Rozpoczyna się budowa ważnej drogi rowerowej w Poznaniu
Rowerzyści pojadą zatem po jej ukończeniu po północnej stronie jezdni ulic Estkowskiego, Małe Garbary, Wolnica i Solnej, aż do skrzyżowania z ul. Działową. Na tej trasie będą zatem mieć wyodrębnione swoje pasy i kierowcy – po dotychczasowej jezdni, i rowerzyści – i także piesi. Droga pozwoli na łatwiejszy dostęp rowerem do śródmieścia, a także – w drugą stronę - do Wartostrady oraz terenów rekreacyjnych.
Projekt przewiduje, że droga rowerowa będzie miała od 2 do 2,5 m szerokości, a jej przebieg zmieni geometrię skrzyżowań na jej trasie i przebieg chodnika. Miasto zapewnia, że będą poprowadzone lub przebudowane przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych, do tego zapewnione odwodnienie pasa drogowego, przebudowane istniejące oświetlenie i sygnalizację świetlną, pojawią się też nowe rośliny. Przebieg drogi spowoduje też konieczność przesunięcia słupów trakcyjnych.
- Od 12 czerwca jezdnie, chodniki i przejścia dla pieszych na ulicach Estkowskiego, Garbary i Małe Garbary w rejonie ich skrzyżowania zostaną zwężone, co będzie się wiązało ze zmianami w organizacji ruchu – ostrzegają Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Zobacz też: Uruchomiono ruch na wiadukcie numer dwa węzła w Plewiskach
- Jadący ulicą Estkowskiego od mostu Bolesława Chrobrego na zwężenie natkną się przed skrzyżowaniem z ul. Szyperską i do tego skrzyżowania będą poruszać się dwoma pasami jezdni – lewym do jazdy na wprost i dotychczasowym środkowym, który będzie służył do jazdy na wprost i do skrętu w ul. Szyperską. Prawy pas, służący do tej pory do skrętu w tę ulicę, zostanie wyłączony z ruchu nie tylko do tego skrzyżowania, lecz również po jego minięciu. Do skrzyżowania z ul. Garbary kierowcy będą dojeżdżać nie – jak dotąd – czterema, a trzema pasami. Skrajny lewy będzie jak do tej pory służył do skrętu w lewo, w ul. Garbary, środkowy do jazdy na wprost, a prawy do jazdy na wprost i skrętu w prawo, w ul. Garbary. Po przejechaniu skrzyżowania z ul. Garbary, jadący ul. Małe Garbary na jej krótkim odcinku natkną się jeszcze na jej zwężenie jezdni po prawej stronie. Roboty prowadzone na tym odcinku będą się wiązały z koniecznością niewielkiego przesunięcia lokalizacji przystanku autobusowego w kierunku ul. Solnej.
PIM informują, że o jeden pas mniej mają do dyspozycji kierowcy jadący ul. Garbary od Cytadeli, przed skrzyżowaniem z ul. Małe Garbary i Estkowskiego – czyli w sumie cztery, a nie pięć jak dotąd.
- Wyłączony z ruchu zostaje wydzielony pas do skrętu w prawo, w ul. Małe Garbary – dodaje inwestor. - W trakcie robót w ulicę tę można skręcić korzystając ze skrajnego, prawego pasa jezdni, którym można poruszać się również na wprost.
Oto najciekawsze szlaki rowerowe w Poznaniu i Wielkopolsce. ...
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Gazeta Lubuska. Ewakuacja w Zielonej Górze. W garażu były bomby
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Te popularne seriale wracają na ekrany tej jesieni. Sprawdź, co o nich wiesz - QUIZ
- Nowa żona Ronaldo: czwarta i młodsza od niego o 14 lat. Takie było ich wesele [WIDEO]
- Nowy "Znachor" to najlepsza ekranizacja w historii? Tym się różni od starego klasyka
- Trzyosobowa rodzina zginęła w wypadku na A1. Wiadomo, z jaką prędkością pędziło auto