Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wielkopolska: Reklamy z golizną zalewają ulice

Karolina Koziolek, współpraca: MWE, IB, AK
Modelka w prześwitującej bieliźnie jet - zdaniem firmy z Gniezna - dobrą reklamą okien
Modelka w prześwitującej bieliźnie jet - zdaniem firmy z Gniezna - dobrą reklamą okien Fot. Iza Budzyńska
Utrwala stereotypy, banalizuje rzeczywistość, łamie konwencje językowe - to według specjalistów cechy reklamy. Mimo działalności różnych stowarzyszeń wciąż pojawiają się te uważane za nieetyczne, wykorzystujące nagość, śmierć, tragedie ludzkie, tylko po to, by sprzedać produkt. Nie brakuje ich nadal w Wielkopolsce.

PRZECZYTAJ TAKŻE:
Termy Maltańskie: Do sauny tylko nago! [FILM ZDJĘCIA]
Malta 2011: Nagość na scenie kosztowała 300 zł
Poznań: Reklama świetlna LED w prokuraturze

W Poznaniu, jak wcześniej napisaliśmy, od niedawna z nieetycznymi reklamami walczy nowo powstały oddział stowarzyszenia "Twoja Sprawa". Ma już na swoim koncie jeden sukces. - Udało nam się nakłonić jednego z wielkopolskich wydawców, aby wycofał reklamy proponujące ściąganie filmów porno na komórki. Takie reklamy ukazywały się w gazetkach z programem TV i były dostępne także dla dzieci - tłumaczy Sonia Kotlarek z poznańskiego oddziału stowarzyszenia.

W okolicy ronda Śródka w Poznaniu od dawna wisi reklama, na której jedna z firm produkująca kable reklamuje się hasłem "Najlepiej ciągniemy druty". - Nie widziałam tej reklamy, ale na pewno się sprawą zainteresuję - zapewnia Sonia Kotlarek.

Niewykluczone, że stowarzyszenie zajmie się także innymi przykładami nieetycznych reklam w Wielkopolsce. Jakiś czas temu na ulicach Kalisza pojawiła się kontrowersyjna reklama sieci kablowej Multimedia Polska, która wywołała ostre reakcje wśród kobiet. Na billboardach można było zobaczyć młodą, skąpo odzianą dziewczynę z rozpiętymi spodniami, a obok widniał napis: "Od września dajemy za darmo''. Chodziło o bezpłatny internet. Fali krytyki został poddany prezes spółki Multimedia Polska, kaliski biz-nesmen Andrzej Rogowski.

- Wiemy, że przez naszych abonentów została odebrana sympatycznie, z właściwym dystansem i poczuciem humoru. Wyjątkowa oferta wymaga wyjątkowej oprawy. Uznaliśmy, że również reklama powinna być niekonwencjonalna. Zatem z przykrością przyjęliśmy protesty, które miały formę zorganizowaną. Trudno nam zgodzić się na porównanie naszej kampanii z tymi, które rażąco odbiegają od przyjętych norm - tłumaczy Krystyna Kanownik, dyrektor biura PR, rzecznik prasowy Multimedia Polska.

Olbrzymie zdjęcie kobiety w wyzywającej pozie, ubranej tylko w skąpą bieliznę zdobi okno wystawowe jednego ze sklepów w Ostrowie Wielkopolskim. Choć część przechodniów, zwłaszcza płci brzydkiej, chętnie odwraca głowę w tamtą stronę, to nie brakuje opinii, że tego typu reklama jest zbyt śmiała. - Kobieta ma prześwitującą bieliznę, a przecież przechodzą tędy dzieci - mówi jedna z ostrowianek.

W Gnieźnie jedna z firm produkujących okna, drzwi i bramy reklamuje się zdjęciami, na których ich produktom towarzyszą skąpo ubrane lub w ogóle w negliżu, jedynie z zasłoniętymi "strategicznymi", fragmentami ciała modelki.
- Reklamy trywializują rzeczywistość. Są coraz bardziej wulgarne, obsceniczne. W mojej opinii to wciąż lekceważony problem - ocenia dr Jarosław Liberek, językoznawca z UAM.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski