PRZECZYTAJ TAKŻE:
Termy Maltańskie: Do sauny tylko nago! [FILM ZDJĘCIA]
Malta 2011: Nagość na scenie kosztowała 300 zł
Poznań: Reklama świetlna LED w prokuraturze
W Poznaniu, jak wcześniej napisaliśmy, od niedawna z nieetycznymi reklamami walczy nowo powstały oddział stowarzyszenia "Twoja Sprawa". Ma już na swoim koncie jeden sukces. - Udało nam się nakłonić jednego z wielkopolskich wydawców, aby wycofał reklamy proponujące ściąganie filmów porno na komórki. Takie reklamy ukazywały się w gazetkach z programem TV i były dostępne także dla dzieci - tłumaczy Sonia Kotlarek z poznańskiego oddziału stowarzyszenia.
W okolicy ronda Śródka w Poznaniu od dawna wisi reklama, na której jedna z firm produkująca kable reklamuje się hasłem "Najlepiej ciągniemy druty". - Nie widziałam tej reklamy, ale na pewno się sprawą zainteresuję - zapewnia Sonia Kotlarek.
Niewykluczone, że stowarzyszenie zajmie się także innymi przykładami nieetycznych reklam w Wielkopolsce. Jakiś czas temu na ulicach Kalisza pojawiła się kontrowersyjna reklama sieci kablowej Multimedia Polska, która wywołała ostre reakcje wśród kobiet. Na billboardach można było zobaczyć młodą, skąpo odzianą dziewczynę z rozpiętymi spodniami, a obok widniał napis: "Od września dajemy za darmo''. Chodziło o bezpłatny internet. Fali krytyki został poddany prezes spółki Multimedia Polska, kaliski biz-nesmen Andrzej Rogowski.
- Wiemy, że przez naszych abonentów została odebrana sympatycznie, z właściwym dystansem i poczuciem humoru. Wyjątkowa oferta wymaga wyjątkowej oprawy. Uznaliśmy, że również reklama powinna być niekonwencjonalna. Zatem z przykrością przyjęliśmy protesty, które miały formę zorganizowaną. Trudno nam zgodzić się na porównanie naszej kampanii z tymi, które rażąco odbiegają od przyjętych norm - tłumaczy Krystyna Kanownik, dyrektor biura PR, rzecznik prasowy Multimedia Polska.
Olbrzymie zdjęcie kobiety w wyzywającej pozie, ubranej tylko w skąpą bieliznę zdobi okno wystawowe jednego ze sklepów w Ostrowie Wielkopolskim. Choć część przechodniów, zwłaszcza płci brzydkiej, chętnie odwraca głowę w tamtą stronę, to nie brakuje opinii, że tego typu reklama jest zbyt śmiała. - Kobieta ma prześwitującą bieliznę, a przecież przechodzą tędy dzieci - mówi jedna z ostrowianek.
W Gnieźnie jedna z firm produkujących okna, drzwi i bramy reklamuje się zdjęciami, na których ich produktom towarzyszą skąpo ubrane lub w ogóle w negliżu, jedynie z zasłoniętymi "strategicznymi", fragmentami ciała modelki.
- Reklamy trywializują rzeczywistość. Są coraz bardziej wulgarne, obsceniczne. W mojej opinii to wciąż lekceważony problem - ocenia dr Jarosław Liberek, językoznawca z UAM.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?