Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kompaktowy potwór ze stajni Audi

PRO
Już niebawem na polskim rynku pojawi się sportowy kompakt Audi RS3 Limousine.
Już niebawem na polskim rynku pojawi się sportowy kompakt Audi RS3 Limousine. Audi
Audi zaprezentowało kilka dni temu sportową wersję modelu A3 Limousine. Pojazd z oznaczeniem RS3 posiada 400-konny silnik, poszerzony rozstaw kół i charakterystyczną dla tych wersji stylistykę. To gratka dla miłośników tej marki.

Na wystawie samochodowej w Paryżu, Audi zaprezentowało model serii A3 - Audi RS 3 Limousine. Ze swym pięciocylindrowym silnikiem o mocy 400 KM pojazd przyciąga uwagę. Nowa jednostka napędowa 2.5 TFSI ma moc 294 kW (400 KM), o 33 KM więcej niż jej poprzednik. Tym samym jest to najmocniejsza na świecie pięciocylindrowa jednostka produkowana seryjnie. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min, co daje nadzwyczajną siłę napędową. Kompaktowy RS od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,1 sekundy, osiągając maksymalnie prędkość 250 km/h. Na życzenie klienta, firma zdejmuje ogranicznik prędkości maksymalnej i wówczas auto rozpędza się do 280 km/h. Wrażenia z jazdy są potęgowane przez wyjątkowe brzmienie pięciocylindrowego silnika. Dodatkowo dźwięk silnika można regulować za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Blok silnika zbudowano z lekkiego metalu, co wpłynęło na obniżenie jego masy o 26 kg w porównaniu z poprzednią wersją tego motoru. Układ napędowy to poza silnikiem także bardzo sprawna dwusprzęgłowa przekładnia S-tronic o siedmiu przełożeniach przekazująca napęd na cztery koła. Zarządzanie napędem quattro seryjnie zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Podobnie jak zarządzanie pracą układu kierowniczego, automatycznej skrzyni biegów S-tronic, silnika oraz regulowanych klap w układzie wydechowym. Kierowca może zmieniać sposób pracy tych elementów, wybierając tryb auto, dynamic, comfort lub individual. To samo dotyczy opcjonalnego, sportowego zawieszenia RS plus z adaptacyjnym systemem kontroli amortyzacji.
Inteligentna funkcja oprogramowania elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy ESC, czyli selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego, uzupełnia pracę napędu na cztery koła. Podczas szybkiej jazdy w zakrętach, system lekko przyhamowuje odciążone koła po wewnętrznej stronie zakrętu. Dzięki temu, mogą one przenosić więcej siły bocznej, a prowadzenie auta jest jeszcze bardziej płynne i stabilne.
Nowy kompakt Audi wyróżnia się także sportową stylistyką nadwozia. Osłona chłodnicy typu Singleframe z trójwymiarowym grillem z oczkami w kształcie plastra miodu, ma u dołu napis quattro. Poniżej, na całej szerokości przodu, od prawego wlotu powietrza do lewego, rozciąga się szeroka listwa, tzw. „blade”. Charakterystycznym elementem przedniej części stały się także diodowe reflektory. W porównaniu do standardowego A3, RS 3 Limousine ma z przodu szerszy o 20 mm rozstaw kół – odpowiednio szersze są też przednie błotniki. Z tyłu, rozstaw kół jest o 14 mm większy niż w modelu podstawowym. Uzupełnieniem jest regulowany spojler zamontowany na pokrywie bagażnika, polepszający przepływ powietrza. Pokaźnych rozmiarów dyfuzor z pionowymi przetłoczeniami i z dużymi, owalnymi końcówkami rur układu wydechowego RS, wizualnie „zamyka” tył pojazdu. - Już za kilka, kilkanaście tygodni pierwsze auta powinny pojawić się w naszym salonie. Mamy już pierwsze zapytania od klientów, którzy czekają na tą sportową limuzynę – przekonuje sprzedawca jednego z poznańskich salonów Audi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski