Interreg Region Morza Bałtyckiego 2021-2027, do którego dołączyło poznańskie lotnisko, jest transnarodowym programem unijnym.
– Program realizowany jest na obszarze dziewięciu krajów, z których osiem to państwa członkowskie UE (Dania, Estonia, Finlandia, Litwa, Łotwa, Polska, Szwecja i część Niemiec) oraz część Norwegii. Program skierowany jest do władz publicznych, organizacji wspierających biznes, wyspecjalizowanych agencji oraz dostawców infrastruktury i usług publicznych, jako głównych podmiotów odpowiedzialnych za transformację w kierunku odporniejszego i bardziej innowacyjnego regionu. Projekty realizowane są obligatoryjnie przez międzynarodowe konsorcja partnerskie.
Poznański port ma ambicje
W ocenie władz poznańskiej Ławicy, poznański Port Lotniczy, jako jedno z wiodących lotnisk regionalnych w Polsce, ma ambicję stać się wzorem do naśladowania dla innych polskich lotnisk w zakresie tworzenia perspektywicznych ram dla rozwoju infrastruktury wodorowej na lotniskach, które będą obsługiwać samoloty wodorowe, jak również dla ekologicznej działalności własnej.
– Jako wkład partnerski do projektu, Port będzie uczestniczył w wypracowaniu standardów produkcji, przechowywania i dostarczania paliwa wodorowego do samolotów i pojazdów obsługi lotniskowej; opracuje jednorodny model CSR portów lotniczych, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa wprowadzania paliwa wodorowego i eliminacji potencjalnych zagrożeń. Jako partner projektu Port Lotniczy Poznań ponadto przygotuje model zarządzania wiedzą (system teleinformatyczny), w celu dalszego wykorzystania i zastosowania rozwiązań wypracowanych w ramach projektu - wyjaśnia Błażej Patryn, rzecznik prasowy poznańskiej Ławicy.
Budżet projektu to blisko 380 tysięcy euro
Do udziału w projektowanym zadaniu, którego partnerem wiodącym jest Port Lotniczy w Hamburgu, poznański port lotniczy został zaproszony w połowie 2022 roku.
– Budżet projektu dla Portu Lotniczego Poznań wynosi 377 919,24 euro, w tym 20% wkładu własnego (75 583,85 EUR). Ponadto niezbędnym jest poniesienie wydatku 6000 EUR netto na rzecz firmy HPC Hamburg Port Consulting GmbH obsługującej cały proces przygotowania i aplikacji projektu. Czas trwania projektu to 36 miesięcy po zatwierdzeniu go przez instytucję zarządzającą
– wylicza Błażej Patryn.
Spotkanie grupy roboczej w Poznaniu
We wtorek w Poznaniu odbyło się robocze spotkanie przedstawicieli portów lotniczych biorących udział w projekcie. Oprócz spółki Port Lotniczy Poznań-Ławica, porty lotnicze reprezentowane są w nim przez litewski Lithuanian Airports (Wilno, Kowno, Połąga), łotewski Riga Internationa Airport (Ryga), estoński Tallinn Airport (Tallinn), fiński Finavia Corporation – Finnish Airports (20 lotnisk), szwedzki Växjö Smaland Airport (Växjö), niemiecki Lübeck Airport (Lubeka) oraz Flughafen Hamburg GmbH (Hamburg), który pełni rolę partnera prowadzącego.
– Rolą grupy roboczej, której przedstawicieli mamy okazję gościć jest wypracowanie modelu współpracy dla branży lotniczej samolotowej. Budżet dla portu lotniczego w Poznaniu w ramach realizowanego projektu wynosi około 380 tysięcy euro
– dodaje rzecznik prasowy poznańskiego portu.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.0/images/video_restrictions/7.webp)
Znaleziono ślady ptasiej grypy w Teksasie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?