- Naszym celem będzie dotarcie do osób z Irlandii, Włoch, Chorwacji, a także Niemiec - wylicza Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji miasta. - W tych krajach zarówno w internecie jak i telewizji pojawi się krótki film, w którym Bartosz Bosacki symbolicznie kopnie piłkę w stronę Poznania.
CZYTAJ TEŻ:
POZNAŃ: NOWY POMYSŁ NA PROMOCJĘ EURO 2012
POZNAŃ: PIŁKARSKA GRA MIEJSKA PROMOCJĄ EURO 2012
POZNAŃ: DWIE PENSJE MICHAŁA PRYMASA ZA EURO 2012
Film z udziałem byłego piłkarza Lecha Poznań zostanie nakręcony w przyszłym tygodniu.
Najsilniejszą stroną kampanii promocyjnej ma być jednak konkurs. Na czym będzie polegał? Mieszkańcy krajów w których zostaną wyemitowane reklamy, będą mogli nakręcić swój własny film (jego głównym motywem ma być kopnięcie piłki w stronę Poznania), a następnie zarejestrować go w konkursie. Autorzy najlepszych filmów (pięć osób z każdego kraju) zostaną zaproszeni na Euro do Poznania.
- Jako nagrodę miasto sfinansuje pobyt zwycięzców w Poznaniu w trakcie Euro, a w trakcie umożliwi im między innymi przebywanie w części VIP strefy kibica - mówi Łukasz Goździor.
Zagraniczna kampania promocyjna to jednak nie wszystko. Aby przybliżyć obcokrajowcom Poznań, to właśnie oni na stronie poznan.pl opisują jak wygląda miasto.
Blog w języku włoskim redaguje Carlo Paolicelli, mieszkający w Polsce od 2004 r. sołtys Bolewic. Z Chorwatami w kontakcie jest Marin Zekić, który w Poznaniu mieszka od ponad dziesięciu lat, a na co dzień pracuje na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Instytucie Filologii Słowiańskiej. Z kolei wiadomości dla Irlandczyków, za pośrednictwem bloga przekazuje Paul McKeown, dla Anglików Paul Newsham, a dla Hiszpanów Raul Fernandez.
Kiedy atmosferę mistrzostw poczujemy na ulicach? Jeszcze przed mistrzostwami. W maju miasto wspólnie z UEFA zajmie się stworzeniem odpowiedniego klimatu, który ma towarzyszyć kibicom w trakcie mistrzostw. Dlatego na latarniach, słupach czy barierkach pojawią się flagi i banery, które będą od razu informować przyjezdnych, że Poznań jest miastem-gospodarzem.
- W tej chwili powstaje lista miejsc, gdzie pojawią się materiały promocyjne - mówi Michał Prymas pełnomocnik prezydenta ds. Euro 2012. - Dostarczy je UEFA. Naszym zadaniem będzie ich rozwieszenia, a później usunięcie - mówi pełnomocnik.
Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?