Powstanie trasa tramwajowa na os. Kopernika?

    Powstanie trasa tramwajowa na os. Kopernika?

    Marcin Idczak

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Na ul. Arciszewskiego przed laty zostawiono pas pomiędzy jezdniami, na którym można wybudować torowisko tramwajowe. Ma ono prowadzić na os. Kopernik
    1/7
    przejdź do galerii

    Na ul. Arciszewskiego przed laty zostawiono pas pomiędzy jezdniami, na którym można wybudować torowisko tramwajowe. Ma ono prowadzić na os. Kopernika ©Łukasz Gdak

    Za 200 tysięcy złotych przygotowana będzie w tym roku koncepcja wybudowania nowego połączenia tramwajowego w Poznaniu.
    Jak wyjaśnia Jan Gosiewski z Wydziału Transportu i Zieleni, jeszcze w tym roku rozpoczną się prace, które mają umożliwić stworzenie nowej trasy tramwajowej. Ma ona prowadzić na os. Kopernika.

    - Mam nadzieję, że tym razem uda się stworzyć coś konkretnego - mówi Jacek Sobczak z rady osiedla Grunwald Południe, który mieszka w tym rejonie Poznania od 1962 roku. I dodaje, że już dwie dekady słyszy o tym tramwaju, więc może w końcu się uda wybudować linię.


    Miasto wraca do starszej koncepcji przebiegu trasy. Ma ona prowadzić od skrzyżowania ulicy Hetmańskiej z Arciszewskiego. Tą drugą tory zostaną poprowadzone w rejon cmentarza górczyńskiego, następnie w okolicy ul. Pogodnej, Promienistej do Jawornickiej.

    Jeszcze przed rokiem odpowiedzialni za komunikację w Poznaniu mówili, że można wykorzystać teren przygotowany pod III ramę komunikacyjną, by tam stworzyć linię tramwajową na os. Kopernika. Miałaby się ona zaczynać na rondzie Krzysztofa Skubiszewskiego i biec dalej ul. Jawornicką. Przeciwko tej koncepcji przemawia konieczność przebudowy ronda oraz to, że być może jednak kiedyś trzeba będzie dokończyć drogową ramę komunikacyjną.

    Nie wiadomo, ile może kosztować budowa nowej trasy. To się okaże po przygotowaniu wspomnianej koncepcji. W tym projekcie mają znaleźć się zapiski o technicznych aspektach inwestycji, jak też możliwych kosztach. To opracowanie ma kosztować do 200 tysięcy złotych.
    1 »

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (24)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ale po co pytam ???

    Olaf (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

    Osiedle Kopernika to chyba jedyna osiedle w Poznaniu gdzie jest mnóstwo zieleni, jest przede wszystkim spokój od tych tramwajowych hałasów, i stąd można wszędzie dojechac bo kursują na osiedle...rozwiń całość

    Osiedle Kopernika to chyba jedyna osiedle w Poznaniu gdzie jest mnóstwo zieleni, jest przede wszystkim spokój od tych tramwajowych hałasów, i stąd można wszędzie dojechac bo kursują na osiedle autobusy .. Jest co najmniej 6 linii autobusowych, którymi można dojechac wszędzie w tym do centrum.. Pytam komu to przeszkadza, że mamy tutaj spokój ??? nie potrzebne nam tramwaje .. Wszędzie wpieprzają się z tymi swoimi durnymi pomysłami, remontami, PO co ????? Mamy ładne osiedle , cisza, spokój , po cholerę nam tramwaje ?? Mamy autobusy.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Żeby usprawnić komunikacje

    tina (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    Po co? Żeby usprawnić komunikację na przykład? Takie dziwne, że człowiek nie chce spędzać życia w korkach, w autobusach lub samochodach? A zieleni nie zabraknie, spokojnie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ????

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 5

    Co za plany IDIOTYCZNE.Sieć autobusów jaka jest ale co 15 minut jadą.Budować linie tramwajowe i co dalej.Ekolodzy do dzieła zieleń będą niszczyć.Trzecia rama po co,ale tam ma pociąg do Tarnowa...rozwiń całość

    Co za plany IDIOTYCZNE.Sieć autobusów jaka jest ale co 15 minut jadą.Budować linie tramwajowe i co dalej.Ekolodzy do dzieła zieleń będą niszczyć.Trzecia rama po co,ale tam ma pociąg do Tarnowa Podgórnego obok czy jak tam Ławica.Sami wariaci w tym magistracie pracują.Podajcie dalej inne BZDURY na ten temat.Panie Jaśkowiak a czy twój admirał rowerowy powie coś o ścieżkach rowerowych tyle miejsca tam jest do zabudowania.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    przebieg

    mpk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    tutaj w obrazkach pokazany przebieg tramwaju na Kopernika
    http://lazarz.pl/?id=2&nr=4910

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tory na lotnisko Ławica

    kpt. żbik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    Dajcie w końcu tory - tramwajowe czy kolejowe (z Woli?) na Ławicę!!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Małpy z brzytwą.

    Poznaniak z Łazarza (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    trzecia rama jest potrzebna jak powietrze!!! Korki od str Komornik z rana są niebotyczne. Co znaczy że tramwaj będzie się łączył w okolicach??? Będzie przebiegała trasa przez cmentarz czy przez...rozwiń całość

    trzecia rama jest potrzebna jak powietrze!!! Korki od str Komornik z rana są niebotyczne. Co znaczy że tramwaj będzie się łączył w okolicach??? Będzie przebiegała trasa przez cmentarz czy przez działki na Węglowej?
    Następne po co. Po co tramwaj za setki milionów na Naramowice jak wystarczy bezkolizyjne skrzyżowanie na Naramowickiej. Czyli wiadukt. Znów mędrcy się dorwali planowania. Krasnoludy i gamonie.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tak myślę sobie...

    Mariusz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 9

    Szkoda pieniędzy na Kopernika po tej trasie od Arcisza jeżdzi 64 i 79 chyba starczy myślę.Nie ma sensu pchać bimby w zagęszczone osiedla.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    celowość inwestycji czy wydania kasy ?

    sedes z bakielitu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 7

    Łatwo się wydaje cudze pieniądze na inwestycje, które nie mają zbyt wielkiego uzasadnienia a może jedynym uzasadnieniem jest to by ktoś mógł zarobić ? Znajome biuro projektowe, które ma problemy z...rozwiń całość

    Łatwo się wydaje cudze pieniądze na inwestycje, które nie mają zbyt wielkiego uzasadnienia a może jedynym uzasadnieniem jest to by ktoś mógł zarobić ? Znajome biuro projektowe, które ma problemy z utrzymaniem się na rynku ? Takie postępowanie się nazywa pomoc publiczna i o pozwolenie na takie wydanie publicznych pieniędzy w celu ratowania prywatnego biznesu musi przejść procedurę przed Komisją Europejską w Brukseli. Inaczej owa "Bruksela" zabierze kasę. A z drugiej strony wiemy czym się kończą takie pożal się Boże "projekty". Mamy ich przykład na ul. Grunwaldzkiej, gdzie wbrew zdrowemu rozsądkowi próbuje się zawęzić jezdnie pod wpływem towarzystwa wzajemnej adoracji jeżdżącego na rowerach. Zanim się przystępuje do prac projektowych to niezbędne jest uzasadnienie celowości inwestycji. W tym przypadku nie widzę żadnego. Tramwajem na os. Kopernika można dojechać ul. Grunwaldzką. Jeździ tam aż 5 linii i do tego kilka linii autobusowych. Z najdalszego miejsca na os. Kopernika do przystanku tramwajowego jest około 1500m, a do autobusowego do 700m. Proszę więc mi wytłumaczyć po cholerę wydaje się publiczne pieniądze na takie głupoty. Nowa linia tramwajowa jest potrzebna, ale na Naramowice i na Główną lub też przedłużenie z Ogrodów do al. Polskiej czy też z Junikowa do przystanku kolejowego na linii Poznań - Berlin. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Trasa na os. Kopernika potrzebna!!!

    tina (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 4

    Żeby dostać się do tramwaju na Bułgarskiej/Grunwaldzkiej z Newtona, trzeba przeznaczyć jakieś 20 minut pieszo, a autobusy do centrum stoją w takich korkach, że zazwyczaj 40 minut nie wystarcza na...rozwiń całość

    Żeby dostać się do tramwaju na Bułgarskiej/Grunwaldzkiej z Newtona, trzeba przeznaczyć jakieś 20 minut pieszo, a autobusy do centrum stoją w takich korkach, że zazwyczaj 40 minut nie wystarcza na dojazd. Trasa tramwajowa na Kopernika jest bardzo potrzebna!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Potrzeb

    Kasp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Też uważam że jest bardzo potrzebna i nie rozumiem ludzi którzy mówią że autobus jest ok. Niestety ci co nie chcą są głośniejsi niż Ci co chcą.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ????

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Kup sobie i sąsiadom helikopter

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Potrzebna

    Poznanaik z Łazarza (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

    Do Przybyszewskiego jeszcze dalej. Moja 80 letnia matka idzie 8 min do "Polfy" albo 10 do ronda Skubiego. Po co piszesz wprowadzając w błąd?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Potrzeby i to bardzo

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Gratuluje sprawności w takim razie. Z Newtona na przystanek Inea stadion jest ok. 15-20 minut pieszo lub 2 przystanki 91 lub 45, które jedzie się 10 - 15 minut w zaleznosci od korków, potem stanie...rozwiń całość

    Gratuluje sprawności w takim razie. Z Newtona na przystanek Inea stadion jest ok. 15-20 minut pieszo lub 2 przystanki 91 lub 45, które jedzie się 10 - 15 minut w zaleznosci od korków, potem stanie na 2 przejściach dla pieszych, więc rzeczywiście świetne połączenie!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czyżby żółw?

    EWA (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Przecież to nie jest daleko. Mam 60 tat i idę ten kawałek ok 10 min. Nie bądźmy aż tak leniwi. Spacer doda nam tylko zdrowia


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nikt nikomu spacerów nie zabrania, ale...

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Nikt spacerów nikomu nie zarania, ale np. o 7 rano, zimą, kiedy trzeba szybko przedostać się na drugi koniec miasta, tramwaj zdecydowanie się przydaje, autobusy grzęzną w korkach, szczególnie na...rozwiń całość

    Nikt spacerów nikomu nie zarania, ale np. o 7 rano, zimą, kiedy trzeba szybko przedostać się na drugi koniec miasta, tramwaj zdecydowanie się przydaje, autobusy grzęzną w korkach, szczególnie na tej trasie mają wiecznie opóźnienie. Ja szybkim krokiem z Newtona na Grunwaldzką jeszcze nigdy nie byłam szybciej niż w 15 minut. I nie jest to kwestia lenistwa, a gdy można ułatwić sobie życie i nie marnować czasu, to dlaczego nie?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "wykorzystać teren przygotowany pod III ramę komunikacyjną"?

    Maryla (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 1

    Czy to znaczy, że odstępują już od budowania zapowiadanych ram komunikacyjnych?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Poznań

    Wiocha (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

    miastem bez ram komunikacyjnych.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bez ram

    wredziola (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    bo wg koncepcji Jaśkowiaka - ma to być miasto otwarte :) czego ramy (z definicji tworzące obramowanie) nie gwarantują... ;)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Będzie

    szypa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    Będzie rama od rowera, więc do Unii wstąpmy teraz.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Hmmmm

    JA (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

    Zamiast wybudować to co powinno się już dawno wybudować to proponuje się nam Pseudo linję tramwajową.... Tramwaj na Kopernika powinien przebiegać z Pętli Górczyn i być szybkim tramwajem ( trasa...rozwiń całość

    Zamiast wybudować to co powinno się już dawno wybudować to proponuje się nam Pseudo linję tramwajową.... Tramwaj na Kopernika powinien przebiegać z Pętli Górczyn i być szybkim tramwajem ( trasa bezkolizyjna) By ostatecznie w przyszłości połączyć PST Poznań główny z Górczynem i dalej do oś Kopernika zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Szybko budujcie

    Kaspi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Tramwaj przez pas zielenie na Arciszewskiego super sprawa i popieram, tylko znowu żeby się na zapowiedziach nie skończyło.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    HMmmm

    JA (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    Trasa by miała tak z 1200 - 1400 m i by z niczym nie kolidowała. Czysta trasa typu słupy tory jedna kolizja z z mrągowską i jedna z stacją Shell i pętla na miejscu pętli autobusowej tak by było...rozwiń całość

    Trasa by miała tak z 1200 - 1400 m i by z niczym nie kolidowała. Czysta trasa typu słupy tory jedna kolizja z z mrągowską i jedna z stacją Shell i pętla na miejscu pętli autobusowej tak by było miejsce na 3 ramę. 2 przystanki jeden przy Gimnazjum 54 od Górczyna ok 920 metrów i pętla po następnych 500 metrach. (Górnicza skład złomu wjazd by miał od mrągowskiej.) Proste proste. Cena niska plan stary i do zrealizowania. (REALNY !!!!) zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    mineło prawie 40 lat.

    Eustachy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 3

    od budowy Arciszewskiego z pasem do tramwaju w srodku.
    A co z cmentarzem Górczyńskim. A III ram odeszła w siną dal z Promienistą i Jawornicką i laskiem Marcelińskim. Kto rozwala te koncepcje...rozwiń całość

    od budowy Arciszewskiego z pasem do tramwaju w srodku.
    A co z cmentarzem Górczyńskim. A III ram odeszła w siną dal z Promienistą i Jawornicką i laskiem Marcelińskim. Kto rozwala te koncepcje bezwzględnie i pilnie potrzebne???? Jest jakaś wizja docelowa panie JJ??????
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    re:Eustachy

    leser (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

    pomyslano i tramwaj miał iść do pętli górczyńskiej a teraz którędy przez ściegiennego?? czy przez cmentarz??

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo