Strefa wokół Starego Rynku: Bez deptaka na Paderewskiego i kopert dla dostaw

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Jak wyglądają ostatnie propozycje ZDM, dotyczące strefy uspokojonego ruchu wokół Starego Rynku?
Jak wyglądają ostatnie propozycje ZDM, dotyczące strefy uspokojonego ruchu wokół Starego Rynku? Łukasz Gdak
Bez deptaka na Paderewskiego, bez kopert dla dostaw, z większą liczbą miejsc postojowych dla autokarów, które będą mogły zatrzymać się na 15 minut za darmo, ze 125 miejscami dla aut mieszkańców na parkingu na Chwaliszewie w zamian za 121 zlikwidowanych miejsc na ulicach - tak wygląda ostatnia propozycja ZDM, dotycząca strefy uspokojonego ruchu wokół Starego Rynku.

Strefa uspokojonego ruchu się rozrasta. Ma objąć obszar wokół Starego Rynku ograniczony ulicami Garbary, Podgórna, Al. Marcinkowskiego, Solna i Małe Garbary. Zmiany zaproponowane przez ZDM wywołały prawdziwą burzę. Po wielu dyskusjach ZDM przedstawił ich końcowy efekt. To nie oznacza, że poznaniacy nie mają już nic do powiedzenia. ZDM zamierza uruchomić punkt informacyjny przy ul. Wodnej.

– Mieszkańcy będą mogli wnosić uwagi do rozwiązań w trakcie realizacji strefy uspokojonego ruchu czy do sposobu prowadzenia inwestycji – tłumaczy Katarzyna Bolimowska, dyrektor ZDM.

Mieszkańcy przyszli na wtorkową sesję Rady Miasta, by zaprotestować przeciwko proponowanym zmianom w ramach wprowadzenia strefy uspokojonego ruchu wokół Starego Rynku

Strefa tempo 30 w Poznaniu: Mieszkańcy protestowali na sesji...

Pierwsze prace rozpoczną się już maju, ale na dobre ruszą w czerwcu. Inwestycja będzie kosztować 900 tys. zł, w tym m.in. 260 tys. zł budowa sygnalizacji na skrzyżowaniu Wszystkich Świętych i Garbary, 400 tys. znaki mini i poziome. Dodatkowo 200 tys. zostanie przeznaczone na zieleń.

Co nas czeka?
– Nie będzie deptaka na Paderewskiego, ponieważ nie spotkało to się z akceptacją – mówi K. Bolimowska. – Wjazd na Paderewskiego zostanie ograniczony znakiem B1 czyli oznacza to zakaz ruchu. Będą mogli tu wjeżdżać tylko m.in. mieszkańcy, dostawcy, rowery, pogotowie, policja czy straż.

Agata Kaniewska, rzecznik ZDM

Obecnie znajduje się tutaj 574 miejsc postojowych. 121 zostanie zlikwidowanych (większość z powodu obowiązujących przepisów). – Do dyspozycji mieszkańców zostanie oddanych 125 miejsc na parkingu na Chwaliszewie, z którego będzie można korzystać na podstawie identyfikatora mieszkańca Strefy Płatnego Parkowania – twierdzi K. Bolimowska. I przypomina, że w pobliżu znajdują się parkingi pod pl. Wolności, w Kupcu Poznańskim, Za Bramką. – Prowadzimy rozmowy z ich właścicielami, żeby mieszkańcy mogli tutaj zostawiać auta na noc, a opłata była korzystna.

Przybędzie miejsc dla autokarów. Będzie ich 17 (3 na Stawnej, 2 na Chwaliszewie, 3 na Między-moście, 9 na Al. Marcinkow-skiego). – Postój do 15 minut ma być bezpłatny – mówi K. Bolimowska, dodając, że to wymaga zmiany uchwały o SPP. – To zapewni większą rotacją autobusów. Puste będą mogły zatrzymać się na dłużej w rejonie pl. Międzymoście.

Zrezygnowano z kopert dla dostaw. Dostawy mają się odbywać w godz. 6-11. Opłata za to wyniesie 120 zł za pół roku. Jeśli ktoś będzie chciał dostarczyć towar w innych godzinach, musi płacić tak, jak za postój w czerwonej strefie.

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
ale
"Zrezygnowano z kopert dla dostaw. Dostawy mają się odbywać w godz. 6-11. Opłata za to wyniesie 120 zł za pół roku. Jeśli ktoś będzie chciał dostarczyć towar w innych godzinach, musi płacić tak, jak za postój w czerwonej strefie. "
Co za bzdury!!! Skoro zrezygnoowano z kopert to za co opłata 120zł !!!
Druga sprawa - znak B1 z adnotacją o dostawach 6-11 był już w planach przed konsultacjami także jedyne co zrobiono to tylko zlikwidowano koperty dla dostaw . Same kłamstwa .
z
zbl
Jak już jesteśmy przy znakach to zarówno na Św Marcin, oraz Ratajczaka i na Marcinkowskiego od srony Św Marcina powinien stanąć znak zakaz ruchu autobusów, gdyż pasy są zbyt wąskie i autokar nie mieści się w skrajni.
q
qwerty
Mieszkającym przy Starym Rynku zabrano miejsca do parkowania min. na pl. Kolegiackim twierdząc, że przecież jest parking na ul. Za Bramką. Szkoda tylko, że mieszkańcy nie mogą tam parkować za darmo na podstawie identyfikatora, jak do tej pory mogli parkować na placu Kolegiackim. Nie mogą tam także zostawić auta na noc, więc mimochodem parkują na najbliższych ulicach, zabierając miejsca parkingowe mieszkającym tam ludziom. Parkin na ul. Za Bramką powinien być bezpłatny dla tych mieszkańców, którzy mają tu wykupioną strefę, bo jak zawsze urzędnicy miejsca do parkowania zabrali nie oferując nic w zamian!
P
Poznaniak
Prz Ratajczaka-27 grudnia nadaj brak znaku że pojazd powyżej 3,5 metra nie wyjedzie z tej matni bo Kantaka za nisko a prosto nie wolno.
Słyszałem o mniejszych znakach drogowych???? Co na to prawo o ruchu drogowym gdzie wymiary są określone.
P
Poznaniak z Łazarza
Jeśli trzeba uruchomić specjalny punkt w trakcie realizacji to świadczy o totalnym gamnoństwie i złej woli projektodawców. Pragną w ten sposób chronić własną d... przed zarzutami że nie było woli zmian!
z
zbl
Czyli na Paderewskiego podobnie jak pod Okrąglakiem. Wjazdu samochodem nie będzie, ale deptaku też nie będzie. Czyli typowe rozwiązanie jak tu zrobić, aby i piesi i zmotoryzowani byli niezadowoleni.
Dodaj ogłoszenie