykorzystując do tego celu smartfona. Funkcja „Car-Net w-Remote” pozwala w ten sposób np. na ładowanie akumulatorów, aktywować klimatyzację, a także przydatną czasem funkcję wskazania ostatniej pozycji parkowania. Volkswagen Passat GTE w wersji sedan kosztuje dokładnie 173.490 złotych, a wersja kombi (Variant) jest o 3 tys. złotych droższa.
    Importer wprowadzając ten model do sprzedaży zdecydował się na selekcję dealerów. W związku z tym na terenie kraju są tylko trzy punkty sprzedaży. Jednym z pierwszych była firma Centrum Poznań, dealer Volkswagena znajdujący się przy drodze szybkiego ruchu w kierunku Wrocławia. E-salony muszą posiadać stację ładującą samochody hybrydowe, a także dostosowany do obsługi serwis.

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    NEWS????

    Poznaniak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Jeśli nie można pokazać całego auta to nie piszcie o tym! To jest brak rzetelności!

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY