Fabryka Bridgestone funkcjonuje w Poznaniu od 18 lat i zajmuje powierzchnię 25 ha. Rozbudowywano ją kilkakrotnie (ostatnią inwestycję zakończono w 2014 roku, a jej wartość wyniosła 429 mln zł). W zakładzie produkowanych jest niemal 500 rodzajów opon, które trafiają do 44 krajów na całym świecie, przede wszystkim Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii, ale także do dalszych miejsc, takich jak Zjednoczone Emiraty Arabskie czy Hong Kong.
– Proces produkcji opon, który przeszła również nasza stumilionowa jubilatka, jest złożony – mówi Paweł Nowaczyk, dyrektor HR Bridgestone Poznań.
– Wulkanizacja opony trwa ok. 20 minut, jednak do czasu produkcji należy doliczyć także wcześniejsze działania, takie jak opracowanie koncepcji, przygotowanie specjalnej mieszanki składającej się m.in. z kauczuku naturalnego, syntetycznego, sadzy, krzemionki i kilkudziesięciu innych składników, przycięcie komponentów, konfekcjonowanie, oklejenie, a także sprawdzenie – dodaje.
Jubileuszowa opona dołączy do grona innych historycznych eksponatów takich, jak pierwsza opona, opona nr 1 mln, pierwsza opona typu Run Flat, które są prezentowane na terenie zakładu. Poznańska fabryka jest jednym z najnowocześniejszych w Europie zakładów produkcyjnych koncernu Bridgestone.
– Stolica Wielkopolski jest miastem, które ma duży potencjał. Łącząc go z myślą technologiczną Bridgestone, możemy nieustannie rozwijać produkcję opon na światowym poziomie. To właśnie w Poznaniu miała miejsce m.in. europejska premiera produkcji opon Run Flat. Obecnie jesteśmy jednym z producentów opon o najwyższych parametrach jakościowych skierowanych do prestiżowych odbiorców takich, jak Porsche i Maserati – podkreśla Paweł Nowaczyk.
Bridgestone poinformował również, że będzie jednym z najemców powstającego przy ul. Królowej Jadwigi biurowca Maraton. Mają tam pracować specjaliści firmy Bridgestone z obszarów księgowości, retail, podatków, compliance oraz HR i prawa.
– Postanowiliśmy wybrać Maraton na nową siedzibę, gdyż pozwala nam ona działać zgodnie z naszymi założeniami. Lokalizacja w sercu miasta z widocznym logo wzmocni nasz wizerunek, elastyczność w zarządzaniu powierzchnią biurową wpłynie pozytywnie na zarządzanie finansami – mówi Marta Gabruk, HR Business Partner w Bridgestone.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?