Poznań: Notebooki zamiast zeszytów

Katarzyna Sklepik
Od września, uczniowie pierwszej w Poznaniu e-klasy podczas lekcji zamiast zeszytów będą mieli notebooki
Od września, uczniowie pierwszej w Poznaniu e-klasy podczas lekcji zamiast zeszytów będą mieli notebooki Grzegorz Dembiński
Gimnazjum nr 56 postawiło na nowoczesność: multimedialne techniki nauczania i na informatykę. Przede wszystkim jednak szkoła postawiła na młodzież i rozwój ich zainteresowań.

- Współcześni uczniowie uwielbiają nowinki techniczne, dlaczego zatem ucząc nie moglibyśmy rozwijać ich pasji? - twierdzi Sławomir Eliks, dyrektor Gimnazjum nr 56.

Odpowiedzią na to pytanie jest pierwsza w Poznaniu - a zarazem w Wielkopolsce - e-klasa, w której każdy uczeń otrzyma swój komputer osobisty (notebook) jako pomoc dydaktyczną.

- Od nowego roku szkolnego wprowadzamy do swojej oferty e-klasę, w której wszystkie zajęcia odbywać się będą z wykorzystaniem komputerów osobistych - mówi Sławomir Eliks. - Lekcje, na których notebooki nie będą uczniom potrzebne to zajęcia z wychowania fizycznego - dodaje żartem.
Gimnazjum posiada nowoczesną bazę: salę multimedialną, klasy wyposażone w tablice interaktywne, rzutniki multimedialne, telewizory plazmowe. Każda sala lekcyjna posiada łącze internetowe i komputer dla nauczyciela.

- W takich warunkach doskonale sprawdza się nasza platforma e-learningowa, z której korzystamy już od kilku lat - tłumaczy Sławomir Eliks. - Część zajęć w e-klasie będziemy prowadzić w oparciu o naukę w trybie właśnie e-learningu.

Dla przykładu na lekcji chemii na tablicy interaktywnej wyświetlony zostanie eksperyment, nauczyciel omówi jego zasady, a uczniowie za pomocą notebooków ściągną z sieci zadanie w formie elektronicznej, wykonają je na notebookach, odeślą z powrotem na sieć i tam je nauczyciel oceni.

- Oczywiście z tradycyjnych zeszytów nie zamierzamy rezygnować, gimnazjaliści będą używać ich tak samo jak podręczników - dodaje dyrektor.
Pomysł Gimnazjum nr 56 bardzo podoba się wydziałowi oświaty. Piotr Mróz, zastępca dyrektora wydziału uważa, że wprowadzenie notebooków jako elementu wspomagania i rozwijania procesów nauczania to krok w przyszłość.

- Zastosowanie środków multimedialnych korzystnie wpłynie na pobudzenie zmysłów młodych ludzi i chęć osiągnięcia sukcesu edukacyjnego - uważa Piotr Mróz.
W marcu rozpoczyna się nabór do tej klasy, a teraz trwają ostatnie prace, przy zabezpieczaniu jej zaplecza. Do kompletu brakuje jeszcze kilku notebooków, które są już zamówione i niedługo dotrą do szkoły.

W międzyczasie dyrekcja placówki chce złożyć do Kuratorium Oświaty wniosek o przyznanie tej klasie rangi innowacji pedagogicznej. Jest to bowiem pierwsza tego typu klasa w Wielkopolsce, która w takim zakresie chce realizować zajęcia multimedialne i ogólnokształcące. Dyrekcja złożyła też dokumenty o dotację ze środków unijnych na projekt "Cyberprzestrzeń w nauczaniu w gimnazjum".

W poznańskim Gimnazjum nr 56 stawiają na informatykę

W Gimnazjum 56 już od kilku lat funkcjonuje klasa TECHNET z ECDL.
Jej oferta skierowana jest do uczniów wykazujących szczególne zainteresowania informatyką, nowoczesnymi technologiami. Tradycyjne zajęcia edukacyjne wspomagane są poprzez e-learning - nowoczesny sposób nauczania z wykorzystaniem internetu.
Umiejętności informatyczne kontynuowane i doskonalone są przez całe 3 lata nauki w gimnazjum. Uczniowie nabywają umiejętności między innymi z zakresu obsługi systemu Linux, tworzenia stron www, obsługi baz danych My SQL, języka PHP i grafiki komputerowej. Uczniowie zdobywają Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych ECDL. Od nowego roku szkolnego poza przedmiotami ogólnokształcącymi uczniowie będą mieli zwiększoną liczbę godzin informatyki, podczas których poznawać będą technologie, związane z komputerem i internetem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tomek
Brawo dla szkoły połączenie technologi informacyjnej i zeszytów to bardzo ciekawy pomysł. wreszcie lekcje będą twórcze, uczeń połączy swoja wiedzę TI z nauczaniem. Wymaga to jednak twórczego nauczyciela. Mam nadzieję, że nauczyciele z Gimnazjum 56 w tym się całkowicie sprawdzą. Trzymam kciuki.
Z
Zainteresowana
Pomysł bardzo ciekawy. Połączenie zeszytu, podręcznika i np tablic interaktywnych może przynieść tylko zysk- ruszy wyobraźnię, a z nią bywa różnie. Wykonanie doświadczenia w "cyberprzestrzeni" wspomaga nauczenie się danego zagadnienia. Praca w zeszycie jest bardzo ważna, ale bądźmy otwarci na nowości.
B
Bogdan
Przecież zajęcia w sali komputerowej prowadzić trzeba i jak najbardziej popieram. Ale nauka niestety musi się odbywać na razie jeszcze tradycyjną metodą. Owszem komputer może służyć tylko jako pomoc w nauczaniu róznych przedmiotów, a nie tylko sama nauka z komputera. Może wtedy będzie dobrze.
P
POLONISTA
Ludzie czy Wy umiecie czytać, przecież komputer ma tu wspierać tradycyjne metody nauczania, a nie je wypierać. W artykule napisano, że gimnazjum nie rezygnuje z zeszytów i podręczników, jako polonistka marzę o takiej formie pracy i nie obawiam się że pomnoży nam analfabetyzm. Ludzie wychowani na tradycyjnych metodach też nie potrafią czytać ze zrozumieniem, o czym świadczą niektóre komentarze. Gratuluję pomysłu.
t
tomek
Owszem, trzeba zachować umiar z wykorzystywaniem technologii w każdym miejscu itd., ale warto uczyć dzieciaki wykorzystywać je właściwie. Pomysł jest zatem moim zdaniem doskonały. W artykule napisane jest, że szkoła nie zamierza rezygnować z podręczników i zeszytów, tak więc myślę, że obawy dot. wychowywania pokolenia "ułomków" są przesadzone. Technologie ICT są wykorzystywane w coraz bardziej rozrastającej liczbie dziedzin, zatem inicjatywy takie jak ta wydają się moim zdaniem czymś naturalnym.
B
Bogdan
To dopiero ułomki powstaną. Teraz już dzieciaki jak się dorwiądo komputera- oczywiście tylko gry, a czytać i pisać na pewno nie będą umieli. Wzór zachodniej technchnologii nauczania i dalszej edukacji nie jest dobry i nigdy nie będzie dobry. Oni tylko idą na łatwiznę, a potem do roboty biorą ludzi wyuczonych z taki krajów jak między innymi z Polski.
u
uga
Przecież badania pokazują, że mózg krótko potrafi skupić się na ekranie.
Ilu z nas drukuje wiele dokumentów by dobrze na nie spojrzeć!
Dla mnie to jest chore. A co uczniami, którzy szybciej uczą się poprzez rękę, pisanie?
M
M
Za wcześnie dla tych dzieciaków. W ogóle przestaną czytać i wtórny analfabetyzm i brak umiejętności pisania da o sobie znać jeszcze dobitniej.
M
M
Za wcześnie dla tych dzieciaków. W ogóle przestaną czytać i wtórny analfabetyzm i brak umiejętności pisania da o sobie znać jeszcze dobitniej.
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie