– Chcemy, aby udział tego segmentu w całym naszym eksporcie wzrósł z obecnych 13 proc. do 15 proc. i wyszedł na drugie miejsce wyprzedzając przemysł chemiczny.
Szczególnie silnia jest reprezentacja branży mięsnej i mleczarskiej. Setki przedstawicieli zakładów mięsnych przyciąga Salon Technologii Mięsnych. – Rośnie także eksport polskich produktów ekologicznych. Efektem tęgo jest prowadzona od tego roku kampania promocyjna “EkoEuropa. Jakoś i tradycja” na rynki Japonii Stanów Zjednoczonych i Singapuru – mówi Paweł Krajmas, prezes Stowarzyszenia Polska Ekologia.
EkoEuropa to trzyletni program promocyjno-informacyjny, dzięki któremu rozpozna-walność europejskiej wieprzowiny, wołowiny, drobiu, przetworów mięsnych oraz owoców, warzyw i przetworów owowocwo-warzywnych ma się zwiększyć na trzech rynkach: japońskim, amerykańskim oraz singapurskim. Niewykluczone jednak, że promocja wpłynie na całe regiony.
– Obecność na targach Polagra Food daje możliwość spotkania kontrahentów z całego świata – podkreśla Paweł Krajmas. Są wśród nich przedstawiciele Chin, Indonezji, Turcji, Włoch, Wielkiej Brytaniim, RPA - łącznie ponad 30 krajów. Organizatorzy spodziewają się, że w ciągu czterech dni przyciągną oni około 70 tysięcy zwiedzających.
Co eksportujemy? Przede wszystkim jabłka, ale także wiśnie, maliny, truskawki, czarne porzeczki, borówki amerykańskie, kapustę, marchew oraz cebulę. – Polska żywność przeszła zwycięsko przez kryzys związany z eksportem – uważa Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. – Konkurencyjny rynek oraz wysoka jakość żywności przy zachowaniu dobry cen dały nam przesłanki sukcesu – dodaje.
Poznań przed Mediolanem
Dużo miejsca na tegorocznej Polagrze Tech poświęcono pozyskiwaniu dotacji unijnych z ostatniego już dla Polski rozdania. Perspektywa finansowa na lata 2014-2020 wymusza innowacyjne projekty. W pawilonie nr 5 powstały całe parki robotów i urządzeń ułatwiających przetwórstwo produktów spożywczych.
Po raz pierwszy odbywające się w tym samym czasie targi Polagra Gastro oraz Targi Wyposażenia Hoteli Invest Hotel wspólnie przygotowały miejsce dla branży HoReCa. Znajdą się tu wystawcy prezentujący urządzenia i wyposażenie dla gastronomii i hotelarstwa. W ten sposób wydarzenie pod hasłem “HoReCa spotyka się w Poznaniu” wyprzedzi mediolańskie targi tej branży. – W tym roku pokażemy rozwiązania dla gastronomii, które do tej pory nie były prezentowane w Polsce – powiedziała Dorota Paszkiewicz, dyrektor targów Polagra Gastro. – Poznańskie targi zostały wybrane jako miejsce premiery tych niezwykłych urządzeń mimo odbywających się zaledwie miesiąc później mediolańskich targów dla sektora HoReCa.
W utworzonej przez znane marki Galerii Innowacji można będzie zobaczyć m.in hybrydowy ekspres do kawy, witryny samoobsługowe do ciepłych potraw czy zmywarka, która usuwa resztki jedzenia.
Odwiedź nas na facebookuDołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?