reklama

Rondo Kaponiera: (Nie)ruchome schody w przejściu podziemnym

Cezary HuryszZaktualizowano 
Ci, którzy myśleli, że przez długi czas remontu rondo będzie bardziej funkcjonalne, przeliczyli się
Ci, którzy myśleli, że przez długi czas remontu rondo będzie bardziej funkcjonalne, przeliczyli się Łukasz Gdak
Remont ronda Kaponiera zakończył się prawie dwa lata temu, a mimo to wciąż coś jest z nim nie tak. Regularnie pojawia się problem niedziałających ruchomych schodów w przejściu podziemnym.

Przebudowa Kaponiery trwała aż 1864 dni. Miała być na Euro, a wybudowano ją cztery lata po tej wielkiej imprezie. Ci, którzy myśleli, że przez długi czas remontu rondo będzie bardziej funkcjonalne, przeliczyli się.

Przeciekający strop, chaotyczna sieć dróg rowerowych i spowolnienie ruchu to nie wszystkie problemy, z którymi boryka się jedno z najbardziej strategicznych miejsc na mapie Poznania. Niedziałające schody są kolejną zmorą Kaponiery.

Problem ruchomych schodów jest znany już od dawna. Mimo że było to zgłaszane wielokrotnie, władze miasta usterek nie naprawiły. Przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego nie raz przekonywali, że każdego dnia wykonują przegląd, aby sprawdzić, które schody są zepsute. Wspominali też, że wszelkie awarie są usuwane najszybciej, jak to jest możliwe.

Tym razem przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego nie byli w stanie odpowiedzieć na pytania. Wszelkie uwagi każą zgłaszać do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

Na schody obowiązuje czteroletnia gwarancja. W takiej sytuacji, po 2020 roku nie będą działać już żadne schody.

POLECAMY:

Pod Poznaniem odkryto olbrzymi podziemny obiekt!

Najlepsze i najgorsze dzielnice Poznania [RANKING]

Najpopularniejsze nazwiska żeńskie w Wielkopolsce

Sprawdź, czy jesteś bystry [QUIZ]

Wszystko o Lechu Poznań [NEWSY, TRANSFERY]

Quizy gwarowe, które pokochaliście [SPRAWDŹ SIĘ]

ZOBACZ TEŻ: Wykolejony tramwaj wjechał w sklep w Poznaniu, motorniczy ranny

Źródło: TVN24

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kacper

Przejście dla pieszych przy dworcu budowano ponad rok, a koszt tej inwestycji przekroczył milion złoty. Zapewne stoi za tym sam Kaczyński.

s
student

Zadziwiająca wszechniemoc i wszechdziadostwo. Niech zgadnę. Za całe zło odpowiadają Warszawiacy? Tymczasem Poznań detronizuje Wąchock jako stolicę polskiego absurdu.

a
antek

przebudowa Kaponiery to "dorobek" Grobelnego. Swój "wkład" mają także wieloletni pisdzielscy radni ze specjalistami od słoni i osłów

s
sciam

na Stevena Hawkinga. Z Roosevelta ładnie by się komponowało.

P
Pelagia

To chodzi o promowanie przez Jaśkowiaka skrobanek 24h na dobę. Schody mogą POczekać, gdyż na Kolegiackim są same schody.

G
Gość

od 40 lat mieszkam w poznaniu i widzę jak to miasto nie moż sobie dać rady z prostymi rozwiązaniami technologicznymi tak jakby ci co to projektują i wykonują byli niedouczeni. Przykładów można by mnożyć dziesiątki: ciągłe awarie schodów ruchomych, ciągłe przeciekanie kaponiery (w PRLu był to dyżurny temat gazet), ciągłe wybrzuszanie się torowisk tramwajowych, itp,
Poza tym remont kaponiery to następny przykład na brak odważąnych wizji dotyczących miasta - zamiast zrobić tunel od Roosvelta do dworca zachodniego i przywrócić płytę kaponiery miastu i zintegrować ją bardziej z centrum po prawej stronie torów to zafundowano nam 4-letni remoncik starej "warszawy". W mieście tym od dziesięcioleci nic sie nie zmienia, nic się n ie zmieni i dalej będzie to 'provinzstadt Posen'

p
pyrlander

Najgorzej jest w przypadku zejść na perony, bowiem ruchome schody są jedyną drogą, zwłaszcza na peron w kierunku Os. Sobieskiego. Wtedy nie tylko stają się barierą architektoniczną dla osób mniej sprawnych i starszych, ale i z powodu ich trudności w pokonywaniu stopni uniemożliwiają opyszczenie peronu w sytuacjach awaryjnych. Poza tym wysokość stopni jest niezgodna z normami dla schodów normalnych i może stanowić powód wypadków, w związku z czym w przypadku awarii schody powinny być wyłączone z eksploatacji.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3