Zakończył się montaż dwóch ostatnich przęseł mostu nad Wartą w Starołęce. Dwa elementy ważące łącznie 105 ton zostały podniesione specjalnym dźwigiem i osadzone na konstrukcji ważącej ponad 780 ton. Brało w tym udział 40 osób.
- Ułożenie nowej konstrukcji otworzy drogę kolejarzom do montażu nowych torów i sieci trakcyjnej. Ten etap prac zakończy się w listopadzie - mówi Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Wcześniej odrestaurowano trzy filary, wzmocniono przyczółki oraz zamontowano nowe cztery przęsła. Wszystko odbyło się pod nadzorem konserwatora zabytków. Zadbano o historyczny wygląd mostu: kratownice zostały odrestaurowane i staną się ponownie elementami konstrukcji.
Ten etap inwestycji obejmujący konstrukcję mostu kosztuje 17 mln złotych. Kolejnym będzie remont drugiej części mostu. Całość ma zostać oddana w przyszłym roku. Remont mostu kolejowego na Starołęce jest częścią jednego z największych w kraju projektów modernizacyjnych na kolei. W jego ramach na trasie kolejowej Kluczbork - Poznań odnowiono ponad 125 km torów, 14 peronów, ponad 50 rozjazdów i około 100 przejazdów kolejowo - drogowych. Prace na Starołęce to ostatni już etap modernizacji.
Dzięki niej pociągi na trasie Poznań-Kluczbork będą mogły rozwijać prędkość do 12o km/h.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?