Zobacz komentarz: Wyścig zbrojeń reklamowych
- Wszczęto już postępowania, indywidualne dla każdego z nielegalnie zamontowanych ogłoszeń - informuje Łukaszewski.
Jak tłumaczy, teraz prawo budowlane nakłada na MTP obowiązek wystąpienia o uzyskanie zgody na umieszczenie banerów post factum. - Po dostarczeniu dokumentacji ewentualna legalizacja będzie zależeć od Wydziału Urbanistyki i Architektury, a w przypadku części banerów również od opinii miejskiego konserwatora zabytków - wyjaśnia inspektor.
CZYTAJ TEŻ: Ustawa krajobrazowa w Sejmie. Wysoka Izbo! Posprzątaj reklamy
Nie tylko legalność reklam budzi bowiem zastrzeżenia społeczników. - Sprzeciwiamy się obecności banerów na Hali Reprezentacyjnej targów od strony Bałtyku - zaznacza Paweł Głogowski z Ulepsz Poznań.
MTP deklaruje, że rozpoczęto już porządkowanie reklamowego chaosu. - Na razie zniknęły banery z fasady pawilonów 1 i 2 od strony Głogowskiej - mówi rzecznik Karolina Nawrot. I przyznaje, że wyniki kontroli wpłynęły na przyspieszenie prac nad opracowaniem nowej koncepcji powierzchni reklamowych i informacyjnych, szczególnie tych widocznych z terenów miejskich.
- W tym celu powołano zespół grafików i architektów o doświadczeniu międzynarodowym. Koncepcja wypracowana przez zespół zostanie przedstawiona miastu - dodaje.
- Mamy nadzieję, że zespół skorzysta z przykładów dobrych praktyk płynących z zachodu - mówi Głogowski. - Na targach we Frankfurcie nad Menem próżno szukać banerów. Wszystkie reklamy znajdują się na estetycznych tablicach.
MTP i Ulepsz Poznań zgodni są co do tego, że targi nie mogą funkcjonować bez odpowiednio przekazywanej informacji. - Trzeba to jednak robić z uwzględnieniem walorów estetycznych - podkreśla Głogowski.
W ubiegłym tygodniu stowarzyszenie wysłało list do prezydenta Jaśkowiaka, w którym przypomina, że UMP już dziś ma narzędzia do walki z reklamową samowolą, nie są one jednak odpowiednio wykorzystywane.
- Zaapelowaliśmy o egzekwowanie zarządzenia Prezydenta Miasta Poznania z 2012 roku, które zabrania wieszania wielkoformatowych reklam na nieruchomościach miejskich w śródmieściu. Obecnie zapis jest całkowicie ignorowany - zauważa społecznik. - Poprosiliśmy też o poparcie pomysłu uchwalenia ustawy krajobrazowej forsowanej w ramach kampanii "Wysoka Izbo - posprzątaj reklamy".
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?