Szamotuły: Powstał magazyn za blisko 60 mln zł

Norbert Woźniak
Szamotuły: Powstał magazyn za blisko 60 mln zł Norbert Woźniak
Mierzy prawie 50 metrów i jest największym tego typu obiektem w Polsce. Obsługują go cztery gigantyczne, ważące po 30 ton roboty. Pomieści 230 tysięcy produktów dużego AGD. Magazyn firmy Amica we Wronkach jest jednym z kluczowych elementów strategii spółki.

Kiedy rok temu we Wronkach oficjalnie wmurowano kamień węgielny pod budowę magazynu wysokiego składowania trudno było sobie wyobrazić skalę tego innowacyjnego przedsięwzięcia i jego znaczenie dla całej grupy Amica. Prezes Jacek Rutkowski mówił wówczas o sukcesywnie realizowanej przez firmę strategii HIT 2023. Będąc dziś we Wronkach i przyglądając się skali projektu widać, że nie rzucał słów na wiatr.

Krok po kroku
W intensywnie rozwijanej fabryce wcześniej z powodzeniem zakończono inną ważną inwestycję - budowę nowej tłoczni. Jak mówił wówczas Marcin Bilik, wiceprezes Amica S.A. ds. operacyjnych: „Otwarcie obiektu wiąże się z ciągłym wzrostem popytu na produkty marki Amica. Od 2011 roku spółka nieustannie zwiększa moce produkcyjne, aby pozostać liderem rynku i jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce a celem przedsiębiorstwa jest osiągnięcie zdolności produkcyjnej wynoszącej 2,3 mln sztuk.”

Zobacz też: Apple zainwestuje miliard dolarów we własne filmy?

(Źródło: TVN24)

Zautomatyzowany gigant
Wroniecki zakład produkcyjny działa w mocno zurbanizowanej okolicy. Amikę ogranicza powierzchnia. Zapewne dlatego kierownictwo zdecydowało się na nieszablonowe rozwiązanie.

Oddany już do użytku magazyn wysokiego składowania jest najwyższym budynkiem we Wronkach, największym obiektem przemysłowym w powiecie, najwyższym magazynem w Polsce i jednym z najwyższych w Europie. To przedsięwzięcie nie tylko efektowne, ale i efektywne. Został wzniesiony za blisko 60 milionów złotych. Mierzy ponad 46 metrów (17 pięter).
W maju tego roku ulicami miasta do fabryki przyjechały z zagranicy układnice (30-tonowe roboty), które dziś samodzielnie rozmieszczają produkty w magazynie wysokiego składowania. Ich wielkość odpowiada wysokości budynku, w którym pracują.

Znajdujący się na magazynie neon z nazwą firmy widać z daleka. Większe logo widoczne jest z powietrza, bo zajmuje całą powierzchnię dachu budynku. Obiekt jest bezpieczny. Jego konstrukcja została zaprojektowana na 130 proc. obowiązujących norm odporności na działania czynników atmosferycznych.

Budynek nie jest uciążliwy dla otoczenia. Za jego ścianami praktycznie nie słychać pracy zautomatyzowanej instalacji. Magazyn, poza konserwacją czy naprawami, praktycznie nie wymaga ręcznych prac. Obsługiwany jest automatycznie.

Ambitne plany
- Budowa magazynu to część wdrażanej od 2014 roku strategii, która zakłada, że do roku 2023 podwoimy produkcję i zwiększymy sprzedaż - powiedział w jednym z wywiadów Tomasz Machaj, dyrektor ds. Inwestycji i Utrzymania Ruchu Amica S.A.

Stanie się tak dlatego, że artykuły gospodarstwa domowego wytwarzane przez Amikę będą składowane w jednym miejscu, a nie jak miało miejsce wcześniej w kilku magazynach zewnętrznych. Dzięki temu firma będzie w stanie jeszcze szybciej pakować i dystrybuować swoje produkty zarówno do odbiorców krajowych, jak i zagranicznych.
- Co ważne, pozwoli to również ograniczyć koszty logistyczne. A dzięki temu w długoterminowej perspektywie pozwoli nam zamortyzować koszty inwestycji. Dzięki konsekwentnej realizacji strategii Hit2023 - w której mieściło się również rozbudowanie i skoncentrowanie w jednym miejscu centrum logistycznego - zakład od kilku lat zwiększa zatrudnienie. To aspekt najważniejszy dla lokalnej społeczności - mówił dyrektor Tomasz Machaj.

Amica nabywcą
Budowa magazynu wysokiego składowania we Wronkach wpływa na rozwój całego regionu. W związku z większym zaangażowaniem grupy Amica na rynkach zagranicznych, kierownictwo przewiduje dalsze zwiększanie mocy produkcyjnych wronieckiej fabryki. Dzięki przejęciom konkurencyjnych marek Amica coraz bardziej akcentuje swoją obecność w innych krajach europejskich. Firma ma wpływ na to co dzieje się na rynkach krajów skandynawskich, Wielkiej Brytanii i Francji.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3