Jedna z najpopularniejszych zabawek na świecie. Lalka stworzona w 1958 roku, przez właścicielkę firmy Mattel Ruth Handler i nazwana na cześć jej córki Barbary. Przez dekady otrzymywała kolejne wcielenia – od lekarki, przez gimnastyczkę, entomologa, farmerkę czy sędzię – ilustrując przemiany kulturowe i społeczne na świecie. Miała udowodniać dziewczynkom, że mogą być, kim tylko chcą.
Fenomen BARBIE zaowocował licznymi animowanymi filmami i serialami, które cieszyły się ogromną popularnością wśród najmłodszych widzów. Długo czekano na aktorską wersję, która dla odmiany skierowana będzie do dorosłych. Ten czas oczekiwania zakończył się w tym roku wraz z premierą BARBIE z Margot Robbie w roli głównej. Reżyserii filmu podjęła się raczej niezależna i niemainstreamowa Greta Gerwig, znana m.in. z ekranizacji powieści „Małe kobietki”, za którą otrzymała nominację do Oscara® za najlepszy scenariusz adaptowany. Gerwig wraz ze swoim życiowym partnerem Noah Baumbacha stworzyła także scenariusz do BARBIE: https://pl.canalplus.com/blog/artykuly/filmy-i-seriale/film-barbie-dostepny-w-serwisie-premiery-canal.
W obsadzie filmu poza odtwórczynią tytułowej postaci znaleźli się m.in.: Ryan Gosling jako zafascynowany patriarchatem Ken, America Ferrera w roli pracowniczki firmy Mattel czy Will Ferrell, jako prezes jej zarządu.
Fabuła przenosi widzów do Barbie Land – idealnego świata zamieszkiwanego przez najróżniejsze wcielenia Barbie i Kenów. Świat bez problemów, w którym każdy dzień jest tak samo idealny. Do czasu… Pewnego dnia główną bohaterkę zaczynają dręczyć niepokojące myśli o śmierci, rujnując tym samym radosną, różową rutynę i powodując płaskostopie. Z prośbą o radę, Klasyczna Barbie udaje się Dziwnej Barbie, która zdradza jej, że by uporać się z egzystencjonalnym kryzysem musi się wyruszyć do prawdziwego świata. I tak cukierkowy róż przeniósł się w filmie z Barbie Land do Los Angeles, a w ramach promocji filmu opanował cały świat.
Działania marketingowe wokół produkcji zdecydowanie przekroczyły normy. Od inspirowanych poszczególnymi lalkami stylizacji Margot Robbie, przez różowe billboardy, ławki, przystanki i windy, po możliwość wynajęcia domu dla lalek realnych rozmiarów. W akcje zaangażowały się globalne marki z wielu branż, efektem czego były inspirowane BARBIE kolekcje ubrań, kosmetyków, a nawet jedzenie. Kiedy 21 lipca obraz Grety Gerwig wreszcie trafił na ekrany, do kin wyruszyły tłumy w różowych stylizacjach. W samej Polsce w pierwszy weekend wyświetlania produkcja przyciągnęła 493 tys. widzów, a w USA i Kanadzie zarobił 155 mln dolarów. Co niezwykle symboliczne – to właśnie ten różowy feministyczny filmowy manifest stał się najbardziej kasową kinową premierą stworzoną przez kobietę!
BARBIE w reżyserii Grety Gerwig z Margot Robbie w roli głównej można już oglądać w serwisie PREMERY CANAL+: https://premiery.pl.canalplus.com/film-online/barbie,4002
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?