Obecnie trwają konsultacje projektu studium wykonalności dla modernizacji poznańskiego węzła kolejowego.
Sprawdź również:
PKP: Większa ilość połączeń w aglomeracji poznańskiej
- Rozważane są trzy warianty – twierdzi Łukasz Mikuła, radny PO. – My chcemy zwrócić uwagę, że konieczne jest m.in. doprowadzenie KDP odrębną parą torów do stacji Poznań Główny, dobudowa dodatkowej pary torów do stacji Poznań Wschód, dobudowa połączenia kolejowego do lotniska Ławica oraz dodatkowej pary torów w kierunku Szczecina i Piły.
Jedna z propozycji autorów studium wykonalności zakłada, że część pociągów KDP będzie kierowana południową obwodnicą towarową i zlokalizowanie na niej nowego terminalu Poznań Południe. To zwiększy konkurencyjność czasową połączenia Warszawa-Berlin przez Poznań.
Jednak zdaniem radnym, takie rozwiązanie osłabiłoby rolę stacji Poznań-Główny. Dopuszczają oni taki wariant, ale pod warunkiem, że inwestor KDP zbuduje szybkie połączenie tramwajowe (przedłużenie „pestki”) i drogowe (ulice Nowa Opolska i Dolna Głogowska z przejściem pod torami kolejowymi w kierunku tzw. Wolnych Torów) pomiędzy stacjami Poznań Główny a Poznań Południe.
Czytaj również:
W Wielkopolsce ubędzie pociągów. Niestety...
We wtorek Rada Miasta przyjęła w tej sprawie stanowisko. Poparł je prezydent. Wszyscy są zgodni, że trzeba lobbować za wariantami, dzięki którym Poznań znajdzie się na trasie KDP.
NAJNOWSZE INFORMACJE Z POZNANIA I WIELKOPOLSKI: GLOSWIELKOPOLSKI.PL
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?