Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wkrótce będzie można zostawić auto na trzech nowych parkingach Park&Ride. Powstają one w rejonie Śródki, na Starołęce i Strzeszynie

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Parking przy ulicy św. Michała w Poznaniu jest jednym z trzech, który obecnie realizuje miasto. Jego budowa rozpoczęła się najwcześniej. Obecnie testowany jest  system IT zintegrowanego z kartą PEKA oraz sprawdzana jego kompatybilność z systemami na pozostałych parkingach
Parking przy ulicy św. Michała w Poznaniu jest jednym z trzech, który obecnie realizuje miasto. Jego budowa rozpoczęła się najwcześniej. Obecnie testowany jest system IT zintegrowanego z kartą PEKA oraz sprawdzana jego kompatybilność z systemami na pozostałych parkingach Łukasz Gdak
Po parkingu Park&Ride (parkuj i jedź) przy ulicy Szymanowskiego w Poznaniu, realizacja kolejnych trzech ma zakończyć się marcu. Kierowcy będą mogli zostawić samochód w rejonie Śródki, na Starołęce i Strzeszynie, a następnie przesiąść się na tramwaj lub autobus miejski, by dojechać do pracy czy szkoły.

Miasto zaplanowało powstanie czterech parkingów P&R. Pierwszy z nich – przy ulicy Szymanowskiego funkcjonuje od lutego 2018 r. Jest tutaj 130 miejsc postojowych. Na kolejnych trzech obiektach, które obecnie są budowane, będzie można pozostawić 200 samochodów. Miasto otrzymało na tę inwestycję, realizowaną w formule „zaprojektuj i wybuduj”, dofinansowanie unijne.

Czytaj też: Poznań: Rozpoczyna się budowa parkingu P&R przy ulicy św. Michała. Powstanie tutaj 100 miejsc postojowych

Najwcześniej rozpoczęła się budowa parkingu przy ulicy św. Michała. - Zakończyły się już zasadnicze roboty budowlane. Udostępnienie parkingu będzie możliwe po odbiorze dokumentacji powykonawczej inwestycji oraz podłączeniu do systemu IT zintegrowanego z kartą PEKA, który docelowo obowiązywał będzie również na P&R przy ulicy Biskupińskiej i Wagrowskiej – mówi Maja Chłopocka-Nowak z Poznańskich Inwestycji Miejskich (spółka nadzoruje budowę trzech parkingów).

Zobacz, jak powstają parkingi na Starołęce i Strzeszynie:

Kolejny parking powstaje na Strzeszynie, przy ulicy Biskupińskiej w rejonie stacji kolejowej co ma ułatwić kierowcom przesiadki na pociąg lub autobus oraz zachęcić ich do pozostawienia auta i korzystania z komunikacji miejskiej. Jego budowa rozpoczęła się latem ubiegłego roku. Tutaj przewidziano miejsca dla 50 samochodów.

Lokalizacja trzeciego z parkingów jest także związana z ważnym punktem przesiadkowym. Zaplanowano go na Starołęce – w rejonie Hetmańskiej, Starołęckiej i Wagrowskiej, w pobliżu ronda Starołęka. Jego budowa rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku. Dla kierowców przygotowano tutaj 57 miejsc postojowych.

Parking przy ulicy św. Michała w Poznaniu jest jednym z trzech, który obecnie realizuje miasto. Jego budowa rozpoczęła się najwcześniej. Obecnie testowany jest  system IT zintegrowanego z kartą PEKA oraz sprawdzana jego kompatybilność z systemami na pozostałych parkingach

Wkrótce będzie można zostawić auto na trzech nowych parkinga...

Na wszystkich trzech parkingach będzie można zostawić nie tylko samochód. Ustawiono na nich także stojaki na rowery, które znajdują się pod wiatami. Dostępne też są zestawy naprawcze dla rowerzystów, które umożliwią usunięcie drobnych usterek. Wszystkie parkingi zostały ogrodzone, oświetlone, wyposażone między innymi w monitoring, biletomaty, tablice elektroniczne, automatyczne toalety.

Warto wiedzieć: Od czerwca podwyżki opłat za parkowanie w centrum, od lipca na Jeżycach. Mamy wybór: tracić majątek na parkowanie auta lub jechać tramwajem

- Obecnie prowadzone są testy systemu i jego kompatybilności w odniesieniu do całości zadania – twierdzi Rafał Wąsowicz z Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. I wyjaśnia, że sprawdzana jest synchronizacja parkingu przy ul. św. Michała z tym przy Biskupińskiej, a następnie z parkingiem przy Wagrowskiej i na koniec z obiektem przy Szymanowskiego.

- Zakończenie realizacji trzech parkingów typu P&R wraz z pełną integracją systemu przewidywane jest na marzec – dodaje Wąsowicz.

Na budowę wspomnianych trzech parkingów miasto przeznaczyło ponad 16 mln zł.

Zobacz też:

Mandat za jazdę bez biletu autobusem lub tramwajem to spory cios dla portfela. W Poznaniu systematycznie przybywa osób, które piszą reklamację, licząc, że ZTM anuluje karę i w połowie to się udaje - kara zostaje anulowana w całości lub częściowo. Wyjaśniamy, w jakich sytuacjach jest to możliwe. Zobacz ----->

MPK Poznań: Mandat za jazdę bez biletu - co zrobić, żeby zos...

Sprawdź też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski