Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ubezpieczyciel walczy o klientów. Ale czy fair?

Andrzej Kurzyński
Czy w Kaliszu trwa otwarta wojna o klientów pomiędzy miejscowym oddziałem Państwowego Zakładu Ubezpieczeń SA, a grupą byłych agentów tej firmy?

Sprawa dotyczy ubezpieczeń komunikacyjnych. W ostatnich tygodniach PZU SA w Kaliszu zaczęło mocno premiować klientów tej firmy, ale prowadzonych przez prywatnych agentów ubezpieczeniowych. Według naszych rozmówców, mogą oni liczyć na znaczne zniżki, których nikt inny nie jest w stanie zaoferować...

- Klienci są premiowani, ale nawet nie widzą za co - mówi nam jeden z agentów.

Kilka lat temu państwowy ubezpieczyciel powołał do życia agentów wyłącznych, czyli takich, którzy nie mogli sprzedawać innych ubezpieczeń niż PZU, a utrzymujących się z prowizji. Ich sytuacja uległa zmianie, gdy PZU wycofało im zgody na ubezpieczanie kurników i szklarni. Nagle w kaliskim oddziale wyniki spadły. Mimo to dyrekcja kaliskiego oddziału nadal naciskała na poprawę rezultatów w sprzedaży ubezpieczeń. Ostatecznie doszło do rozstania z agentami, którzy zaczęli działać w ramach multiagencji. Za nimi poszła większość klientów, z którymi dotychczas doskonale współpracowali.

- Dzisiaj PZU staje na głowie, aby ich za wszelką cenę odzyskać. Klienci są premiowani, ale nawet nie widzą za co. Otrzymują pisma z dokładnie wyliczoną stawką ubezpieczenia niższą o kilkaset złotych - mówi jeden z agentów. - Jedna z moich dotychczasowych klientek otrzymała zniżkę na AC aż o 600 zł. Trudno się dziwić, że zrezygnowała z moich usług. Inny z klientów po wykupie ciągnika z leasingu dostał 1400 zł zniżki.

Według naszego rozmówcy, stawki są dumpingowe. Na podobne zniżki nie mogą jednak liczyć dotychczasowi klienci PZU, korzystający z usług firmy bezpośrednio w oddziale. O wyjaśnienia poprosiliśmy rzecznika PZU w Warszawie. Na ostateczną odpowiedź czekaliśmy aż kilka tygodni.- Dokładnie zbadaliśmy przedstawioną sprawę i informuję, że podejmowane decyzje były zgodne z zasadami i regulacjami obowiązującymi w PZU SA. Nasza polityka cenowa opiera się na różnego rodzaju zniżkach, w zależności od konkretnego klienta, przebiegu ubezpieczenia, rodzaju pojazdu, strefy kodu pocztowego itd., a także uwarunkowań rynkowych. Tego rodzaju narzędzia są stosowane nie tylko przez agentów wyłącznych, ale także pozostałe kanały sprzedaży - informuje Maciej Buczkowski, z biura komunikacji korporacyjnej PZU SA.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski