NFZ miał zastrzeżenia do poradni, w których ponad 90 proc. świadczeń stanowiły teleporady i z takimi placówkami, którym kończyły się umowy, kontraktów nie chciał przedłużać.
Wszystkie podmioty miały jednak możliwość skorygowania sprawozdań i wyjaśnienia ewentualnych błędów w nich zawartych. Ostateczne decyzje w ich sprawie zapadły 30 czerwca. W ich efekcie tylko jedna z placówek, w Komornikach, nie ma kontynuacji umowy z NFZ. W pozostałych przypadkach Fundusz przyjął korekty raportów i nie zgłasza już zastrzeżeń. Placówki te będą jednak w przyszłości poddane jego kontroli.
Czytaj więcej: NFZ: Lekarz, który nadużywał teleporad, może zostać bez kontraktu
- W tym jednym przypadku, niestety, dane z raportu potwierdzały też wcześniejsze sygnały ze strony pacjentów - mówi Marta Żbikowska-Cieśla, rzecznik prasowy WOW NFZ. - Dla nas to właśnie oni są najważniejszi. Deklaracje wszystkich pacjentów tej przychodni w Komornikach zostały już przekazane do innej placówki w tej samej miejscowości.
Oczywiście każdy pacjent może też sam podpisać deklarację wyboru lekarza POZ w innej przychodni - bezpłatnie mamy prawo nawet do dwukrotnej zmiany lekarza rodzinnego w ciągu roku. A dodatkowo także wtedy, gdy wiąże się to ze zmianą naszego miejsca zamieszkania.
- Przychodnia lekarza rodzinnego w Komornikach, z którą nie przedłużyliśmy umowy, może się starać o zawarcie z NFZ nowej umowy - dodaje rzeczniczka.
Interesujesz się zdrowiem? Tu znajdziesz najważniejsze informacje:
Grupę krwi u człowieka można zmienić, to przełom!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?