Ich analiza brała pod uwagę nie tylko preferencje mieszkańców osiedla Zieliniec, ale i VW, urzędu miasta oraz mieszkańców całej aglomeracji.
Czytaj także:
Mieszkańcy Zielińca są za rozbudową fabryki VW[/a
]
- Wyniki świadczą o tym, że wyraźnymi liderami są warianty W1 i W7. Pierwszy zakłada rozbudowę ulicy Leśnej i dojazd do osiedla - również komunikacji miejskiej - obecnym traktem leśnym. W7 ma wiele walorów, ale jest rozwiązaniem nie preferowanym przez VW i będzie problem z jego realizacją. Nie był on też poddany analizie w referendum - przekazuje prof. Jacek Żak, który kierował zespołem.
W7 to nic innego jak propozycja stowarzyszenia "Nasz Zieliniec", które nie chce się zgodzić na zamknięcie Smołdzinowskiej i proponuje budowę nad nią tzw. ciągów technologicznych. Na to nie zgadza się jednak VW, który zobowiązał się przeznaczyć 20 mln zł na zmianę układu dróg przy fabryce.
[a]https://gloswielkopolski.pl/spor-z-vw-mieszkancy-zielinca-nie-mowia-jednym-glosem/ar/604293
Dla mieszkańców Zielińca oba warianty są zaskakujące, bo w niedawno przeprowadzonym referendum zwyciężyła zupełnie inna opcja zakładająca rozbudowę ulic po wschodniej stronie osiedla i skierowanie na nią linii 66.
- Rozbudowa tylko ulicy Leśnej jest nie do przyjęcia. Tracimy wtedy chociażby dogodne połączenie z dworcem kolejowym w Antoninku - mówi Hanna Witkowska z Naszego Zielińca.
Co ciekawe, ani w analizie naukowców, ani w referendum nie wygrało połączenie obu zwycięskich propozycj.
- To dobry wariant, który jest mocno lansowany przez ZDM - dodaje prof. Żak.
Zespół prof. Żaka będzie kontynuował badania, a ich końcowy efekt zostanie przedstawiony miejskim radnym.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?