- W polskim biznesie do głosu zaczyna dochodzić kolejne pokolenie przedsiębiorców - spadkobierców rodzinnych fortun i firm, których historie w znakomitej większości rozpoczęły się w trakcie przemian gospodarczych po 1989 roku. Sukcesorzy nieustannie poszukują nowej wiedzy, dobrych praktyk, doświadczenia, zaczynają budować społeczności - komentuje dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.
Właśnie taką, unikalną w skali kraju społeczność - platformę wymiany wiedzy i doświadczeń, stworzył Instytut Biznesu Rodzinnego. Co roku Poznań na kilka dni staje się stolicą polskiej przedsiębiorczości rodzinnej. Tak będzie też 20 i 21 października, gdzie młode pokolenie firm rodzinnych spotka się w Poznaniu, by porozmawiać o swoich obawach, problemach, a także oczekiwaniach.
Nie tylko firmy rodzinne budują społeczności. - Mój ojciec założył kilka lat temu Polskie Stowarzyszenie Rowerowe. W ramach spotkań z przedstawicielami branży zlecamy badania rynku, by wiedzieć, jakie trendy panują - opowiada Kacper Sosnowski, sukcesor firmy Kross. - W ramach naszej współpracy uruchamiamy też Bike Monitor, platformę, dzięki której każdy będzie mógł zarejestrować swój rower, a przy okazji sprawdzić, czy używany bicykl nie był kradziony - dodaje Sosnowski.
Kacper Sosnowski, jak sam przyznaje, do objęcia sukcesji po ojcu przygotowuje się już od dziecka. Dziś zasiada w zarządzie i kieruje działem rozwoju firmy. - Zaczynałem jako dwunastolatek od pracy fizycznej w firmie. Podczas kongresu Next Generation będę opowiadał o tym, jak współpracuje się ze starszym pokoleniem, rodzicami. Rozmowa jest kluczem do sukcesu - mówi.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?