Poznań: Remont trasy kolejowej do Wrocławia ma pół roku opóźnienia. Prace zakończą się na koniec 2020 roku

Norbert KowalskiZaktualizowano 
Mariusz Kapała
Do końca 2020 roku ma zostać zakończony remont torów kolejowych między Poznaniem a Wrocławiem. Dzięki temu całą trasę przejedziemy szybciej i bezpieczniej. W piątek podpisano umowę na wykonanie prac na odcinku z Leszna do granicy województwa, na którym już teraz opóźnienie wynosi pół roku.

Remont trasy kolejowej z Poznania do Wrocławia jest jedną z najważniejszych inwestycji w Wielkopolsce. Chociaż prace trwają już od kilku lat, do ich zakończenia pozostało jeszcze półtora roku. Nadal trwają bowiem prace między Czempiniem a granicą województwa wielkopolskiego. O ile jednak na odcinku Czempiń-Leszno remont przebiega bez problemu, o tyle o wiele gorzej sytuacja przedstawia się na odcinku Leszno-granica województwa.

Przyczyną takiego stanu rzeczy było m.in. zejście z placu budowy w 2018 roku przez włoską firmę Astaldi, która pierwotnie zajmowała się prowadzeniem prac. Następnie odpowiedzialność za modernizację przejął Zakład Robót Kolejowych, czyli spółka zależna od PKP Polskich Linii Kolejowych.

Czytaj też: Remont trasy kolejowej z Poznania do Warszawy dobiega końca. Od 9 czerwca pociągi znowu pojadą starą trasą

– Głównym celem ZRK było przede wszystkim jak najszybsze przywrócenie ruchu pociągów po obu torach między Żmigrodem a Rawiczem. To uda się wykonać – mówi Radosław Śledziński, rzecznik wielkopolskiego oddziału PKP Polskich Linii Kolejowych.

Ponadto już wiadomo, że modernizację odcinka z Leszna do granicy województwa dokończy poznańska firma Torpol, która aktualnie prowadzi także prace na odcinku z Leszna do Czempinia. W piątek podpisano umowę wartą ponad 550 mln zł. Torpol wejdzie na plac budowy na początku czerwca. Aktualne opóźnienie na trasie z Leszna do granicy województwa wynosi około pół roku.

Czytaj też: PKP: Nie można kupić biletów na pociągi Intercity. Wszystko przez zmianę planowanego rozkładu jazdy

– Mamy jednak nadzieję, że uda się je nadrobić. O takiej możliwości wspominali też przedstawiciele firmy Torpol – mówi Radosław Śledziński.

Po zakończeniu remontu do 90 minut skróci się czas przejazdu pociągów między Poznaniem a Wrocławiem, wzrośnie poziom bezpieczeństwa na trasie, zaś pociągi będą mogły poruszać się z prędkością 160 km na godzinę. Ponadto w Rawiczu, Lesznie, Bojanowie czy Kościanie będą działały wyremontowane perony wyposażone m.in. w nowe wiaty, ławki oraz lepsze oświetlenie, zaś podróżni będą mogli korzystać z nowej informacji głosowej i wizualnej. Stacje będą też dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zobacz też: Poznań: Wszedł do sklepu i zadał sprzedawczyni ponad 50 ciosów kamieniem. Ale zarzutu usiłowania zabójstwa nie usłyszał

Ponadto ponad 20 przejazdów kolejowo-drogowych będzie wyposażonych w nowe urządzenia zabezpieczające takie jak rogatki, sygnalizacje świetlne i dźwiękowe oraz monitoring. Z kolei sprawny przejazd pociągów zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania w Lesznie.

Remont trasy kolejowej z Poznania do Wrocławia nie jest jednak jedyną poważną inwestycją kolejową w Wielkopolsce. Nadal trwają także prace modernizacyjne na trasach z Poznania do Warszawy, Piły i Szczecina. W przypadku linii do Warszawy, już w czerwcu pociągi mają zostać dopuszczone do ruchu po starej trasie przez Konin, Kutno i Koło. To jednak nie będzie oznaczało końca remontu. Ten potrwa do końca 2020 roku.

Szybciej, bo już w tym roku, zakończy się za to modernizacja linii kolejowej Poznań-Piła. Dzięki temu czas przejazdu między tymi miastami skróci się o 40 minut. – Wszystko przebiega zgodnie z planem. Kilkanaście dni temu rozpoczęliśmy przebudowę drugiego toru pomiędzy Obornikami Wielkopolskimi a Poznaniem oraz Dziembówkiem i Piłą – mówi Radosław Śledziński.

Sprawdź też: Polonia Poznań: Były prezes naraził klub na milionowe straty? Sprawę bada prokuratura

Czas przejazdu skróci się także na remontowanej obecnie trasie z Poznania do Szczecina. Tam prace prowadzone będą na dwóch odcinkach: Poznań – Wronki oraz Słonice – Szczecin Dąbie. Aktualnie trwają prace budowlane na pierwszym z nich. Z kolei w maju podpisana będzie umowa z wykonawcą prac na drugim odcinku. Remont tych odcinków zakończy się w 2020 roku.

Ponadto jeszcze w maju tego roku ma zostać także ogłoszony przetarg na wykonanie odcinka Wronki – Słonice, który ma zostać zmodernizowany do 2022 roku.

Zobacz też:

Najbardziej wkurzający pasażerowie, jakich spotkasz w pociągu [TOP10]

Sprawdź też:

polecane: FLESZ: Turystyka kosmiczna nie taka kolorowa

Wideo

Materiał oryginalny: Poznań: Remont trasy kolejowej do Wrocławia ma pół roku opóźnienia. Prace zakończą się na koniec 2020 roku - Głos Wielkopolski

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3