Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Korekta rozkładu jazdy pociągów. Nowy rozkład już od 12 marca. Ważna zmiana także na trasie do Poznania

WB
W korekcie rozkładu jazdy został uwzględniony również koniec prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 358.
W korekcie rozkładu jazdy został uwzględniony również koniec prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 358. Łukasz Kaczanowski/zdjęcie ilustracyjne
12 marca 2023 roku wejdą w życie zmiany w rocznym rozkładzie jazdy. Wprowadzona korekta ma dostosować kursowanie pociągów do prac modernizacyjnych prowadzonych na liniach kolejowych. Nowy rozkład jazdy będzie obowiązywał do 10 czerwca.

Zmiany w rocznym rozkładzie PKP Intercity

12 marca 2023 roku wejdą w życie zmiany w rocznym rozkładzie jazdy i będą obowiązywać do 10 czerwca. Na kursowanie kilkudziesięciu składów jeżdżących do i ze stolicy wpłyną między innymi prace inwestycyjne na Warszawskim Węźle Kolejowym.

Wśród zmian można wyróżnić:

  • wybrane pociągi PKP Intercity pojadą warszawską linią obwodową (linia nr 20), zatrzymując się na stacji Warszawa Młynów. Dzięki postojowi na tej stacji pasażerowie zyskają możliwość przesiadki do linii metra M2.
  • uruchomiony zostanie pociąg EIP, który połączy Katowice z Trójmiastem, zatrzymując się po drodze w Sosnowcu, Warszawie i Malborku. Ze stolicy województwa śląskiego pociąg wyjedzie o godzinie 18:02, żeby o 20:53 dotrzeć do Warszawy i ruszyć w dalszą drogę. Do stacji docelowej, czyli Gdyni Głównej, dotrze o 23:51. Dodatkowo mieszkańcy Pomorza zyskają od 15 maja nowe połączenie do Bielska-Białej przez Warszawę w postaci szybkiego Pendolino.
  • Warszawę z Krakowem połączy dodatkowo pociąg IC Kinga, który zostanie uruchomiony od maja tego roku i uzupełni siatkę połączeń, zapewniając cykliczność kursowania pociągów na tej trasie. Będzie kursował codziennie, a po drodze zatrzyma się między innymi w Radomiu i Kielcach. Z Warszawy pociąg wyjedzie ok. godz. 10:30, z kolei powrót do stolicy został zaplanowany ok. godz. 17:50. Od maja krakowianie zyskają dodatkową możliwość dojazdu do Bydgoszczy, a to dzięki wydłużeniu relacji pociągu IC Kazimierz kursującemu z i do Łodzi Fabrycznej
  • w związku z naprawą mostu w Grudziądzu skład TLK Flisak relacji Katowice – Gdynia Główna – Katowice pojedzie trasą okrężną przez Iławę Główną. Do pomijanych stacji: Sztum, Kwidzyn i Grudziądz podróżnych dowiozą autobusy komunikacji zastępczej.
  • Mieszkańcy Dębicy, Rzeszowa i Strzyżowa nad Wisłokiem zyskają możliwość dojazdu między innymi do Krakowa, Tarnowa, Sanoka czy Zagórza dzięki skierowaniu przez te miasta składów TLK Bieszczady i TLK Wetlina.
  • z powodu naprawy linii kolejowej nr 38 od 4 maja zamknięty zostaje odcinek Giżycko – Sterławki Wielkie. W związku z pracami IC Mamry pojedzie w relacji skróconej do Olsztyna Głównego, a odwołany zostanie pociąg IC Niegocin.
  • w terminie 13 – 17 marca oraz 29 maja – 7 czerwca pociągi TLK Karpaty relacji Zakopane – Gdynia Główna – Zakopane oraz IC Warmia relacji Olsztyn Główny – Kraków Główny pojadą trasą okrężną przez Zawiercie, Dąbrowę Górnicza i Trzebinę.

Wsparcie zastępczej komunikacji autobusowej

W związku z pierwszym etapem modernizacji tunelu na linii nr 274 na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów w terminie 12 marca – 12 kwietnia uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi IC Śnieżka (na odc. Janowice Wielkie – Szklarska Poręba Górna – Janowice Wielkie) oraz dla pozostałych pociągów kończących lub rozpoczynających bieg w Jeleniej Górze (na odc. Janowice Wielkie – Jelenia Góra – Janowice Wielkie):

  • IC Karkonosze relacji Warszawa Wsch. – Jelenia Góra – Warszawa Wsch.;
  • IC Pomorzanin relacji Gdynia Gł. – Jelenia Góra – Gdynia Gł.;
  • TLK Sudety relacji Kraków Gł. – Jelenia Góra – Kraków Gł.;
  • TLK Orzeszkowa relacji Warszawa Wsch. – Jelenia Góra – Warszawa Wsch.;
  • IC Mehoffer relacji (Przemyśl Gł.) Wrocław Gł. – Jelenia Góra – Wrocław Gł. (Przemyśl Gł.).

Od 8 maja br. zastępcza komunikacja autobusowa będzie kursowała na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz. W okresie funkcjonowania zmiany na wspominanym odcinku zostanie wstrzymany ruch pociągów IC Witos oraz IC San.

Co więcej, w korekcie rozkładu jazdy został uwzględniony również koniec prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 358. Oznacza to, że na odcinku Poznań – Zielona Góra – Poznań, przywrócony zostanie ruch pociągów, a połączenie pomiędzy miastami będzie funkcjonowało bez zastępczej komunikacji autobusowej. Zakończenie prac inwestycyjnych znacząco poprawi komfort podróży oraz całkowity czas przejazdu na tym odcinku.

Obserwuj nas także na Google News

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Kolekcja czy cmentarzysko lokomotyw i wagonów? Stacja na Franowie w Poznaniu jest największą stacją towarową w Wielkopolsce i to właśnie tam miłośnicy kolei i nie tylko mogliby poczuć się jak w raju. Stoją na niej stare lokomotywy i wagony. Część tego taboru jest w kiepskim stanie technicznym i wygląda na to, że oczekuje na złomowanie. Te ET22 lata świetności mają za sobą.Zobacz, co stoi na torach na największej stacji towarowej w Wielkopolsce --->Zobacz też: Opuszczona stacja pod Poznaniem. Tu w studni woda zmienia się w szampana!

Tak wygląda cmentarzysko lokomotyw i wagonów w Poznaniu. Co ...

Gang okradał podróżnych w pociągach dalekobieżnych

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski