Nowatorskie rozwiązanie P&G – z myślą o różnorodnych konsumentach i w trosce o środowisko

Materiał informacyjny Procter and Gamble Polska
Opracowywanie i wdrażanie rozwiązań, które łączą atrakcyjny design, jakość i funkcjonalność ze zmniejszonym wpływem na środowisko, to założenia zrównoważonej koncepcji, realizowanej przez Procter & Gamble. Przykładem tego jest nowe opakowanie Ariel ECOCLIC®, które przynosi korzyści nie tylko dzisiejszym konsumentom – jest też wyrazem troski o planetę i przyszłe pokolenia.

P&G realizując swoją niemal dwustuletnią misję poprawy życia konsumentów, skupia się na działaniach, które są przyjazne dla środowiska i równocześnie odpowiadają na potrzeby różnorodnych konsumentów. Dotyczy to zarówno produktów, jak i opakowań, które projektowane i produkowane są tak, by uwzględniały oczekiwania wszystkich użytkowników, także tych z niepełnosprawnościami. P&G dostrzega bowiem to, jak ważne jest tworzenie inkluzywnych opakowań, a więc tych, które są dostępne i użyteczne dla każdego, niezależnie od wieku, płci, możliwości fizycznych czy sensorycznych. Tu doskonałym przykładem jest nowe, innowacyjne opakowanie kapsułek do prania Ariel ECOCLIC®. Sam Latif, Accessibility Leader w Procter & Gamble, powiedziała: Sama jestem osobą niewidomą i z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że ECOCLIC® to naprawdę projekt, który zmienia życie. Daje mi równy dostęp do tego, co przez wiele innych osób traktowane jest jako oczywiste, a czego ja nigdy nie byłam w stanie sama zrobić. […] Inkluzywność traktowana jako kluczowy element pomaga tworzyć poczucie przynależności, również wśród grup, których potrzeby często były pomijane.

Na miarę potrzeb różnorodnych konsumentów...

Na świecie jest blisko 1.8 mld ludzi, dotkniętych różną formą niepełnosprawności. P&G doskonale zdaje sobie sprawę z ich potrzeb, dlatego projektując kartonowe opakowanie Ariel ECOCLIC®, zwróciło szczególną uwagę na inkluzywność, tak aby korzystanie z produktu było łatwiejsze dla wszystkich.

– W P&G wierzymy, że tworzenie produktów dostępnych dla wszystkich, w tym także dla osób z niepełnosprawnościami, daje im równe szanse i umożliwia korzystanie z tego, co dotychczas było dla nich niedostępne. To przyczynia się do bardziej inkluzywnego świata, w którym wszyscy mają równe szanse – mówi Sam Latif.

Jednym z najważniejszych elementów, które posiada Ariel ECOCLIC®, jest możliwość otwarcia opakowania zarówno przez osoby o normalnej sile i zręczności, jak i przez osoby z ograniczeniami fizycznymi, a więc osoby starsze, niepełnosprawne i te mające trudności z poruszaniem rękoma. Opakowanie otwiera się za pomocą wciśnięcia zaznaczonych pól po obu stronach kartonu.
Firma wprowadziła również innowację wspierającą osoby niewidome i niedowidzące. Na wieczku umieszczono specjalny kod QR, opracowany wraz z firmą NaviLens, którego zakres i czułość jest znacznie większa niż tradycyjnych odpowiedników. Po zeskanowaniu kodu uruchamia się audiodeskrypcja lub pojawia się duży tekst na ekranie telefonu, a osoby niedowidzące i niewidome mogą dowiedzieć się więcej o zasadach użytkowania produktu.

...i środowiska naturalnego

To, jak ważne dla firmy P&G jest dbanie o środowisko, można łatwo dostrzec, obserwując poszczególne etapy tworzenia produktów – od pozyskania surowców, przez proces produkcji, dystrybucję, a także fazę użytkowania przez konsumentów, które realizowane są zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Tutaj nowatorskie opakowanie ECOCLIC® znów jest przykładem! P&G udało się stworzyć materiał pochodzący w 70 proc. z włókien naturalnych z odzysku, a pozostałe 30 proc. to surowce pozyskane zgodnie ze standardem FSC, a więc z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony.

Rezygnując z plastiku na rzecz wnikliwie opracowanego materiału kartonowego, firma osiągnęła spektakularne efekty. Nowe, kartonowe opakowanie jest bardzo wytrzymałe i odporne na wilgoć, a odejście od plastiku pozwoliło też na zaoszczędzenie 6500 ton tworzyw sztucznych rocznie – i to tylko w samej Europie.

Przy wszystkich tych zmianach, P&G nie zapomniało również o wprowadzeniu odpowiednich zabezpieczeń, tak aby dzieci nie miały możliwości otwarcia samodzielnie opakowania, a samo zamknięcie było dla nich bezpieczne. Charakterystyczne „kliknięcie” słyszalne podczas zamykania wieczka, daje pewność, że produkt jest prawidłowo zabezpieczony po użyciu i pozostaje niedostępny dla najmłodszych.

P&G zauważa jak potrzeby środowiska naturalnego i wymagania konsumentów wzajemnie się przenikają. Dlatego też włącza konsumentów oraz swoich pracowników, także tych z niepełnosprawnościami, w proces projektowania produktów i opakowań od samego początku. Dzięki temu firma jest w stanie opracowywać produkty, które jak najlepiej odpowiadają na potrzeby wszystkich.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Nowatorskie rozwiązanie P&G – z myślą o różnorodnych konsumentach i w trosce o środowisko - Dziennik Bałtycki

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski