Niekwestionowany kinowy hit roku już w sieci! BARBIE online w serwisie PREMIERY CANAL+

Artykuł sponsorowany CANAL+
Od dawna żaden film nie rozpalał tak oczekiwań widzów na długo przed premierą. Obraz Grety Gerwig trafił na ekrany 21 lipca, ale różowe szaleństwo opanowało świat już tygodnie wcześniej. Jego zwieńczeniem był weekend otwarcia – produkcja zarobiła 155 milionów dolarów, co stanowi najbardziej kasowy w historii debiut filmu wyreżyserowanego przez kobietę! Po niespełna dwóch miesiącach od premiery BARBIE można oglądać w serwisie PREMIERY CANAL+.

Jedna z najpopularniejszych zabawek na świecie. Lalka stworzona w 1958 roku, przez właścicielkę firmy Mattel Ruth Handler i nazwana na cześć jej córki Barbary. Przez dekady otrzymywała kolejne wcielenia – od lekarki, przez gimnastyczkę, entomologa, farmerkę czy sędzię – ilustrując przemiany kulturowe i społeczne na świecie. Miała udowodniać dziewczynkom, że mogą być, kim tylko chcą.

Fenomen BARBIE zaowocował licznymi animowanymi filmami i serialami, które cieszyły się ogromną popularnością wśród najmłodszych widzów. Długo czekano na aktorską wersję, która dla odmiany skierowana będzie do dorosłych. Ten czas oczekiwania zakończył się w tym roku wraz z premierą BARBIE z Margot Robbie w roli głównej. Reżyserii filmu podjęła się raczej niezależna i niemainstreamowa Greta Gerwig, znana m.in. z ekranizacji powieści „Małe kobietki”, za którą otrzymała nominację do Oscara® za najlepszy scenariusz adaptowany. Gerwig  wraz ze swoim życiowym partnerem Noah Baumbacha stworzyła także scenariusz do BARBIE: https://pl.canalplus.com/blog/artykuly/filmy-i-seriale/film-barbie-dostepny-w-serwisie-premiery-canal.

W obsadzie filmu poza odtwórczynią tytułowej postaci znaleźli się m.in.: Ryan Gosling jako zafascynowany patriarchatem Ken, America Ferrera w roli pracowniczki firmy Mattel czy Will Ferrell, jako prezes jej zarządu.

Fabuła przenosi widzów do Barbie Land – idealnego świata zamieszkiwanego przez najróżniejsze wcielenia Barbie i Kenów. Świat bez problemów, w którym każdy dzień jest tak samo idealny. Do czasu… Pewnego dnia główną bohaterkę zaczynają dręczyć niepokojące myśli o śmierci, rujnując tym samym radosną, różową rutynę i powodując płaskostopie. Z prośbą o radę, Klasyczna Barbie udaje się Dziwnej Barbie, która zdradza jej, że by uporać się z egzystencjonalnym kryzysem musi się wyruszyć do prawdziwego świata. I tak cukierkowy róż przeniósł się w filmie z Barbie Land do Los Angeles, a w ramach promocji filmu opanował cały świat.

Działania marketingowe wokół produkcji zdecydowanie przekroczyły normy. Od inspirowanych poszczególnymi lalkami stylizacji Margot Robbie, przez różowe billboardy, ławki, przystanki i windy, po możliwość wynajęcia domu dla lalek realnych rozmiarów. W akcje zaangażowały się globalne marki z wielu branż, efektem czego były inspirowane BARBIE kolekcje ubrań, kosmetyków, a nawet jedzenie. Kiedy 21 lipca obraz Grety Gerwig wreszcie trafił na ekrany, do kin wyruszyły tłumy w różowych stylizacjach. W samej Polsce w pierwszy weekend wyświetlania produkcja przyciągnęła 493 tys. widzów, a w USA i Kanadzie zarobił 155 mln dolarów. Co niezwykle symboliczne – to właśnie ten różowy feministyczny filmowy manifest stał się najbardziej kasową kinową premierą stworzoną przez kobietę!

BARBIE w reżyserii Grety Gerwig z Margot Robbie w roli głównej można już oglądać w serwisie PREMERY CANAL+: https://premiery.pl.canalplus.com/film-online/barbie,4002

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski