Bilety ZTM z reklamą na odwrocie. Czy to możliwe?

Maciej Roik
Różne bilety w Poznaniu już były, takich z reklamą - jeszcze nie
Różne bilety w Poznaniu już były, takich z reklamą - jeszcze nie Andrzej Szozda/archiwum
Sprzedaż reklam na biletach ZTM, to pomysł Ruchu Palikota na walkę z dziurą budżetową miasta. Jak wskazują jego działacze, tak robią inne miasta w Polsce - takie jak Wrocław, Szczecin czy Gniezno - i dzięki temu zarabiają. Według wyliczeń, bilety z reklamą mogą pozwolić na zarobienie przynajmniej pół miliona złotych rocznie.

- Przebudowa ronda Kaponiera czy ulicy Grunwladzkiej sprawiają, że komunikacją miejską jeździ się po mieście coraz gorzej - podkreśla Maciej Banaszak, poseł Ruchu Palikota z Poznania. - Tymczasem miasto planuje kolejne podwyżki cen biletów. My proponujemy, by znowu nie szukać pieniędzy w kieszeniach poznaniaków.

ZOBACZ TEŻ:
NIE SKASOWAŁ BILETU - ZAPŁACI PONAD 800 ZŁ

Stąd pomysł, by na odwrocie biletów ZTM pojawiły się reklamy. Jak podkreśla Patryk Pluciński z RP, to może przynieść spore dochody.

- W zeszłym roku, tylko na strefę A sprzedano biletów za 64 mln złotych - mówi. I tłumaczy: Gdyby pójść śladem Szczecina i sprzedawać miejsce na reklamę na stu biletach za 60 groszy, można by na tym zarobić nawet 500 tys. złotych. A te pieniądze mogłyby zahamować podwyżki, a może nawet pozwolić na obniżenie cen.

Wniosek w tej sprawie trafił w środę do biura Rady Miasta.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
motorniczy
jestem za świetny pomysł to moze polepszyć nasz budżet
Dodaj ogłoszenie