Poznań: Program rowerowy - do trzech razy sztuka

BOK
– Do następnej sesji program będzie gotowy – zapowiada M. Wudarski
– Do następnej sesji program będzie gotowy – zapowiada M. Wudarski Łukasz Gdak
Zmodyfikowany program rowerowy ma trafić na najbliższą sesję Rady Miasta Poznania. Będzie to już trzecie podejście do uchwalenia tego dokumentu.

We wtorek, po raz kolejny program rowerowy na lata 2017-2022 trafił na sesję Rady Miasta i ponownie został wycofany przez Macieja Wudarskiego, zastępcę prezydenta.

– Poprzednio został zdjęty z porządku obrad, by był czas na dyskusję i konsultacje z tymi radami osiedli, które zgłaszały uwagi – tłumaczy Grzegorz Ganowicz z PO, przewodniczący Rady Miasta. I dodaje, że zdaniem radnych, którzy zajmowali się programem rowerowym, jest on dobry i potrzebny.

Minęły jednak dwa miesiące (program po raz pierwszy pojawił się na sesji w lutym), a z radnymi osiedlowymi się nie skonsultowano. – Dokument trafił do biura rady w niezmienionym kształcie – twierdzi G. Ganowicz.

Z tego powodu członkowie komisji gospodarki komunalnej i polityki mieszkaniowej podczas piątkowego posiedzenia odstąpili od opiniowania tego projektu uchwały.

– Do następnej sesji program będzie gotowy – zapowiada M. Wudarski. – Zmodyfikujemy go w ten sposób, że głownie trasy zostaną, a wycofamy z niego karty tras, zawierające szczegółowe rozwiązania, które będą konsultowane z radami osiedli.

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
krscp

Odpowiadam na Twoje pytanie. W zależności od wariantu, od 100 do 140 mln zł. Czyli mniej więcej tyle, ile dwa kilometry ulicy o parametrach Hlonda, albo trzy wiadukty na Górczynie, albo 1/3 Roosevelta z Kaponierą.
Co więcej, podajesz nieprawdziwe dane, żeby znaleźć poparcie dla swojej tezy. Transport rowerowy w 2013 roku, gdy przeprowadzano badania na potrzeby PlanTAP na żadnym obszarze nie wynosił 2,5%. Wynosił od 4 do 4,9%, a samochód osobowy tylko poza miastem stanowił ponad 50% podróży (powiat PZ). Dla aglomeracji stanowił średnio 49,7% (a Aglomeracja Poznań + powiat), a w samym Poznaniu 38,7% a w Śródmieściu jedynie 26,1%.
Celem Programu nie jest zapewnienie infrastruktury osobom, które już jeżdżą, tylko zwiększenie udziału ruchu rowerowego. Cel to 10% do 2022 r. i 12% do 2025 r., czyli mniej więcej tyle, ile w przeciętnej porównywalnej aglomeracji Niemiec.
Zapytam zatem jaki był cel wydawania 850 mln na Stadion Miejski, który mieści 43 000 osób, czyli służy 7,5% poznaniaków, kilkanaście razy w roku.

k
krscp

Podaj proszę przykład miasta, gdzie darmowa komunikacja się sprawdza. W Tallinie po wprowadzeniu darmowej komunikacji okazało się, że liczba podróży komunikacją owszem wzrosła, ale spadła głównie pieszych, a samochodowych praktycznie nie drgnęła. Innymi słowy, z darmowych przejazdów korzystają głównie te osoby, które kiedyś na krótkich dystansach chodziły pieszo, a dziś po prostu wsiadają w KM, natomiast kto jeździł autem, ten dalej jeździ. Przychody z biletów w Poznaniu to ok. 50% kosztów funkcjonowania KM. Jeśli zabraknie tych pieniędzy, to w pierwszej kolejności ucierpią inwestycje w KM. Tak się właśnie stało w Tallinie. Tabor, remonty, utrzymanie bieżące. A przy gorszej jakości KM, mniejsza jest chęć korzystania z niej.

H
Hyej

Wszedzie te rowery... A gdzie dzialania, ktore poprawia sytuacje pieszych? Warto zastanowic sie nad darmowa komuniacja, skoro mamy odstapic od samochodow. W innych miastach to sie sprawdza :)

P
Pieszy Poznaniak

Uchwalcie jak chcecie przegrać wybory!

P
Pozhoga

Ile kosztuje ten "program", ile mają kosztować pomysły tam zawarte ?
Pytam, bo wg Planu Transportowego Aglomeracji Poznańskiej transport rowerowy odpowiada za 2,5% zapotrzebowania transportowego (dla porównania: prywatny kołowy, czyli głównie te znienawidzone przez ekipę Jasia Kiełbasia samochody, za 50%).
Czy więc jest sens marnować cenne zasoby kasy i urzędniczego intelektu (proszę się nie śmiać !) dla tej nieistotnej (acz hałaśliwej) rowerowej mniejszości ?

G
Gość

się sypie?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3