Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Poznaniu wszystkie ulice są odśnieżone. Sprawdź, kiedy i gdzie wyjeżdżają piaskarki

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Wszystkie ulice, nawet peryferyjne, są odśnieżone
Wszystkie ulice, nawet peryferyjne, są odśnieżone Adam Jastrzębowski
Od sobotnich opadów śniegu miejskie służby czekają w pogotowiu, by usuwać go z jezdni, gdy ponownie go zobaczymy. Na razie wszystkie ulice w mieście, także te najmniejsze, peryferyjne, są odśnieżone i przejezdne.

Poznań objął walką ze śniegiem i lodem w tym sezonie zimowym 874,3 km jezdni oraz 128 km dróg rowerowych. Na jezdnie może wysłać 43 pługoposypywarki, a dla obsługi chodników, placów i dróg rowerowych - 21 zestawów samochodowych lub ciągnikowych.

- W pierwszym etapie prac zimowych koncentrujemy działania na mechanicznym usuwaniu śniegu, a następnie na posypywaniu nawierzchni materiałami chemicznymi bądź uszorstniającymi – informuje ZDM. - Na chodnikach, drogach rowerowych, placach, a także jezdniach o znaczeniu lokalnym (IV kolejności) wykonawcy mogą stosować wyłącznie piasek o uziarnieniu do 1 mm, a stosowanie środków chemicznych jest dopuszczalne wyłącznie w sytuacji opadu marznącego deszczu bądź wystąpienia wtórnego oblodzenia. Na jezdniach sieci strategicznej i podstawowej (I i II kolejność) stosowane są, zarówno środki chemiczne (sól drogowa), jak również środki niechemiczne (uszorstniające), zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska.

Zobacz też: Raport NIK: Miasto Poznań dopuściło się zaniedbań i łamania prawa. Prezydent Jacek Jaśkowiak - mamy zastrzeżenia do tego dokumentu

Ulice miasta zostały podzielone na pięć sieci:

  • sieć strategiczna (pierwsza kolejność) - o łącznej długości 271,6 km - to jezdnie ram komunikacyjnych, główne trasy wlotowe do miasta, dojazdy do najważniejszych instytucji miasta i największych szpitali. Czas reakcji: 1,5 - 2 godz.
  • sieć podstawowa (druga kolejność) - o łącznej długości 259,8 km - to jezdnie ulic łączących osiedla mieszkaniowe z centrum miasta, pozostałe trasy wlotowe do miasta oraz trasy miejskiej komunikacji autobusowej. Czas reakcji: 2 - 2,5 godz. od momentu zakończenia prac na sieci wyższego rzędu.
  • sieć lokalna I (trzecia kolejność) - o łącznej długości 181,2 km - to jezdnie ulic łączących osiedla peryferyjne z siecią podstawową oraz inne ulice będące dojazdami do obiektów użyteczności publicznej. Czas reakcji: 3 - 4,5 godz. od momentu zakończenia prac na sieci wyższego rzędu
  • sieć lokalna II (czwarta kolejność) - o łącznej długości 161,7 km - to ulice w obrębie osiedli mieszkaniowych istotne komunikacyjnie. Czas reakcji: 3 - 4 godz. od momentu zakończenia prac na sieci wyższego rzędu.
  • pozostałe drogi publiczne i wewnętrzne będące w administracji ZDM - obsługiwane doraźnie.

Rowerzyści muszą trochę poczekać: pierwsze usuwanie śniegu i posypywanie piaskiem na sieci dróg rowerowych, liczących 128 km, odbywać się będzie w ciągu 3 godzin, licząc od początku opadów śniegu lub wystąpienia gołoledzi.

- Jaka będzie pogoda w najbliższych godzinach i jak będzie ona wpływała na działania podejmowane przez ZDM na poznańskich drogach można sprawdzić na stronie internetowej Zarządu Dróg Miejskich w zakładce Akcja Zima: https://zdm.poznan.pl/pl/dzialania-zdm-akcja-zima – podpowiada Zarząd Dróg Miejskich. - Co sześć godzin zamieszczane są tam aktualne dane dotyczące przewidywanej pogody w Poznaniu, czyli temperatury powietrza oraz zjawisk atmosferycznych takich jak opady deszczu, śniegu, czy też mgły ograniczającej widoczność. Przedstawiane są tam także planowane przez ZDM działania na drogach. W przypadku prognozy, która może wywoływać negatywne skutki na ulicach: śnieg, gołoledź będziemy informować o tym fakcie również na naszym profilu na Facebooku: @zdm.poznan.

Zgłoszenia dotyczące zimowego utrzymania ulic można kierować pod numer telefonu komórki dyspozytorskiej ZDM - 61 64 77 231, całodobowo, ponadto pod numer tel. 61 646 33 44 - od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-20.00 (miejska infolinia Poznań* Kontakt), a także mailem: [email protected].

Z roku na rok kradzieży samochodów w Wielkopolsce jest coraz mniej. Mimo tego właściciele aut wciąż muszą mieć się na baczności. Jakie marki i modele samochodów przestępcy kradną najchętniej? Zobacz ranking --->

Te samochody kradną najczęściej w Wielkopolsce! Sprawdź, jak...

Eksperci z serwisu Yanosik stworzyli specjalny raport najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce. To tu dochodziło do największej liczby wypadków w 2021 roku. Statystyki są zatrważające. W ubiegłym roku w wyniku wypadków drogowych w obszarze niezabudowanym zginęły 1 373 osoby, z kolei w zabudowanym 872 osoby. - Okazuje się, że najczęściej do wypadków dochodzi na prostych odcinkach dróg i to właśnie w takich wypadkach ginie najwięcej osób. Jeśli chodzi o rodzaj drogi, to najniebezpieczniejsze okazują się być dwukierunkowe jednojezdniowe – komentują specjaliści z Yanosika. Sprawdź w galerii 8 najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce. To tu dochodzi do największej liczby wypadków --->

8 najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce. Tu jest najwięc...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski