Poznań: Program rowerowy - do trzech razy sztuka

BOK
– Do następnej sesji program będzie gotowy – zapowiada M. Wudarski
– Do następnej sesji program będzie gotowy – zapowiada M. Wudarski Łukasz Gdak
Udostępnij:
Zmodyfikowany program rowerowy ma trafić na najbliższą sesję Rady Miasta Poznania. Będzie to już trzecie podejście do uchwalenia tego dokumentu.

We wtorek, po raz kolejny program rowerowy na lata 2017-2022 trafił na sesję Rady Miasta i ponownie został wycofany przez Macieja Wudarskiego, zastępcę prezydenta.

– Poprzednio został zdjęty z porządku obrad, by był czas na dyskusję i konsultacje z tymi radami osiedli, które zgłaszały uwagi – tłumaczy Grzegorz Ganowicz z PO, przewodniczący Rady Miasta. I dodaje, że zdaniem radnych, którzy zajmowali się programem rowerowym, jest on dobry i potrzebny.

Minęły jednak dwa miesiące (program po raz pierwszy pojawił się na sesji w lutym), a z radnymi osiedlowymi się nie skonsultowano. – Dokument trafił do biura rady w niezmienionym kształcie – twierdzi G. Ganowicz.

Z tego powodu członkowie komisji gospodarki komunalnej i polityki mieszkaniowej podczas piątkowego posiedzenia odstąpili od opiniowania tego projektu uchwały.

– Do następnej sesji program będzie gotowy – zapowiada M. Wudarski. – Zmodyfikujemy go w ten sposób, że głownie trasy zostaną, a wycofamy z niego karty tras, zawierające szczegółowe rozwiązania, które będą konsultowane z radami osiedli.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
krscp
Odpowiadam na Twoje pytanie. W zależności od wariantu, od 100 do 140 mln zł. Czyli mniej więcej tyle, ile dwa kilometry ulicy o parametrach Hlonda, albo trzy wiadukty na Górczynie, albo 1/3 Roosevelta z Kaponierą.
Co więcej, podajesz nieprawdziwe dane, żeby znaleźć poparcie dla swojej tezy. Transport rowerowy w 2013 roku, gdy przeprowadzano badania na potrzeby PlanTAP na żadnym obszarze nie wynosił 2,5%. Wynosił od 4 do 4,9%, a samochód osobowy tylko poza miastem stanowił ponad 50% podróży (powiat PZ). Dla aglomeracji stanowił średnio 49,7% (a Aglomeracja Poznań + powiat), a w samym Poznaniu 38,7% a w Śródmieściu jedynie 26,1%.
Celem Programu nie jest zapewnienie infrastruktury osobom, które już jeżdżą, tylko zwiększenie udziału ruchu rowerowego. Cel to 10% do 2022 r. i 12% do 2025 r., czyli mniej więcej tyle, ile w przeciętnej porównywalnej aglomeracji Niemiec.
Zapytam zatem jaki był cel wydawania 850 mln na Stadion Miejski, który mieści 43 000 osób, czyli służy 7,5% poznaniaków, kilkanaście razy w roku.
k
krscp
Podaj proszę przykład miasta, gdzie darmowa komunikacja się sprawdza. W Tallinie po wprowadzeniu darmowej komunikacji okazało się, że liczba podróży komunikacją owszem wzrosła, ale spadła głównie pieszych, a samochodowych praktycznie nie drgnęła. Innymi słowy, z darmowych przejazdów korzystają głównie te osoby, które kiedyś na krótkich dystansach chodziły pieszo, a dziś po prostu wsiadają w KM, natomiast kto jeździł autem, ten dalej jeździ. Przychody z biletów w Poznaniu to ok. 50% kosztów funkcjonowania KM. Jeśli zabraknie tych pieniędzy, to w pierwszej kolejności ucierpią inwestycje w KM. Tak się właśnie stało w Tallinie. Tabor, remonty, utrzymanie bieżące. A przy gorszej jakości KM, mniejsza jest chęć korzystania z niej.
H
Hyej
Wszedzie te rowery... A gdzie dzialania, ktore poprawia sytuacje pieszych? Warto zastanowic sie nad darmowa komuniacja, skoro mamy odstapic od samochodow. W innych miastach to sie sprawdza :)
P
Pieszy Poznaniak
Uchwalcie jak chcecie przegrać wybory!
P
Pozhoga
Ile kosztuje ten "program", ile mają kosztować pomysły tam zawarte ?
Pytam, bo wg Planu Transportowego Aglomeracji Poznańskiej transport rowerowy odpowiada za 2,5% zapotrzebowania transportowego (dla porównania: prywatny kołowy, czyli głównie te znienawidzone przez ekipę Jasia Kiełbasia samochody, za 50%).
Czy więc jest sens marnować cenne zasoby kasy i urzędniczego intelektu (proszę się nie śmiać !) dla tej nieistotnej (acz hałaśliwej) rowerowej mniejszości ?
G
Gość
się sypie?
Więcej informacji na stronie głównej Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie