Rozbudowa ul. Folwarcznej skróciła mieszkańcom Kobylepola oraz osiedli PTBS i Przemysława drogę do pętli na Franowie, a przez to też umożliwia szybszy dojazd do centrum Poznania.
- Nowe rozwiązania komunikacyjne uspokoją ruch na ul. Folwarcznej, Browarnej i Dymka, poprawią bezpieczeństwo wszystkich użytkowników oraz zapewnią wygodniejszy dostęp mieszkańców do komunikacji publicznej - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
Z węzła komunikacyjnego na Franowie pasażerowie mogą odjeżdżać nie tylko autobusami linii numer 154, 511, 512 i 238 oraz ważnymi dla obsługi komunikacyjnej Kobylepola, Zalasewa i Swarzędza liniami 155 i 166, ale także tramwajami linii nr 1, 16 i 18.
- Skorzystają z tego także mieszkańcy Zielińca, Swarzędza i Zalasewa, dla których podróż do centrum Poznania komunikacją publiczną będzie realną alternatywą w porównaniu z jazdą samochodem – mówi Jan Gosiewski, Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Sprawdź też:
Prace objęły nie tylko samą ul. Folwarczną, ale także rozbudowę ul. Szwajcarskiej, Stalowej, Kobylepole, Piwnej i Reknickiej. Ulice otrzymały nawierzchnie bitumiczne, oświetlenie, odwodnienie, chodniki i drogi rowerowe. Powstały również dwa ronda – na skrzyżowaniu ulic Piwnej, Stalowej i Kobylepole i nowe - na połączeniu ulic Stalowej i Folwarcznej.
Przebudowa ulic przyniosła także dwa dojścia do os. Przemysława, zatoki dla autobusów, przejazdy i przejścia kolejowe, przejścia dla pieszych i rowerzystów oraz sygnalizację świetlna na przejściu dla pieszych w rejonie szkoły podstawowej przy ul. Szpaków. Przy okazji, przy szkole wytyczono zatokę postojową dla rodziców dowożących dzieci do szkoły.
- Budowa trwała o niemal dwa miesiące krócej niż przewidywała to podpisana w listopadzie ubiegłego roku umowa. Zapisano w niej, że wybrany w postępowaniu przetargowym wykonawca – spółka Strabag – ma na jej realizację 13 miesięcy. Staraliśmy się wszyscy, by mieszkańcy mogli jak najwcześniej korzystać z tak potrzebnego nowego układu drogowego – mówi Marcin Gołek, wiceprezes zarządu Poznańskich Inwestycji Miejskich.
Czytaj też: Poznań: Przy zbiegu ul. Naramowickiej i Boranta powstaje nowy skwer i chodnik
– Oprócz niekwestionowanych korzyści komunikacyjnych, warto również zwrócić uwagę na detale – podkreśla Mariusz Wiśniewski. - Ciekawostką dla miłośników historii Poznania i kolejnictwa będzie pozostawiony ślad dawnej Kolei Średzkiej. W miejscu dawnych torów, na chodniku i ścieżce rowerowej wzdłuż ul. Stalowej, została ułożona specjalna kostka.
Sprawdź też:
- Dzięki koordynacji tej inwestycji z zaplanowanymi działaniami inwestycyjnymi miejskiej spółki Aquanet, w ramach tej samej umowy w ul. Kobylepole powstała kanalizacja sanitarna i wodociąg wraz z przyłączami. Wodociąg zbudowany został również w ul. Piwnej i Reknickiej – informuje Daria Kulczewska z Biura Prasowego UM w Poznaniu. - Koszt prac wodno-kanalizacyjnych sięgnął 1,6 mln zł. Łącznie budowa ul. Folwarcznej i przebudowa układu drogowego w tym rejonie kosztowały ok. 33,7 mln zł.
Finansowano ją przede wszystkim ze środków budżetowych miasta Poznania. Kwotą 3,55 mln zł realizację inwestycji dofinansowała IKEA.
Zobacz zdjęcia:
Zobacz wideo:
Sprawdź też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?