reklama

Drogi do Zielińca po rozbudowie fabryki Volkswagena

Mateusz PilarczykZaktualizowano 
Planowana rozbudowa fabryki Volkswagena wiąże się ze zmianą układu komunikacyjnego w tym rejonie miasta. Po konsultacjach społecznych, w których większość mieszkańców opowiedziała się za zamknięciem ulicy Smołdzinowskiej przyszedł czas na wyniki analizy przygotowywanej przez naukowców z Politechniki Poznańskiej.

Ich analiza brała pod uwagę nie tylko preferencje mieszkańców osiedla Zieliniec, ale i VW, urzędu miasta oraz mieszkańców całej aglomeracji.

Czytaj także:

Mieszkańcy Zielińca są za rozbudową fabryki VW[/a

]

- Wyniki świadczą o tym, że wyraźnymi liderami są warianty W1 i W7. Pierwszy zakłada rozbudowę ulicy Leśnej i dojazd do osiedla - również komunikacji miejskiej - obecnym traktem leśnym. W7 ma wiele walorów, ale jest rozwiązaniem nie preferowanym przez VW i będzie problem z jego realizacją. Nie był on też poddany analizie w referendum - przekazuje prof. Jacek Żak, który kierował zespołem.

W7 to nic innego jak propozycja stowarzyszenia "Nasz Zieliniec", które nie chce się zgodzić na zamknięcie Smołdzinowskiej i proponuje budowę nad nią tzw. ciągów technologicznych. Na to nie zgadza się jednak VW, który zobowiązał się przeznaczyć 20 mln zł na zmianę układu dróg przy fabryce.

[a]https://gloswielkopolski.pl/spor-z-vw-mieszkancy-zielinca-nie-mowia-jednym-glosem/ar/604293

Dla mieszkańców Zielińca oba warianty są zaskakujące, bo w niedawno przeprowadzonym referendum zwyciężyła zupełnie inna opcja zakładająca rozbudowę ulic po wschodniej stronie osiedla i skierowanie na nią linii 66.

- Rozbudowa tylko ulicy Leśnej jest nie do przyjęcia. Tracimy wtedy chociażby dogodne połączenie z dworcem kolejowym w Antoninku - mówi Hanna Witkowska z Naszego Zielińca.

Co ciekawe, ani w analizie naukowców, ani w referendum nie wygrało połączenie obu zwycięskich propozycj.

- To dobry wariant, który jest mocno lansowany przez ZDM - dodaje prof. Żak.

Zespół prof. Żaka będzie kontynuował badania, a ich końcowy efekt zostanie przedstawiony miejskim radnym.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 17

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbychu

Jestem totalnie zaskoczony wynikiem analizy dla naszego osiedla. Przedstawiane wyniki ankiety robionej wśród mieszkańców, pracowników VW, miasta i aglomeracji poznańskiej wskazywały, że społeczność opowiada się za zamknięciem ulicy Smołdzinowskiej, ale też chce w zamian skrzyżowania ulicy Warszawskiej i Sośnickiej i modernizacji ulic Sośnickiej, Sarniej i Kamieńskiej. Nawet to co zespół PP pokazywał na poniedziałkowym spotkaniu też zmierzało do zupełnie innego wyniku. Nagle matematyka zwana królową nauk zawiodła na całej linii. Zastosowane modele matematyczne wyłoniły ni z gruszki ni z pietruszki optymalny wariant w postaci ulicy Leśnej jako jedynej dojazdowo-wyjazdowej z osiedla. To kompletny absurd. My tego wariantu nie chcemy, po co VW wydawał grube pieniądze na analizę, która wprowadziłą tylko konsternację. Miasto powinno tę analizę zrobić za swoje pieniądze, ale wolało posłużyć się pieniędzmi inwestora. Efekt jest takie, że VW niepotrzebnie wyłożył sporą kasę, miasto może zacierać ręce, że ekspertyzę naukową, a mieszkańcy....Cóż cel uświęca środki. Ja nie chcę być zabawką ani w rękach VW, ani miasta ani naukowców. Panowie Prezydenci m. Poznania siądźcie wreszcie z mieszkańcami do rozmów, zaproście też VW i razem wybierzcie najrozsądniejszy wariant. Inaczej będzie niezła jazda. Jak trzeba bedzie sam przypnę się do drzewa łańcuchem.

G
Gość

No i to rozumiem - autor jak widać potrafi się przyznać...

G
Głos Wielkopolski

Autor tekstu przyznaje, że nie zna sytuacji na poznańskim osiedlu Zieliniec a działania Prasy i artykuły są sponsorowane i mają wydźwięk propagandowy...

G
Gość

Mateusz Pilarczyk

M
Mateusz

Jak widać - kto zapłaci to kupi nawet wyniki badań (jak to nazwał GŁOS - "naukowców" z Politechniki Poznańskiej). Te pseudobadania naukowe od początku miały określony wynik - mamona!!!! Wstyd Panie Profesorze że firmuje je Pan znakiem Państwowej Uczelni Wyższej czyli Politechniki - nie tak wszakże powinien być Pan widziany na płaszczyźnie miejskiej i społecznej!!! Nie godzi się dla podbudowania i nadania splendoru wypocinom (a nie pracy badawczej) sporządzonym na zlecenie VW szafować imieniem Polibudy...a fe....środowisko naukowe chyba nie jest przychylne takim działaniom???

G
Gościu

Jak widać - kto zapłaci to kupi nawet wyniki badań (jak to nazwał GŁOS - "naukowców" z Politechniki Poznańskiej). Te pseudobadania naukowe od początku miały określony wynik - mamona!!!! Wstyd Panie Profesorze że firmuje je Pan znakiem Państwowej Uczelni Wyższej czyli Politechniki - nie tak wszakże powinien być Pan widziany na płaszczyźnie miejskiej i społecznej!!! Nie godzi się dla podbudowania i nadania splendoru wypocinom (a nie pracy badawczej) sporządzonym na zlecenie VW szafować imieniem Polibudy...a fe....środowisko naukowe chyba nie jest przychylne takim działaniom???

M
Mariusz

Jak widać - kto zapłaci to kupi nawet wyniki badań (jak to nazwał GŁOS - "naukowców" z Politechniki Poznańskiej). Te pseudobadania naukowe od początku miały określony wynik - mamona!!!! Wstyd Panie Profesorze że firmuje je Pan znakiem Państwowej Uczelni Wyższej czyli Politechniki - nie tak wszakże powinien być Pan widziany na płaszczyźnie miejskiej i społecznej!!! Nie godzi się dla podbudowania i nadania splendoru wypocinom (a nie pracy badawczej) sporządzonym na zlecenie VW szafować imieniem Polibudy...a fe....środowisko naukowe chyba nie jest przychylne takim działaniom???

M
Mariusz

Jak widać - kto zapłaci to kupi nawet wyniki badań (jak to nazwał GŁOS - "naukowców" z Politechniki Poznańskiej). Te pseudobadania naukowe od początku miały określony wynik - mamona!!!! Wstyd Panie Profesorze że firmuje je Pan znakiem Państwowej Uczelni Wyższej czyli Politechniki - nie tak wszakże powinien być Pan widziany na płaszczyźnie miejskiej i społecznej!!! Nie godzi się dla podbudowania i nadania splendoru wypocinom (a nie pracy badawczej) sporządzonym na zlecenie VW szafować imieniem Polibudy...a fe....środowisko naukowe chyba nie jest przychylne takim działaniom???

E
Ewa

Wreszcie mądry komentarz, jak mniemam młodej osoby. Zgadzam się w pełni, że wszystkie działania techniczne muszą brać pod uwagę człowieka i jego potrzeby. Jeśli to człowiek stanie się przedmiotowym w całej sprawie, to przegrywamy wszyscy. Tak pięknie umieją dbać o swój kraj i otoczenie Holendrzy, którzy jednak zawsze na pierwszym miejscu stawiają człowieka. Nie dajmy się sprowadzić do wyliczeń matematycznych, macierzy, modeli itp. Umiejmy wymagać by traktowano nas poważnie i z rozsądkiem.

M
Marta

Moja babcia mieszka w Zielińcu więc jak przeczytałam artykuł w Głosie zaraz do niej zadzwoniłam. Była oburzona. Nie po to szłam pieszo głosować kawał drogi, by teraz usłyszeć takie bzdury, podsumowała wybór optymalnego wariantu czyli ulicę Leśną.Babcia mieszka na tym osiedlu od urodzenia i ponieważ mieszka sama, to często korzysta z autobusu. Do lekarza rodzinnego jedzie na os. Warszawskie najpierw autobusem linii 66, a potem przesiada się na komunikację swarzędzką. Gdyby został zrealizowany wariant naukowców, to moja babcia nie będzie mogła szybko i sprawnie dojechać do lekarza. Takich ludzi jak ona jest w Zielińcu sporo. Ciekawe czy naukowcy będą umieli spojrzeć tym osobom w oczy. Dla nich to masakra i wariant zupełnie nie do przyjęcia. Skończy się na tym, że tych samodzielnych starszych ludzi wozić będą dzieci, które mieszkają w zupełnie innych rejonach miasta. Z osób samodzielnych ci mieszkańcy staną się potrzebującymi pomocy. Nie o to chyba w nowoczesnym państwie chodzi. Rozwiązania matematyczne tak, ale najpierw człowiek i jego potrzeby. Jak tego nie zrozumiemy, to do Europy kroczyć będziemy jeszcze długo, długo.

K
Kacper

Mieszkam na Górczynie, ale ponieważ jestem zapalonym rowerzystą, to i w rejony Zielińca kilka razy mnie drogi zawiodły. Patrzę to wszystko z boku i wiem jedno, że jak mieszkańcy w głosowaniu oddali
najważniejszą drogę dojazdową do osiedla, to mają prawo do uzyskania w zamian takiego wariantu komunikacyjnego, który im zrekompensuje brak tej głównej drogi. Na pewno nie jest nią wariant poprowadzenia głównego strumienia ruchu ulicą Leśną. Przecież tam będą utrudnienia choćby poprzez przedostanie się do Antoninka lub do miasta przez wiadukt. Przystanki autobusowe będą w lesie? Przecież to absurd! Tam nikt nie mieszka. Naukowe dywagacje naukowymi dywagacjami, ale przecież nie trzeba wybierać tego wariantu Co z tego, że naukowy. Lepiej sięgnąć po zdrowy rozsądek czego życzę władzom miasta. Mieszkańcy Zielińca nie poddawajcie się, jak będzie trzeba poznańscy cykliści są z wami.

K
Kacper

Mieszkam na Górczynie, ale ponieważ jestem zapalonym rowerzystą, to i w rejony Zielińca kilka razy mnie drogi zawiodły. Patrzę to wszystko z boku i wiem jedno, że jak mieszkańcy w głosowaniu oddali
najważniejszą drogę dojazdową do osiedla, to mają prawo do uzyskania w zamian takiego wariantu komunikacyjnego, który im zrekompensuje brak tej głównej drogi. Na pewno nie jest nią wariant poprowadzenia głównego strumienia ruchu ulicą Leśną. Przecież tam będą utrudnienia choćby poprzez przedostanie się do Antoninka lub do miasta przez wiadukt. Przystanki autobusowe będą w lesie? Przecież to absurd! Tam nikt nie mieszka. Naukowe dywagacje naukowymi dywagacjami, ale przecież nie trzeba wybierać tego wariantu Co z tego, że naukowy. Lepiej sięgnąć po zdrowy rozsądek czego życzę władzom miasta. Mieszkańcy Zielińca nie poddawajcie się, jak będzie trzeba poznańscy cykliści są z wami.

K
Kacper

Mieszkam na Górczynie, ale ponieważ jestem zapalonym rowerzystą, to i w rejony Zielińca kilka razy mnie drogi zawiodły. Patrzę to wszystko z boku i wiem jedno, że jak mieszkańcy w głosowaniu oddali
najważniejszą drogę dojazdową do osiedla, to mają prawo do uzyskania w zamian takiego wariantu komunikacyjnego, który im zrekompensuje brak tej głównej drogi. Na pewno nie jest nią wariant poprowadzenia głównego strumienia ruchu ulicą Leśną. Przecież tam będą utrudnienia choćby poprzez przedostanie się do Antoninka lub do miasta przez wiadukt. Przystanki autobusowe będą w lesie? Przecież to absurd! Tam nikt nie mieszka. Naukowe dywagacje naukowymi dywagacjami, ale przecież nie trzeba wybierać tego wariantu Co z tego, że naukowy. Lepiej sięgnąć po zdrowy rozsądek czego życzę władzom miasta. Mieszkańcy Zielińca nie poddawajcie się, jak będzie trzeba poznańscy cykliści są z wami.

K
Kacper

Mieszkam na Górczynie, ale ponieważ jestem zapalonym rowerzystą, to i w rejony Zielińca kilka razy mnie drogi zawiodły. Patrzę to wszystko z boku i wiem jedno, że jak mieszkańcy w głosowaniu oddali
najważniejszą drogę dojazdową do osiedla, to mają prawo do uzyskania w zamian takiego wariantu komunikacyjnego, który im zrekompensuje brak tej głównej drogi. Na pewno nie jest nią wariant poprowadzenia głównego strumienia ruchu ulicą Leśną. Przecież tam będą utrudnienia choćby poprzez przedostanie się do Antoninka lub do miasta przez wiadukt. Przystanki autobusowe będą w lesie? Przecież to absurd! Tam nikt nie mieszka. Naukowe dywagacje naukowymi dywagacjami, ale przecież nie trzeba wybierać tego wariantu Co z tego, że naukowy. Lepiej sięgnąć po zdrowy rozsądek czego życzę władzom miasta. Mieszkańcy Zielińca nie poddawajcie się, jak będzie trzeba poznańscy cykliści są z wami.

M
Maria

Zespół Politechniki Poznańskiej swoje badania wykonywał na zlecenie i za fundusze Volkswagena. Niech więc nikogo nie dziwi, że wynik jest taki, jaki jest. Warto w tym miejscu przypomnieć, że od pierwszych rozmów z mieszkańcami, VW opowiadał się tylko za jednym wariantem układu komunikacyjnego dla osiedla w zamian za zamknięcie ulicy Smołdzinowskiej. To była wyłącznie propozycja zrobienia ulicy Leśnej. O innych możliwościach Zarząd VW nie chciał nawet słyszeć. Potem było mnóstwo dyskusji, rozmów i wydawało się, że majowym głosowaniem mieszkańcy przesądzili co dla obu stron jest dobre. Chcą oddać VW ulicę Smołdzinowską,a za nią chcą dobrego układu komunikacyjnego ze skrzyżowaniem ulic Warszawskiej i Leśnej. Osiedle odetchnęło z ulgą. Dlatego z wielkim zdziwieniem wręcz niedowierzaniem mieszkańcy usłyszeli optymalną opcję naukowców z PP, a jest nią tylko wariant zakładający budowę ulicy Leśnej. To jest policzek dla ludzi tam mieszkających. Cieszy się pewnie VW, który dostaje "na tacy" swój wymarzony wariant. Jak zatem będą się układały dobrosąsiedzkie stosunki, o które w ostatnich miesiącach tak zabiegał VW? Jednym optymalnym wariantem wszystko się rozjechało. A, miało być tak pięknie...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3