Obwodnica Poznania: Szansa na pieniądze i na drogę S5

Piotr Talaga
Jest szansa na zachodnią obwodnicę Poznania
Jest szansa na zachodnią obwodnicę Poznania Andrzej Szozda/archiwum
W najbliższych dniach powinno pojawić się oficjalne potwierdzenie przyznania pieniędzy na dokończenie zachodniej obwodnicy Poznania. Jest spora szansa na zbudowanie drogi S5 w Wielkopolsce. Warunek - do inwestycji musi się dołożyć samorząd województwa. W grę wchodzi kilkadziesiąt mln zł.

- Pieniądze na dokończenie zachodniej obwodnicy Poznania na pewno są - mówi Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego. - Publicznie obiecał to mi kilka dni temu minister Sławomir Nowak. Mam nadzieję, że wiosną będą mogły się rozpocząć roboty budowlane.

CZYTAJ TEŻ:
Zachodnia obwodnica Poznania prawie gotowa
Wojewoda podpisał zgodę na dokończenie obwodnicy
Obowdnicy Poznania w tym roku nie będzie

Są także spore szanse na rychłe rozpoczęcie prac związanych z budową S5 od węzła autostradowego w Poznaniu do _Bojanowa. Dziś odbędzie się spotkanie w tej sprawie władz samorządu wojewódzkiego z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Rozmowy mają dotyczyć ewentualnego współfinansowania przedsięwzięcia przez samorząd. Nie chodzi o samą drogę ekspresową, ale o pieniądze na doprowadzenie dróg wojewódzkich do nowo powstałych węzłów. W grę wchodzi kilkadziesiąt mln zł.

Zarząd województwa jest tym zaskoczony. W wieloletnich planach finansowych nie brano pod uwagę konieczności wydatków na te cele.- Mam świadomość, że jeśli nie podejmiemy tematu współfinansowania, to perspektywa realizacji tej inwestycji może zostać odłożona nawet na 20 lat - mówi wicemarszałek Jankowiak. - Tymczasem jest duża szansa, że pieniądze drogowcy otrzymają już na początku nowej perspektywy unijnej, czyli po 2013 roku.

Samorząd Wielkopolski miał-by według planu GDDKiA w połowie sfinansować m.in. połączenie S5 z drogą Stęszew - Buk (szacuje się, że będzie to kosztowało ok. 20 mln zł), doprowadzenie drogi do nowego śladu S5 w okolicach Kościana (ok. 30 mln zł) oraz pokrycie połowy kosztów rozwiązań komunikacyjnych w otoczeniu Leszna.

ZOBACZ TEŻ:
Wojewoda na zachodniej obwodnicy Poznania [ZDJĘCIA]
Będzie obwodnica Jarocina - wojewoda wydał zgodę

Decyzji zarządu województwa jeszcze w tej sprawie nie ma, ale Wojciech Jankowiak zamierza ją w najbliższych dniach rekomendować.

Chcesz skontaktować się z autorem? [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

q
qwerty
Republika Kolesi ? Przestępca rządzi Poznaniem i nie potraficie go usunąć a marzy się wam autonomia ? Zresztą bardzo kochacie POkraki czego daliście wyraz w ostatnich wyborach. A Slązakom czy Kaszubom to najwyżej buty możecie czyścić bo do pięt im nie dorastacie!
b
bydłoszewski
Poznańska pyro - Żadne tam umieranie a konsolidacja sił i wspólnym wysiłkiem wypieprzyć POkraczne nierządy albo zróbmy to tak jak robi to ślunsk. Autonomia i odłączyć się od kongresówki gdzie syf i nierząd panuje
J
Jotgie
Samorząd w tym względzie może co najwyżej monitować do GDDKiA w Warszawie, nawet nie tej w Poznaniu!
Nasz samorząd nie ma żadnych praw decyzyjnych w tej sprawie!
J
Jotgie
Jw. I kasa wroci do samorządu!
p
pd
"- Tymczasem jest duża szansa, że pieniądze drogowcy otrzymają już na początku nowej perspektywy unijnej, czyli po 2013 roku."
Super, prawie na Euro się udało... Dopiszmy, że 2020 też jest po 2013 i trzymajmy się tej daty jako początku inwestycji... Jest najbardziej realna.
P
Poznańska pyra
Cholera, spotykaja się na rautach, wigiliach i innych imprezach, a na temat koordynacji inwestycji zero. Za dużo tych władz na tak mały region. Warszawskie kongresowe porządki,z masa carskich radców i urzędników różnych stopni nigdy do niczego doprowadziły.
Patrz stadion poruty narodowej.
Poznaniacy i wielkopolanie pokażcie że porzadek może być, bo inaczej czas umierać.
r
redaktor
Obserwując nasze wladze samorządowe ma się wrażenie,jak by nie wiedzieli co mają robić.Facet spod Rokietnicy i jego poplecznicy zarabiają na blokowaniu budowy zachodniej obwodnicy.A za bzdurne ekspertyzy i sprawy sądowe w tym temacie to wicemarszałek zapłaci pewnie "swoimi" pieniędzmi.O sprawie połączenie drogi Buk_Stęszew nie piszę bo to podobna sprawa wynikająca z niekompetencji lub raczej impotencji.Radziłbym bym tym panom udać się po naukę do Wrocławia. Przykład pracy samorządowcó z tego regionu jest skuteczny prawie do bólu.W tym samym czasie potrafili sobie zbudować pół obwodnicy i to parametrach autostrady.W 2013 będą mieli drugie pół,czyli zamkną ring.Bardziej niż na S5 stawiają na S8 i też są bardziej skuteczni bo bardziej zależy im połaczeniu z Warszawą,co sprawi,że południowe rubieże Wielkopolski będą miały lepszą komunikację z tymi dwoma miastami niż z Poznaniem.Nie wspominam o autostradzie A4 i dworcu PKP we Wrocławiu,bo w tych przypadkach też widać skuteczniejsze zarządzanie.W Poznaniu jak by nie Kulczyk,to by pewnie by nawet A2 nie było.
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie