Koleje Dużych Prędkości przejadą przez Poznań?

Bogna Kisiel
Poznań musi być włączony do europejskiej sieci Kolei Dużych Prędkości. O to zamierzają walczyć radni i prezydent. Stawka jest wysoka, bo – jak twierdzi Adam Pawlik, radny PiS – chodzi o to, czy połączenie Warszawa-Berlin będzie przebiegać przez Poznań, czy Wrocław.

Obecnie trwają konsultacje projektu studium wykonalności dla modernizacji poznańskiego węzła kolejowego.

Sprawdź również:
PKP: Większa ilość połączeń w aglomeracji poznańskiej

- Rozważane są trzy warianty – twierdzi Łukasz Mikuła, radny PO. – My chcemy zwrócić uwagę, że konieczne jest m.in. doprowadzenie KDP odrębną parą torów do stacji Poznań Główny, dobudowa dodatkowej pary torów do stacji Poznań Wschód, dobudowa połączenia kolejowego do lotniska Ławica oraz dodatkowej pary torów w kierunku Szczecina i Piły.

Jedna z propozycji autorów studium wykonalności zakłada, że część pociągów KDP będzie kierowana południową obwodnicą towarową i zlokalizowanie na niej nowego terminalu Poznań Południe. To zwiększy konkurencyjność czasową połączenia Warszawa-Berlin przez Poznań.

Jednak zdaniem radnym, takie rozwiązanie osłabiłoby rolę stacji Poznań-Główny. Dopuszczają oni taki wariant, ale pod warunkiem, że inwestor KDP zbuduje szybkie połączenie tramwajowe (przedłużenie „pestki”) i drogowe (ulice Nowa Opolska i Dolna Głogowska z przejściem pod torami kolejowymi w kierunku tzw. Wolnych Torów) pomiędzy stacjami Poznań Główny a Poznań Południe.

Czytaj również:
W Wielkopolsce ubędzie pociągów. Niestety...

We wtorek Rada Miasta przyjęła w tej sprawie stanowisko. Poparł je prezydent. Wszyscy są zgodni, że trzeba lobbować za wariantami, dzięki którym Poznań znajdzie się na trasie KDP.

NAJNOWSZE INFORMACJE Z POZNANIA I WIELKOPOLSKI: GLOSWIELKOPOLSKI.PL

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
sdlkjhjklhfhuil
Zanim coś takiego "mądrego" napiszesz, może najpierw zapoznaj się z dostępnymi w necie opracowaniami specjalistów (nie tylko polskich).
c
chrapka
wybudują i uruchomią je, po kolejnych rozbiorach polski, zaborcy!! w tej chwili trudno jednoznacznie stwierdzić, w czyje łapy poznań wpadnie!! szwedzi, szkopy, a byc może i żydy maja chrapkę!!
x
xxl
Po co Poznaniowi KDP ? Niemcy na dziwki przyjadą sobie autostradą a po nic więcej do tego prowincjonalnego miasteczka nie ma po co przyjeżdżać. Zajmijcie się (Bez)Radni czymś naprawdę istotnym dla mieszkańców; ulice po zimie nieposprzątane, komunikacja publiczna w rozkładzie a w centrum miasta dyskonty, lumpeksy i kluby go-go.
a
antek
KDP nie jest Poznaniowi, ani Polsce potrzebna. Na żadnym kierunku nie ma i nie będzie takiego ruchu pasażerów żeby eksploatacja KDP była opłacalna. Niech radni wreszcie zajmą się poważniejszymi sprawami.
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie