Na wystawie samochodowej w Paryżu, Audi zaprezentowało model serii A3 - Audi RS 3 Limousine. Ze swym pięciocylindrowym silnikiem o mocy 400 KM pojazd przyciąga uwagę. Nowa jednostka napędowa 2.5 TFSI ma moc 294 kW (400 KM), o 33 KM więcej niż jej poprzednik. Tym samym jest to najmocniejsza na świecie pięciocylindrowa jednostka produkowana seryjnie. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min, co daje nadzwyczajną siłę napędową. Kompaktowy RS od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,1 sekundy, osiągając maksymalnie prędkość 250 km/h. Na życzenie klienta, firma zdejmuje ogranicznik prędkości maksymalnej i wówczas auto rozpędza się do 280 km/h. Wrażenia z jazdy są potęgowane przez wyjątkowe brzmienie pięciocylindrowego silnika. Dodatkowo dźwięk silnika można regulować za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Blok silnika zbudowano z lekkiego metalu, co wpłynęło na obniżenie jego masy o 26 kg w porównaniu z poprzednią wersją tego motoru. Układ napędowy to poza silnikiem także bardzo sprawna dwusprzęgłowa przekładnia S-tronic o siedmiu przełożeniach przekazująca napęd na cztery koła. Zarządzanie napędem quattro seryjnie zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Podobnie jak zarządzanie pracą układu kierowniczego, automatycznej skrzyni biegów S-tronic, silnika oraz regulowanych klap w układzie wydechowym. Kierowca może zmieniać sposób pracy tych elementów, wybierając tryb auto, dynamic, comfort lub individual. To samo dotyczy opcjonalnego, sportowego zawieszenia RS plus z adaptacyjnym systemem kontroli amortyzacji.
Inteligentna funkcja oprogramowania elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy ESC, czyli selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego, uzupełnia pracę napędu na cztery koła. Podczas szybkiej jazdy w zakrętach, system lekko przyhamowuje odciążone koła po wewnętrznej stronie zakrętu. Dzięki temu, mogą one przenosić więcej siły bocznej, a prowadzenie auta jest jeszcze bardziej płynne i stabilne.
Nowy kompakt Audi wyróżnia się także sportową stylistyką nadwozia. Osłona chłodnicy typu Singleframe z trójwymiarowym grillem z oczkami w kształcie plastra miodu, ma u dołu napis quattro. Poniżej, na całej szerokości przodu, od prawego wlotu powietrza do lewego, rozciąga się szeroka listwa, tzw. „blade”. Charakterystycznym elementem przedniej części stały się także diodowe reflektory. W porównaniu do standardowego A3, RS 3 Limousine ma z przodu szerszy o 20 mm rozstaw kół – odpowiednio szersze są też przednie błotniki. Z tyłu, rozstaw kół jest o 14 mm większy niż w modelu podstawowym. Uzupełnieniem jest regulowany spojler zamontowany na pokrywie bagażnika, polepszający przepływ powietrza. Pokaźnych rozmiarów dyfuzor z pionowymi przetłoczeniami i z dużymi, owalnymi końcówkami rur układu wydechowego RS, wizualnie „zamyka” tył pojazdu. - Już za kilka, kilkanaście tygodni pierwsze auta powinny pojawić się w naszym salonie. Mamy już pierwsze zapytania od klientów, którzy czekają na tą sportową limuzynę – przekonuje sprzedawca jednego z poznańskich salonów Audi.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?