Przypomnijmy, że niedawno pisaliśmy w Magazynie Głosu Wielkopolskiego o sytuacji północnego Grunwaldu i Marcelina. W ciągu kilku ostatnich lat przybyło tam parę tysięcy nowych mieszkań i biur. W następnych latach mają powstawać kolejne tego typu inwestycje. Łącznie na tym obszarze może się pojawić nawet kilkadziesiąt tysięcy nowych pracowników i mieszkańców.
Czytaj więcej: Poznański Mordor na Marcelinie. Tysiące mieszkańców przybywa, a komunikacji nie ma
Wobec tego „starzy” mieszkańcy osiedla Grunwald Północ obawiają się korków i braku miejsc parkingowych. Te zjawiska są zauważalne już dzisiaj, a po ukończeniu wszystkich inwestycji może być jeszcze gorzej.
Jednak z informacji, których udziela nam miasto wynika, że w najbliższym czasie nie należy się spodziewać kolejnych inwestycji. Nowe drogi dojazdowe do swoich budynków będą jedynie budować deweloperzy, którzy są do tego zobowiązani ustawą. Tak powstała np. ulica Kolorowa, która prowadzi do kompleksu biurowego Business Garden Poznań.
Agata Kaniewska, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich tłumaczy, że w rejonie ulic Bukowskiej, Bułgarskiej, Marcelińskiej i Kolorowej układ drogowy był już remontowany w poprzednich latach.
- Przebudowane zostały: ulica Bułgarska na odcinku od ul. Grunwaldzkiej do ul. Bukowskiej, ulica Polska od ul. Bukowskiej do ul. Dąbrowskiego. Układ jednojezdniowy został przebudowany do stanu drogi dwujezdniowej. Przepustowość ulic zapewnia obsługę powstających osiedli - uważa Kaniewska. Jako kolejne przykłady modernizacji ulic wskazuje Marcelińską, Wałbrzyską i Ptasią.
Sprawdź: Budżet Poznania 2019: Ponad miliard złotych na inwestycje. Sprawdź jakie!
Z kolei Łukasz Olędzki z Miejskiej Pracowni Urbanistycznej dodaje, że w tym roku rada miasta podjęła odpowiednie uchwały i przystąpiono do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulic Kolorowej, Pastelowej i Bułgarskiej.
Co to oznacza? - Zmiany byłyby trzy. Teren od Bułgarskiej do Fortu 7a zostały przeznaczony na cele społeczne, bo jedno ze stowarzyszeń chce tam prowadzić ośrodek dla osób niepełnosprawnych. Dwie kolejne postuluje firma Vastint. W jednym przypadku chodzi o halę garażową, a w drugim o rozszerzenie funkcji terenu na którym ona inwestuje, o funkcję mieszkaniową - tłumaczy Łukasz Mikuła, radny PO, który w poprzedniej kadencji był przewodniczącym Komisji Polityki Przestrzennej.
Mikuła apeluje też by rozpocząć prace koncepcyjne nad ewentualną trasą tramwajową, która mogłaby przebiegać albo ulicą Grochowską, albo Polską i Bułgarską. Na razie żadnej z nich nie ma w siedmioletnim planie miejskich inwestycji. Alternatywnym rozwiązaniem mogłaby też być linia autobusowa, która prowadziłaby specjalnie wytyczonym buspasem.
Zobacz:
POLECAMY:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?