Uruchomienie komunikacji tramwajowej na Towarowej i moście Uniwersyteckim przyspiesza połączenie Jeżyc i Wildy: „dwójka” jedzie z ul. Zwierzynieckiej przez Kaponierę, Św. Marcin, do Wierzbięcic, 28 Czerwca i dalej na Dębiec. Bliższe pasażerom stały się także rejony CK Zamek i al. Niepodległości. W następnych miesiącach otwarty będzie przejazd przez ul. Fredry i Mielżyńskiego oraz Św. Marcin do Al. Marcinkowskiego. Kierowcy dotąd jeżdżący torowiskiem ul. Św. Marcin zostali skierowani na pasy jezdni przylegające do torowiska, prowadzące w obie strony, po jednym pasie w każdą. Podobnie rozdzielono już ruch pojazdów na al. Niepodległości, od ul. Św. Marcin do ul. Taylora, na nitkę zachodnią i wschodnią – na nowej jezdni.
Prace nad liniami tramwajowymi w ścisłym centrum koncentrują się teraz na torowiskach na ul. Fredry i Mielżyńskiego – stare zastąpiono nowymi, zapewniającymi cichszą pracę. Miasto zapewnia, że do czerwca będą przygotowane do poprowadzenia ruchu tramwajowego.
Zobacz też: Nie tylko efektowne samochody. Na Poznań Motor Show uwagę przyciągały piękne hostessy! Zobacz zdjęcia
- Obecnie wykonawca inwestycji koncentruje się na dwóch ważnych miejscach. Pierwszym jest węzeł przy Okrąglaku, gdzie priorytetem jest budowa łuku łączącego torowiska ulic Fredry i Mielżyńskiego. Drugi punkt to styk pl. Ratajskiego i ul. 23 Lutego, gdzie także łączone jest torowisko. Wszystkie te prace zbliżają nas do powrotu tramwajów na odcinek między mostem Teatralnym a pl. Ratajskiego – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Torowisko w rejonie Okrąglaka i placu Wolności zostało rozebrane w ubiegłym roku, zastąpiono je już nowymi szynami, płytą torowa i siecią trakcyjną. Przy okazji wymieniono infrastrukturę wodno-kanalizacyjna pod ul. Mielżyńskiego. Prace koncentrują się na węźle przy Okrąglaku, tak, by w najbliższych tygodniach umożliwić przejazd tramwajów z ul. Fredry w ul. Mielżyńskiego, a tym samym otworzyć dla tramwajów trasę między mostem Teatralnym a pl. Ratajskiego.
- Tory na łuku łączącym ul. Fredry i Mielżyńskiego zostały ułożone, obecnie trwają prace przygotowawcze przed zabudową torowiska kostką. Pozostanie tam jeszcze do rozwieszenia sieć trakcyjna – informują Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Na placu Cyryla Ratajskiego wymieniono już torowisko, trakcję i nawierzchnię platform przystankowych. Rozpoczęły się więc prace mające na celu połączenie nowo ułożonego torowiska na placu Cyryla Ratajskiego z dotychczasowym w ul. 23 Lutego, które jednak przyniosły pewną niedogodność dla pasażerów: trasa linii wahadłowej nr 98 została skrócona do placu Wielkopolskiego.
- Wyjazd z pl. Ratajskiego w ul. 23 Lutego jest niemożliwy, należy korzystać z objazdu przez ul. Młyńską i Nowowiejskiego – przypominają PIM. - Odcinek ul. 23 Lutego między pl. Ratajskiego a ul. Nowowiejskiego jest dwukierunkowy, bez przejazdu do placu. Na pozostały odcinek ul. 23 Lutego wróciła stała organizacja ruchu.
Listę teraz prowadzonych prac „tramwajowych” w centrum uzupełnia wymiana łuków torowiska przy skręcie z Roosevelta w most Teatralny.
Zobacz też: Nowe remonty startują w Poznaniu. Kierowcy muszą uważać. Gdzie?
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?