Obowiązujące w Policji i strażach gminnych systemy naboru z mocy ustaw o Policji, o strażach gminnych (miejskich) oraz ustawy o pracownikach samorządowych są w pełni suwerenne. Co więcej w każdej straży gminnej mogą się one różnić, co do kryteriów poza ustawowych . Nie znając nazwiska kandydata możemy wnosić, że nie spełniał on kryteriów (wymagań dodatkowych) wskazanych w ogłoszeniu o naborze lub nie przedłożył stosownych na ich potwierdzenie dokumentów.
Argumentacja wykluczająca możliwość zatrudnienia w straży gminnej mieszkańców zameldowanych w innej gminie jest nie tylko bezprawna ale też irracjonalna szczególnie w dobie budowy zrębów aglomeracji. Wskazana różnica proceduralna w stosunku do systemu naboru w Policji jest w istocie pozorna. Każdy podmiot (pracodawca), w tym również Policja o ile będzie potrzebował zatrudnić kandydata spełniającego dodatkowe kryteria na którymś z etapów naboru je uwzględni. Negowanie takiego prawa prowadziłoby do absurdu w którym każdy spełniający kryteria podstawowe uzyskiwałby prawo roszczenia zatrudnienia. System taki prowadziłby do uzyskiwania z „kolejki” pracy w warunkach przewagi popytu nad podażą.
System taki jest w istocie też wykluczony przez prawo gdyż np. rezerwa kadrowa naboru w samorządzie obowiązuje tylko przez 3 miesiące.
Dodatkowo stwierdzam, że sposób przyjęty w Straży Miejskiej Miasta Poznania jest w pełni transparentny gdyż ujawnia już na etapie podjęcia procedowania (naboru) wszelkie poza ustawowe kryteria dodatkowe podając je jednocześnie do publicznej wiadomości. Jednocześnie informuję, że nikt z kandydatów do pracy w ramach rzeczonego naboru nie zgłosił zastrzeżenia co do jego przebiegu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?