Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Osiedle Nowa Malta coraz bliżej ukończenia

Monika Kaczyńska
Osiedle Nowa Malta powstaje na obrzeżach poznańskich Rataj.
Osiedle Nowa Malta powstaje na obrzeżach poznańskich Rataj. Fot. UWI
Pierwsze mieszkania na osiedlu Nowa Malta zostaną oddane do użytku w maju przyszłego roku.

Nowa Malta, to inwestycja zlokalizowana na obrzeżach ratajskich osiedli w bliskim sąsiedztwie jeziora Malta.

Łącznie w kompleksie powstanie 158 mieszkań. Największe zaprojektowane będą pięciopokojowe, o powierzchni 112 mkw. Najmniejsze lokum może mieć już od 27,58 mkw. Deweloper przewiduje także możliwość łączenia mieszkań, tak, aby dopasować je do potrzeb klienta. Własne lokum na tym osiedlu można kupić już za 6260 zł brutto za metr kwadratowy.

Kolejna zmiana mieszkania

Atutem lokalizacji są dobre połączenia niemal ze wszystkimi punktami miasta, bliskość komunikacj miejskiej (5 linii tramwajowych, 4 autobusowe). W pobliżu osiedla jest szkoła, przedszkole, przychodnia zdrowia. W niedużej odległości, ale równocześnie gwarantującej mieszkańcom nieuciążliwość sąsiedztwa, ulokowane jest zaplecze handlowe i rozrywkowe (Galeria Malta, M1, Ikea, Carrefour, kompleks kinowy Cinemax).

Inwestycja postępuje zgodnie z planem. Trzy budynki, na które składa się miniosiedle przy ul. Inflanckiej, "wyrosły już z ziemi", a w zasadzie ze wspólnej hali garażowej, na której są posadowione. Już w maju 2012 pierwsze klucze do mieszkań, trafią do lokatorów. Kolejni będą wprowadzali się stopniowo w miarę postępu prac.

Obecnie na budowie kompleksu mieszkalnego Nowa Malta zatrudnionych jest ok. 100 pracowników. Wykonany został stan surowy hali garażowej, w której prowadzone są roboty instalacyjne.

Poszczególne budynki, na które składa się inwestycja są w różnych fazach zaawansowania. Budynek A ma już 4 kondygnacje, B 3 kondygnacje, a C dwie. Wykonana jest również kanalizacja na zewnątrz.

- Najtrudniejszy etap prac, czyli hala garażowa jest już za nami. Nie było to zadanie skomplikowane pod względem inżynierskim, ale żmudne z powodu dużych ilość elementów konstrukcyjnych i ich objętości - mówi Przemysław Goś, dyrektor techniczny UWI Inwestycje. - W halę garażową wlano łącznie ok. 7,5 tys. metrów sześciennych betonu - więcej niż połowę tego, co jest potrzebne na całość - dodaje Przemysław Goś.

Niemalże tyle samo betonu zużyto do do budowy przęseł nowego mostu św. Rocha.
W najbliższym czasie systematycznie wykonywane będą kolejne kondygnacje.

- W miarę jak ekipy budowlane zaczną usuwać szalunki na poszczególnych piętrach, rozpoczniemy stawiane ścianek działowych w mieszkaniach. Jeszcze przed zakończeniem stanu surowego rozpoczną się także roboty elewacyjne - mówi Jacek Cenkiel, prezes UWI.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski