reklama

Poznań: Przebudowa ul. Folwarcznej zakończona przed czasem! Od 1 listopada pojadą nią autobusy

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Zaktualizowano 
Przebudowa ul. Folwarcznej trwała niecały rok - udało się zakończyć ją wcześniej niż planowano Poznańskie Inwestycje Miejskie
Nowa droga o długości dwóch kilometrów powstała w rejonie Kobylepola i os. Przemysława w ciągu niecałego roku. Już 1 listopada nowym odcinkiem ul. Folwarcznej będą kursować autobusy.

Rozbudowa ul. Folwarcznej skróciła mieszkańcom Kobylepola oraz osiedli PTBS i Przemysława drogę do pętli na Franowie, a przez to też umożliwia szybszy dojazd do centrum Poznania.

- Nowe rozwiązania komunikacyjne uspokoją ruch na ul. Folwarcznej, Browarnej i Dymka, poprawią bezpieczeństwo wszystkich użytkowników oraz zapewnią wygodniejszy dostęp mieszkańców do komunikacji publicznej - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Czytaj też: Poznań: Strefa Płatnego Parkowania obejmie Wildę już w przyszłym roku. Pracownicy biurowców zwolnią miejsca mieszkańcom

Z węzła komunikacyjnego na Franowie pasażerowie mogą odjeżdżać nie tylko autobusami linii numer 154, 511, 512 i 238 oraz ważnymi dla obsługi komunikacyjnej Kobylepola, Zalasewa i Swarzędza liniami 155 i 166, ale także tramwajami linii nr 1, 16 i 18.

- Skorzystają z tego także mieszkańcy Zielińca, Swarzędza i Zalasewa, dla których podróż do centrum Poznania komunikacją publiczną będzie realną alternatywą w porównaniu z jazdą samochodem – mówi Jan Gosiewski, Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Sprawdź też:

Prace objęły nie tylko samą ul. Folwarczną, ale także rozbudowę ul. Szwajcarskiej, Stalowej, Kobylepole, Piwnej i Reknickiej. Ulice otrzymały nawierzchnie bitumiczne, oświetlenie, odwodnienie, chodniki i drogi rowerowe. Powstały również dwa ronda – na skrzyżowaniu ulic Piwnej, Stalowej i Kobylepole i nowe - na połączeniu ulic Stalowej i Folwarcznej.

Przebudowa ulic przyniosła także dwa dojścia do os. Przemysława, zatoki dla autobusów, przejazdy i przejścia kolejowe, przejścia dla pieszych i rowerzystów oraz sygnalizację świetlna na przejściu dla pieszych w rejonie szkoły podstawowej przy ul. Szpaków. Przy okazji, przy szkole wytyczono zatokę postojową dla rodziców dowożących dzieci do szkoły.

- Budowa trwała o niemal dwa miesiące krócej niż przewidywała to podpisana w listopadzie ubiegłego roku umowa. Zapisano w niej, że wybrany w postępowaniu przetargowym wykonawca – spółka Strabag – ma na jej realizację 13 miesięcy. Staraliśmy się wszyscy, by mieszkańcy mogli jak najwcześniej korzystać z tak potrzebnego nowego układu drogowego – mówi Marcin Gołek, wiceprezes zarządu Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Czytaj też: Poznań: Przy zbiegu ul. Naramowickiej i Boranta powstaje nowy skwer i chodnik

– Oprócz niekwestionowanych korzyści komunikacyjnych, warto również zwrócić uwagę na detale – podkreśla Mariusz Wiśniewski. - Ciekawostką dla miłośników historii Poznania i kolejnictwa będzie pozostawiony ślad dawnej Kolei Średzkiej. W miejscu dawnych torów, na chodniku i ścieżce rowerowej wzdłuż ul. Stalowej, została ułożona specjalna kostka.

Sprawdź też:

- Dzięki koordynacji tej inwestycji z zaplanowanymi działaniami inwestycyjnymi miejskiej spółki Aquanet, w ramach tej samej umowy w ul. Kobylepole powstała kanalizacja sanitarna i wodociąg wraz z przyłączami. Wodociąg zbudowany został również w ul. Piwnej i Reknickiej – informuje Daria Kulczewska z Biura Prasowego UM w Poznaniu. - Koszt prac wodno-kanalizacyjnych sięgnął 1,6 mln zł. Łącznie budowa ul. Folwarcznej i przebudowa układu drogowego w tym rejonie kosztowały ok. 33,7 mln zł.

Finansowano ją przede wszystkim ze środków budżetowych miasta Poznania. Kwotą 3,55 mln zł realizację inwestycji dofinansowała IKEA.

Zobacz zdjęcia:

Poznań: Przebudowa ul. Folwarcznej zakończona przed czasem! ...

Zobacz wideo:

Sprawdź też:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Przed czasem? Hahahaha a to że była już od 2016 planowana w budżecie bez skutku to już nikt nie wspomni...

G
Gość
1 listopada, 8:53, Gość:

Większej bzdury w Poznaniu nie wymyślono. Za mega kasę wybudowano drogę i puści się nią autobusy, by dowozily ludzi do nieużywane pętli. Zamiast od razu ulokować tak pętle tramwajowa, aby była ona funkcjonalna. Wystarczyło obrócić ja przodem do osiedla. Nie wierzę, by było to droższe od aktualnych patchworkowych rozwiązań.

A mapka gdzie?

G
Gość

Większej bzdury w Poznaniu nie wymyślono. Za mega kasę wybudowano drogę i puści się nią autobusy, by dowozily ludzi do nieużywane pętli. Zamiast od razu ulokować tak pętle tramwajowa, aby była ona funkcjonalna. Wystarczyło obrócić ja przodem do osiedla. Nie wierzę, by było to droższe od aktualnych patchworkowych rozwiązań.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3