Nowością jest pięć par połączeń między Poznaniem a Wągrowcem, dwie dodatkowe pary pociągów będą kursować między Poznaniem a Zieloną Górą i Nową Solą. Ponadto wydłużone zostaną trasy, po jednej parze pociągów, które dotąd jechały z Poznania do Opalenicy oraz z Poznania do Nowego Tomyśla i do Zbą-szynka. Ponadto przybędzie jedna para pociągów między Poznaniem a Kostrzynem. Dwie pary pociągów pojadą zamiast z Poznania do Gniezna i Mogilna aż do Inowrocławia.
Urząd Marszałkowski zamówił też dodatkowe cztery pary pociągów na trasie Poznań - Leszno - Wrocław, dwie pary na trasie Poznań - Leszno i jedną na szlaku Poznań - Wrocław. W kierunku na Krzyż przybędzie jedna para pociągów, a pojadą one z Poznania do Kostrzyna nad Odrą.
To nie koniec dobrych informacji. Na trasie między Poznaniem a Zieloną Górą i Nową Solą kursować mają nie tylko zakupione nie tak dawno pociągi elektryczne typu "Elf", ale także wyprodukowane w Newagu, a będące własnością województwa lubuskiego cztery pary pociągów "Impuls". Pierwszy z nich już kursuje na tej trasie. Następny pojawi się w pierwszym kwartale 2015 r.
Również połowa połączeń między Poznaniem a Szczecinem będzie obsługiwana pociągami typu "Impuls".
Zobacz też: Rozbiórka Poznań City Center, czyli tęsknimy za starym dworcem PKP [FILM]
Zmodernizowane wagony powiozą pasażerów na trasie między stolicą Wielkopolski a Jelenią Górą i Szklarską Porębą. Część pociągów kursujących na trasie Leszno - Poznań też będzie złożona z wyremontowanego taboru. W przyszłym roku zmodernizowane pociągi elektryczne, czyli z klimatyzacją, nowymi siedzeniami, komunikacją dźwiękową i monitorami w wagonach zaczną pojawiać się też na trasach Poznań - Łódź Kaliska, Poznań - Kołobrzeg, Poznań - Piła, Poznań - Ostrów Wielkopolski.
Z budżetu województwa zamówionych zostało tyle kursów pociągów, by łącznie przejechały nieco ponad 9 mln 100 tys. km - To więcej o 641 tys. km niż w poprzednim rozkładzie jazdy - mówi Jerzy Kriger, dyrektor, departamentu transportu w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim.
Koleje Wielkopolskie otrzymały zamówienie na 3,8 mln km, czyli o 180 tys. km więcej niż przed rokiem. Przewozy Regionalne mają przewieźć pasażerów na łącznej trasie 5,9 mln km. To więcej niż dotąd o 460 tys. km.
Kolejarze otrzymali więc pieniądze i nowoczesne pociągi. Reszta, czyli punktualność i czystość pociągów zależy już od spółek zajmujących się przewozami oraz PKP PLK i aury.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?