Poznań: Ulice Wierzbięcice i 28 czerwca 1956 r. będą przebudowane. Rusza procedura przetargowa. Będą utrudnienia w ruchu

Igor Chudziński
Igor Chudziński
Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, który wyłoni wykonawcę przebudowy ulic Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku.
Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, który wyłoni wykonawcę przebudowy ulic Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku. Waldemar Wylegalski
Rozpoczyna się przetarg, który wyłoni wykonawcę przebudowy ulic Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku. Inwestycja ma ruszyć na początku wakacji i będzie podzielona na dwa etapy. Będą utrudnienia i zmiany w komunikacji miejskiej.

Podmioty, które chcą wziąć udział w przetargu, swoje oferty mogą złożyć do 27 marca 2020 roku. - Sama procedura przetargowa może się trochę przedłużyć i powinna zostać zakończona w pierwszej połowie kwietnia 2020 r. - zapowiada Marcin Gołek, wiceprezes zarządu Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Zobacz też: Poznań: remonty torowisk w 2020 roku

Przebudowa powinna się rozpocząć na początku wakacji, na przełomie czerwca i lipca 2020 roku.

Na odcinku ponad kilometra od dawnego dworca PKS do skrzyżowania z ulicami Krzyżową i Kilińskiego przebudowane zostanie torowisko tramwajowe wraz z siecią trakcyjną, węzeł rozjazdowy u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku, a także cały układ drogowy.

Torowisko tramwajowe (z wyjątkiem odcinka przebiegającego przez rynek Wildecki) zostanie wydzielone i odseparowane od jezdni. Natomiast z kamienic zlokalizowanych wzdłuż odcinka, który przejdzie metamorfozę znikną przewody trakcyjne i oprawy oświetleniowe.

Zmiany czekają również przystanki Św. Czesława, które zostaną wyniesione jako tzw. wiedeńskie. Przy rynku Wildeckim w wyniku przeniesienia przystanków z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda zostanie wybudowany zintegrowany węzeł przesiadkowy w formie antyzatok.

Po obu stronach torowiska powstanie jezdnia z jednym pasem, uwzględniająca ruch rowerowy, na której będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zbudowane zostaną nowe chodniki z elementami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących.

Zobacz też: Poznań jedną z najlepszych metropolii, ale...

- Efektem tej inwestycji, oprócz odnowy infrastruktury technicznej, będzie poprawa efektywności komunikacji zbiorowej. Tramwaje pojadą nie tylko ciszej niż obecnie, ale też szybciej. Nie będą bowiem blokowane przez samochody. Dlatego zależy nam na tym, by zastosowane zostały rozwiązania trwałe i niedrogie w eksploatacji - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Przebudowa ulic Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku: dwa etapy i zmiany w komunikacji

Inwestycja zostanie podzielona na dwa etapy. Pierwszy etap modernizacji ulicy Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956r. obejmie odcinek od ul. ks. Jakuba Wujka do rynku Wildeckiego.

- To spowoduje zmianę trasy linii numer 10 - poruszającej się obecnie po ul. Wierzbięcie. Po rozpoczęciu prac tramwaj będzie kursował ulicą Górna Wilda, na której zostanie utworzony dodatkowy - tymczasowy przystanek "Niedziałkowskiego" (także dla tramwajów linii numer 2 i 9) - tłumaczy Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

W roku 2021 ma rozpocząć się drugi etap inwestycji. Zostanie skoordynowany z planowanym przez ZTM i MPK Poznań remontem torowiska tramwajowego oraz sieci trakcyjnej na dalszej części ul. 28 Czerwca 1956 roku - od ul. Krzyżowej do ul. Hetmańskiej. Poza wymianą infrastruktury torowo-sieciowej dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami mają zostać przystanki "Kosińskiego" oraz "Pamiątkowa".

Projekt o nazwie "Przebudowa torowisk w poznańskich ulicach: Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku" został dofinansowany kwotą ponad 27,2 mln zł ze środków Funduszu Spójności w ramach Działania 6.1. "Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach" Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Zobacz też:

Poznań: Tramwaj na Naramowice. Jak postępują prace? Zobacz n...

Sprawdź też:

Pandemiczna matura. Uczniowie czują strach

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie