Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na wschodniej obwodnicy Poznania trwa wyścig z czasem [ZDJĘCIA]

Robert Domżał
Chociaż za kilka godzin  wschodnią obwodnica Poznania mają  przejechać pierwsze samochody roboty trwają w najlepsze
Chociaż za kilka godzin wschodnią obwodnica Poznania mają przejechać pierwsze samochody roboty trwają w najlepsze Robert Domżał
Już za kilka godzin pierwsze samochody mają przejechać wschodnią obwodnicą Poznania z Gniezna do Nagradowic na A2. Mają, ale czy przejadą? Na przeszkodzie stoi brak barier energochłonnych na pasie rozdziału drogo ekspresowej.

Już za kilka godzin pierwsze samochody mają przejechać wschodnią obwodnicą Poznania z Gniezna do Nagradowic na A2. Mają, ale czy przejadą? Na przeszkodzie stoi brak barier energochłonnych na pasie rozdziału drogo ekspresowej.

Rano prace trwały w najlepsze. Mimo to do wbicia i poskręcania było około 2 kilometrów barier. Bez nich Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego nie wyda pozwolenia na użytkowanie. Dlaczego?

Brak barier zagraża bezpieczeństwu kierowców - mówi Jerzy Witczak, Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego, który godzinach przedpołudniowych wraz z wojewodą Piotrem Florkiem, marszałkiem Markiem Woźniakiem i wiceprezydentem Poznania Mirosławem Kruszyńskim sprawdzał stan zaawansowania robót. W objeździe uczestniczyli też parlamentarzyści.

Czy wykonawcy zdążą do wieczora? Jak zapowiada Marek Napierała, dyrektor poznańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jedna ekipa w ciągu doby montuje około kilometra barier.

- Na naszym odcinku pracuje pięć zespołów - zapewnia dyrektor Napierała.

Nawet jeśli bariery zostaną zamontowane i ruch zostanie puszczony to i tak nie oznacza to końca pracy na wschodniej obwodnicy. Ekspresówka będzie, jak mówią drogowcy przejezdna, ale do dokończenia jest jeszcze kilka wiaduktów nad nią. Żaden z węzłów poza skrajnymi też nie jest przygotowany na przyjęcie podróżnych. Roboty potrwają do końca roku. Jak wyjaśnia Marek Napierała budowa zasadniczych jezdni została przyspieszona, bo termin przewidywany w umowie z wykonawcą to koniec czerwca. W zamian GDDKiA zgodziła się, by pozostałe obiekty były skończone później.

Co się jednak stanie jeśli wykonawca nie zamontuje barier.

- Ruch puścimy, gdy zamontuje czyli najprawdopodobniej rano od godz.7:00 - wyjaśnia Piotr Chodorowski, wicedyrektor poznańskiego oddziału GDDKiA.

Budowa wschodniej obwodnicy Poznania kosztowała około 1,5 mld zł. Aż 12 procent z tej kwoty, czyli 142 mln zł pochłonęły obiekty mające chronić środowisko. Są wśród nich dwa przejścia dla zwierząt oddalone od siebie raptem o kilometr. Jest też most nad Cybiną i Cybinką.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski