Piotr i Paweł po drodze: Znikają sklepy poznańskiej spółki przy stacjach BP

MRT
Sklepy poznańskiej sieci delikatesów "Piotr i Paweł po drodze" przy stacjach BP znikają. Firma BP będzie kontynuowała projekt, ale już na własną rękę.
Sklepy poznańskiej sieci delikatesów "Piotr i Paweł po drodze" przy stacjach BP znikają. Firma BP będzie kontynuowała projekt, ale już na własną rękę. Łukasz Gdak
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Sklepy poznańskiej sieci delikatesów "Piotr i Paweł po drodze" przy stacjach BP znikają. Firma BP będzie kontynuowała projekt, ale już na własną rękę.

Jak tłumaczą przedstawiciele poznańskiej spółki Piotr i Paweł, współpraca z BP była programem pilotażowym, który firma petrochemiczna postanowiła kontynuować samodzielnie. Z trzech stacji zniknął już szyld "Piotra i Pawła".

Czytaj: Poznańska sieć Piotr i Paweł musi uporać się z dłużnikami, by wyjść na prostą 

- Z dniem 31 grudnia 2018 r. firmy BP Europa SE, oddział w Polsce i sieć Piotr i Paweł zdecydowały o zakończeniu pilotażowego projektu na stacjach BP trwającego półtora roku – mówi Magdalena Kandefer-Kańtoch, rzecznik prasowy BP Europa SE, oddział w Polsce. - Wyniki pilotażu potwierdziły, że koncepcja rozszerzonej oferty spożywczej dostępnej na stacjach paliw jest oczekiwana przez klientów. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie, firma BP zmieniła format 160 sklepów zapewniając bogatą ofertę produktów świeżych. BP zamierza kontynuować inwestycje w segment covienience na swoich stacjach - dodaje.

Nowy format sklepów typu convenience, pod szyldem “Piotr i Paweł po drodze” powstał pod koniec 2017 roku. Ideą było połączenie stacji benzynowej z marketem. Tym sposobem w trzech stacjach w Polsce: Poznaniu, Warszawie, Krakowie można było robić zakupy spożywcze także w niedziele niehandlowe. Asortyment Piotra i Pawła na stacjach to było blisko 400 produktów, z czego 80 proc. stanowiła marka własna Piotr i Paweł „Zawsze Jakość”.

Czytaj: Zakaz handlu fikcją i zyskiem dla skarbu państwa?

Od 12 września poznańska sieć sklepów Piotr i Paweł jest objęta postępowaniem sanacyjnym. Od momentu otwarcia postępowania sanacyjnego wszystkie długi, które miała spółka uległy czasowemu zamrożeniu. Firma musi jedynie regulować płatności na bieżąco. Ma to pozwolić spółce stanąć na nogi i wyjść z zadłużenia. Spółka ma też w tym czasie przejść restrukturyzację.
Docelowo Piotr i Paweł chce zachować ponad 70 sklepów.

Biedronka w miejscu Piotra i Pawła:

W nowo otwartej Biedronce bowiem, podobnie jak to było w Piotrze i Pawle, wydzielone zostały oddzielne stoiska z mięsami i wędlinami, a także serami oraz wyrobami garmażeryjnymi.  Do tej pory w kilku pojedynczych lokalizacjach, w tym 4 warszawskich sklepach, funkcjonowały jedynie oddzielne lady mięsne.

Biedronka w miejscu Piotra i Pawła na poznańskim Franowie w ...

Zobacz też: Pracodawcy mogli podejrzeć rozliczenia pracowników. Ministerstwo wprowadza dodatkowe zabezpieczenie w e-pitach

Źródło: TVN24

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie