- Jeśli jakiś kurs się nie odbył, dlaczego mamy za niego płacić? - pyta dyrektor Rafał Kupś, szef ZTM. Trudno się z tym nie zgodzić. Kontrolować trzeba. Wątpliwe jest jednak zlecanie tej usługi firmie zewnętrznej. R. Kupś tłumaczy, że takie rozwiązanie jest tańsze, bo kosztuje ok. 30 tys. zł miesięcznie, a do tej pracy potrzeba dziennie kilkunastu ludzi. Poza tym trzeba przygotować wielostronicowe raporty.
CZYTAJ TEŻ:
POZNAŃ: OBSERWATORZY SPRAWDZAJĄ KOMUNIKACJĘ MIEJSKĄ
Mam lepszy pomysł: zlikwidować ZTM i zastąpić go zewnętrzną firmą! Będzie taniej. Gdy za organizację komunikacji miejskiej odpowiadało MPK, kosztowało to Poznań 7 mln zł. Teraz - 12 mln zł. Do tego jeszcze trzeba dorzucić 14 mln na remont siedziby ZTM. Wcześniej do tej roboty potrzebnych było mniej ludzi, obecnie ZTM zatrudnia już ponad 150.
Może warto byłoby w tych ciężkich czasach wybrać spośród nich kilkunastu, którzy wcieliliby się w rolę "tajniaków"? Śmiem twierdzić, że ZTM nie odniósłby z tego powodu uszczerbku, bo jak na razie efekty pracy zarządu nie rzucają na kolana.
Jeśli działalność ZTM ma się ograniczać do zlecenia usług na zewnątrz, to wystarczy zatrudnić kilka osób lub zlecić całość zarządzania komunikacją miejską innej firmie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?