Bilety miesięczne ZTM Poznań od złotówki. Dla kogo?

MI
Bilety miesięczne ZTM Poznań od złotówki. Dla kogo?
Bilety miesięczne ZTM Poznań od złotówki. Dla kogo? Łukasz Gdak
Poznańskie promocje biletów komunikacji miejskiej przygotowano głównie dla rodzin z dziećmi oraz dla uczących i potrzebujących.

Nie tylko dzięki biletowi metropolitalnemu można taniej poruszać się komunikacją miejską po Poznaniu.

– Naszym najważniejszym celem jest stałe podnoszenie standardu funkcjonowania transportu publicznego – mówi Bogusław Bajoński, dyrektor ZTM. – Oczywiście jednym ze sposobów zachęcania pasażerów jest systematyczne uatrakcyjnianie taryfy, nad czym obecnie pracujemy – dodaje.

Wśród promocji wymienia między innymi ''Ofertę weekendową''. Dzięki niej nabywcy normalnych biletów imiennych sieciowych mogą bezpłatnie przewozić pod swoją opieką do trójki dzieci w wieku do 15 lat w soboty, niedziele i święta na liniach dziennych w granicach odpowiedniej strefy biletowej.

W weekendy można dłużej jeździć na 24 godzinnym bilecie papierowym jednorazowym. Jeśli skasuje się go od piątku od godziny 20, to uprawnia do nieograniczonych przejazdów do godziny 24 w niedzielę. Jeśli natomiast ktoś korzysta z tPortmonetki, to po wydaniu danego dnia kwoty 13,60 zł na przejazdy (tyle kosztuje bilet dobowy) dalsze opłaty do godziny 24 nie będą pobierane.

Na tańsze bilety mogą także liczyć rodzony, które mają 4 lub więcej dzieci w wieku do 18 lat, lub gdy się uczą do 24 roku życia. Można go wykupić na 30 (koszt 5,60 zł) lub 150 dni (28 zł). Uczniowie mogą jeździć na tańszy bilecie 10 miesięcznym (w zależności od strefy kosztuje od 198,60 zł do 705 zł), a dodatkowo studenci lub doktoranci na semestralnych na 120 (od 155 zł) lub 150 dni (najtańszy na strefę A za 180 zł).

Najlepszy kierowca autobusu wozi pasażerów w poznańskim MPK

Są także tańsze dla osób pobierających zasiłek stały, pobierających świadczenie pielęgnacyjne albo rentę socjalną (mieszkańcy Poznania lub gmin mający podpisane porozumienie z ZTM. ) Bilet taki kupuje się na 30 (koszt złotówka) lub 366 dni (za 12 złotych).

Jeszcze w tym roku może zostać wprowadzony bilet dla seniora.. Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania wyjaśnia, że założenie chce przedstawić radnym w połowie roku, gdy będą wprowadzane zmiany w budżecie miasta. Według radnej Dominiki Król ma on kosztować 50 złotych na rok i będzie przeznaczony dla osób pomiędzy 65, a 70 rokiem życia.

Natomiast Bogusław Bajoński dyrektor ZTM nie wyklucza, że w przyszłości zostaną wprowadzone dodatkowe promocje, tak by jeszcze więcej osób zachęcić do korzystania z komunikacji miejskiej.

Wideo

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Berthil
Poznań ma dobrą komunikację, w porównaniu do Toruniu jest naprawdę spoko. Tam nie ma nawet 24 godzinnych tylko "dzienne" ha! kasujesz o 20 a ważny bilet jest do godz. 24 a tak naprawdę do ostatniego dziennego, nocnych w Toruniu nie ma, a jeśli jeżdżą to tylko 2-3 na noc.. ale warto pracować nad tym co się JUŻ ma i szukać tego czego JESZCZE się nie ma, warto poczytać wnikliwe całą ofertę. ( w Toruniu, w sumie to koszt biletu dziennego zwraca sie po 5 przesiadkach :p )
G
Gość
.. to zapach komunikacji miejskiej w Poznaniu. Szczególnie mocno czuć go w soboty i niedziele rano. I dokładnie takie podejście ma ZTM do nas pasażerów. Kupić bilet w biletomacie na Ogrodach albo moście teatralnym to lepiej trafić milion w Lotto ... jak chciałbym powdychać podobne zapachy to o podobne wrażenia nawet trudno w szaletach miejskich ... proponuje gratis do biletów sobotnio-niedzielnych klamerka, albo tampon do nosa ...
jest promocja "żultrassebilett" całoroczny niewidoczny. Wystarczy być schlanym, śmierdzącym, brudnym i można jeździć za darmo. Nawet ludzie miejsca ustępują w promieniu 5 metrów. I kierowcy taki bilet honorują.
J
JAN
w innych miastach już od dawna są zniżkowe bilety, karnety dla emerytów, niestety w Poznaniu nie myśli się o nas, a przecież pracujemy, chcemy sie przemieszczać
j
jak ją malują
1) tramwaj nie jeździ np. do Swarzędza czy Komornik
2) w tramwaju (np. w Solarisie Tramino) są zaledwie 53 miejsca siedzące, czyli tyle, ile w 10-11 samochodach osobowych.
3) lepiej siedzieć w klimatyzowanym autku, niż stać w zatłoczonym i dusznym tramwaju

Aby kierowca przesiadł się na tramwaj (albo autobus), muszą być spełnione 3 podstawowe rzeczy:
1) czas dojazdu (wraz z dojściem i przesiadkami) nie powinien być więcej niż 20% dłuższy od czasu dojazdu samochodem (dla mnie na dojazd do pracy czas jazdy komunikacją miejską jest 2-3 razy dłuższy od dojazdu samochodem).
2) cena nie powinna być wyższa, niż połowa kosztów paliwa na dojazdy samochodem (dla mnie miesięczny bilet na okaziciela kosztuje tyle samo co paliwo, a imienny jest o 30% tańszy)
3) odpowiednia częstotliwość (autobus podmiejski jeździ co godzinę więc jeśli nie zdążę się z tramwaju przesiąść na podmiejski, to jestem prawie godzinę spóźniony... albo biorę taksówkę za 50zł)

Szczęście mają ci, co jeżdżą parę przystanków bez przesiadki.
m
muzyczka
Lepiej w klimatyzowanym autku siedzieć niż stać w zatłoczonym i dusznym tramwaju.
A
AKIN
Rowerzysta na chodniku przy ewentualnym zderzeniu z pieszym co najwyżej się podrapie, a pieszy się przewróci... natomiast pod kołami 10-20 razy cięższego samochodu może już cały czy żywy nie wstać.
M
MONIKA
TAaaa,rowerzysci na chodnikach rozwijaja takie predkosci ze tylko swist slychac...wogole nie zwazaja na pieszych...a z drugiej strony autka nie uznaja towarzystwa roweru na drodze...i trup sie sciele na szosach...
r
roweromaniak
... jakem roweromaniak.
M
Mr. Hyde
Ludzie ! jest piękna pogoda, chce wam się stać autem w tych korkach i zasmradzać powietrze, które już i tak jest nie najlepsze ? albo dusić w tramwaju w którym przejazd jest za drogi w stosunku do naszych dochodów ? Polecam rower, dla zdrowia swojego i innych i wszędzie nim dojedziecie nie stojąc w żadnych korkach i nie trzeba jeździć jakimiś chorymi objazdami ! Pozdrawiam
x
xcover
Jak mam 3 zł płacić za 10min. To wole auto
p
poznaniak
To nie są promocje, a ulgi ustawowe lub miejscowe prawa gminnego. Należy przypomnieć, iż jeszcze w listopadzie 2014r. za czasów R.G. Pan Bajoński odpowiedział Pani Radnej Dominice Król, iż nie można wprowadzić biletu senioralnego, gdyż są to za duże koszta dla budżetu miasta... to co teraz Miasto wygrało los na loterii i Bajoński zmienił tok myślenia???!!! Kpina i g... a nie promocje!
"Jeszcze w tym roku może zostać wprowadzony bilet dla seniora.. Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania wyjaśnia, że założenie chce przedstawić radnym w połowie roku,"

A radni "przekonają" prezydenta, że to koszty, tak jak było z komunikacją w piątek który udaje sobotę...
k
kokos
najlepiej tak powiedzieć i jeździć jak wiekszość "inteligencji" samochodem SAMEMU i tylko przez takich na mieście ciągle są korki i narzekanie jakie to miasto jest straszne dla kierowcow!!!!
z
zbl
"Są także tańsze dla osób pobierających zasiłek stały, pobierających świadczenie pielęgnacyjne albo rentę socjalną " Ale dla osób płacących podatki żadnych dodatkowych ulg ma nie być. :(
Dodaj ogłoszenie